کد خبر : 1626661 | 06 مرداد 1398 ساعت 12:17 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

حق پخش NBA در چین: 1.5 میلیاد دلار !

رسانه‌های چینی می‌گویند پخش‌کننده رقابت‌های NBA در چین با قراردادی 1.5 میلیارد دلاری حق پخش خود را به مدت پنج سال تمدید کرده است.

حق پخش NBA در چین: 1.5 میلیاد دلار !

به گزارش "ورزش سه"،  شرکت رسانه‌ای TENCENT که حق پخش دیجیتالی رقابتهای لیگ بسکتبال NBA آمریکا را به صورت انحصاری در خاک چین در اختیار دارد قرارداد حق پخش خود را با لیگ NBA تمدید کرده و به این ترتیب حق پخش رقابتهای NBA تا پنج سال دیگر در خاک چین به صورت انحصاری در اختیار این شرکت خواهد بود.

 

1422362

 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های چینی، شرکت تن‌سنت با عقد قراردادی به ارزش باورنکردنی 1.5 میلیارد دلار، قرارداد حق پخش رقابتهای NBA در خاک چین را از سال 2020 تا 2025 به خود اختصاص داده است.

 

تن‌سنت در سال 2015 نیز قرارداد مشابهی با لیگ NBA امضا کرده و حق پخش انحصاری تصاویر مسابقات این لیگ در خاک چین را از آن خود کرده بود. اما مبلغ قرارداد تن‌سنت در سال 2015 یک سوم قرارداد فعلی یعنی 500 میلیون دلار بوده است.

 

مذاکرات تن‌سنت و NBA از سال گذشته میلادی آغاز شده اما در پنجره‌ای که ابتدا روی آن توافق شده بود مذاکرات دو طرف به نتیجه قطعی نرسید. مذاکرات اولیه در ماه آوریل 2019 به پایان رسید و به نظر می‌رسید حق پخش NBA در چین دیگر در اختیار تن‌سنت نخواهد بود. در این میان شرکت علی‌بابا دیگر غول چینی به میدان آمد و برای بدست آوردن این امتیاز شروع به رقابت کرد.

 

1422361

 

نمایندگی NBA در چین پیشنهادهای تن‌سنت و علی‌بابا را به سازمان لیگ NBA ارجاع داده و این لیگ در نهایت با بررسی دو پیشنهاد رای به امضای قرارداد با تن‌سنت می‌دهد. البته به شرطی که شرکت چینی حاضر شود با رقم مورد نظر NBA موافقت کند. مذاکراتی که چند روز بعد با هدایت آدام سیلور، کمیسیونر NBA انجام شده و قرارداد بین این لیگ و شرکت تن‌سنت امضا می‌شود.

 

دیدگاه‌ها