کد خبر : 1626902 | 07 مرداد 1398 ساعت 15:48 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

بخش تجاری صدا و سیما باید در سیاست هایش تجدیدنظر کند؛

درودگر: کریمی مشکلات را از نزدیک ببیند، انتقاد نمی کند

صادق درودگر رئیس سازمان اقتصادی فوتبال ایران از صدا و سیما و سیاست های بخش تجاری این سازمان از کلید حل شدن مشکلات فوتبال یاد می کند.

درودگر: کریمی مشکلات را از نزدیک ببیند، انتقاد نمی کند

به گزارش "ورزش سه"، علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس طی روزهای اخیر به روشن نبودن تکلیف تبلیغات محیطی فصل گذشته لیگ اعتراض داشته است.


به همین دلیل و همینطور روشن شدن فعالیت های کمیته بازاریابی سازمان لیگ که به تازگی با وظایفی گسترده تر به "سازمان اقتصادی فوتبال" تغییر نام داده، گفتگویی با صادق درودگر رئیس این کمیته داشته ایم که در ادامه می خوانید.

 

وظیفه ام می دانم که پاسخگو باشم


صادق درودگر در واکنش به انتقادات علی کریمی، گفت: من خودم را مسئول می دانم که در این حوزه پاسخگو باشم. در حوزه تبلیغات محیطی فصول قبل که دچار مشکل بوده است، ما پرونده ها را به دادگاه فرستاده ایم. تمام پرونده ها را در دادگاه پیگیر هستیم و وکیل گرفتیم که به نتیجه برسند. به صورت رسمی شکایت کردیم. متاسفانه روند کار کند است. من شخصا خواهش می کنم که مقامات عالی رتبه قوه قضائیه و مسئولین نظارتی کشور روی این مسئله حساسیت داشته باشند؛ چون باشگاه های ما از لحاظ مالی تحت فشار هستند. همچنین فوتبال ما دچار ضعف مالی است. الان پول ما دست برخی شرکت هایی هست که در حال تجارت با منابع مالی ما هستند و درآمد ایجاد می کنند. خواهشم این است که مسئولین محترم قضایی به پرونده های ما سرعت ببخشند تا بتوانیم به باشگاه ها کمک کنیم.

 

سال گذشته فقط ارزش افزوده محقق نشد/ تلویزیون پاسخگو نیست


درودگر ادامه داد: وضعیت فعلی مطلوب ما نیست. شرایط کشور یک مقدار دچار تنش های اقتصادی شده و این در همه جا خودش را نشان می دهد، از جمله فوتبال. با این حال خوشبختانه ما سال گذشته از نظر قرارداد دچار مشکل نشدیم و تنها چیزی که ما نتوانستیم محقق کنیم، ارزش افزوده بود و آن هم به خاطر شرایط صدا و سیما بود. ما قرارمان با صدا و سیما این بود که درآمدهایی را به ما از پخش تلویزیونی بدهند که متاسفانه پاسخگو نیستند و ما باید این موضوع را پیگیری کنیم. امسال اما خودمان به صورت جدی برای ایجاد ارزش افزوده اقدام می کنیم. پیگیری می کنیم و دیگر به وعده هایی که به ما داده می شود، توجهی نداریم.

 

سال گذشته به صد در صد درامدهای پیش بینی شده رسیدیم


صادق درودگر رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال با اشاره به تبلیغات محیطی سال گذشته، بیان کرد: در بحث تبلیغات محیطی ما به صد در صد درآمدهایی که پیش بینی کرده بودیم، رسیدیم و خوشبختانه این کار انجام شده و شرایط حقوقی اش هم کاملا براساس قانونی انجام شده و ضمانت نامه بانکی هم از شرکت تیراژه فیلم گرفته شده است. کارهای باقی مانده را هم با هم در حال پیگیری هستیم. این قراردادی هست که تا حالا ما را با چالش مواجه نکرده و با هم در تعامل هستیم.

 

تا چند روز آینده تعرفه ها روی سایت بارگذاری می شوند


درودگر با اشاره به لیگ نوزدهم، افزود: برای فصل بعد شرایط ما قطعا بهتر می شود. به ویژه در حوزه ارزش افزوده کارهای بیشتری انجام خواهد شد. ما در چند روز آینده تعرفه های خودمان را در سایت فدراسیون فوتبال و سایت سازمان لیگ بارگذاری خواهیم کرد. یک سازمان اقتصادی هم به زودی فعال می شود و آن هم روی سایت قرار داده می شود. همه این ها را یک کاسه خواهیم کرد. بخش سازمان اقتصادی در تمام حوزه های تیم های ملی و باشگاهی، دانه به دانه قراردادها و تعرفه ها را روی سایتش قرار خواهد داد. از تمام شرکت های تبلیغاتی موثر و توانمند تقاضا داریم که با ما همکاری کنند. اینجا را دیگر انحصاری نمی کنیم و از شرکت تیراژه فیلم هم خواسته ایم که با شرکت های تبلیغاتی دیگر همکاری داشته باشد و آنها هم پذیرفته اند و با هم کار را پیش خواهیم برد.


هر کسی طرحی دارد، به ما ارائه کند


درودگر ادامه داد: یک گپی بین شرکت های تبلیغاتی و شرکت های طرف قرارداد ما همیشه در این سال ها وجود داشته است. خوشبختانه این گپ در حال از بین رفتن و رسیدن به هم افزایی است؛ این به نفع فوتبال است. در حوزه های دیگر هم ما از جوان های دارای تفکر بازاریابی دعوت می کنیم، هر طرحی دارند که این طرح ها قابل اجرا هست، به ما بدهند یا خودشان پیش ببرند تا در این حوزه قدم های موثری بردارند. حتی با آنها قراردادهایی امضا خواهیم کرد که خودشان هم منتفع شوند. از طرح پروژه، تصویب پروژه و اجرای پروژه خودشان کار را پیش ببرند و ما هم فضا و برند فوتبال را در اختیار آنها قرار خواهیم داد. منتها طرح هایی را باید بیاروند که عملی باشد. من ملاقات هایی داشتم و طرح هایی آوردیم که وقتی به کارشناس دادم، پس از بررسی متوجه شدیم که عملیاتی نیستند. یک چیزهای فضایی بود که عملیاتی نبود و تکنولوژی امروز دنیا جواب نمی داد. البته طرح های خوبی بودند ولی سازگار با تکنولوژی روز دنیا نبود و هیج جای دنیا نمی توانستند آن را پیاده کنند. که خب این ها به عنوان ایده خوب بودند ولی ما ایده اجرایی می خواهیم که به سرعت اجرا شوند. به هر حال در حوزه های باشگاه ها باید فعالیت های بازاریابی بیشتر شود. امروز نشستی با شرکت تیراژه فیلم داشتیم تا تیم های لیگ را هم در تبلیغات محیطی مشارکت دهیم تا بتوانیم قراردادهایی ببندیم و این ها را هم به زودی اعلام می کنیم که چه شرایطی خواهند داشت.

 

مهم ترین مشکل ما حق پخش تلویزیونی است


رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون بار دیگر به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و ادامه داد: منتقدین باید این موضوع را درک کنند که کار کردن در شرایط کنونی سخت شده است. شرایط عادی نیست. شما اگر یک میلیون دلار در فیفا یا AFC داشتید، صبح می توانستید آن را تبدیل به پولی که می خواهید بکنید. می توانستی ریال کنی یا دلار. الان پول هایمان که خارج از کشور قرار دارند را نمی توانیم بگیریم. بودجه ای هم در داخل نداریم. الان درآمدها نمی تواند هزینه های فدراسیون و سازمان لیگ را پوشش دهد. ما باید به راهکاری برسیم. اصلی ترین مشکل ما حق پخش تلویزیونی است که مجلس محترم شورای اسلامی و صدا و سیما باید با ما همگرایی داشته باشند. بنشینیم و به یک راهکار برسیم. ما دو جبهه مخالف هم نیستیم. ما همه در یک کشور زندگی می کنیم و باید با هم چاره ای برای مشکلات پیدا کنیم. ما نباید مشکلات را به هم پاس بدهیم. باید چاره ای برای حل آنها پیدا کنیم. ما نباید از هم سوء استفاده کنیم. باید همگرایی داشته باشیم و تنش را از بین ببریم. خود صدا و سیما دانشگاه است. امام خمینی فرموده اند که صدا و سیما دانشگاه انسان سازی است. در این دانشگاه انسان سازی توقع داریم که به ما کمک کنند و راهکار بدهند. کمک کنند به فوتبال. مسائل اجتماعی و آسیب هایی که وجود دارند. باید دست به دست هم بدهیم. بخش تجاری صدا و سیما به نظرم باید یک مقداری در سیاست های اجراییش تجدید نظر کند. باید با همدیگر در یک قطار سوار شویم و یکی آن یکی را از قطار بیرون پرت نکند. همه داخل قطار و روی ریل صداقت و توجه به منافع مشترک و منافع ملی قدم برداریم.

 

کریمی مشکلات را از نزدیک ببیند، انتقاد نمی کند


رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در ادامه به حرف های کریمی بازگشت و بیان کرد: ما همیشه وظیفه داریم پاسخگو باشیم و باید به فرمایشی که آقای کریمی داشته اند، توجه کنیم. من حتی با آقای کریمی ملاقاتی داشتم و از ایشان خواستم که به سازمان لیگ بیایند. به هر حال ایشان هم چون در باشگاه سپیدرود هم مسئول فنی بوده اند و هم مدیر تیم از نزدیک مشکلات را با پوست و گوشتشان لمس کرده اند. به هر حال حرف های ایشان دلسوزانه است ولی باید با هم مشکلات را حل کنیم. یک جاهایی حرف های آقای کریمی، آقای دایی می تواند به فوتبال ما کمک کند تا ما از توانایی های این افراد برای پیشبرد اهداف در فوتبال استفاده کنیم.

 

حرف های پایانی درودگر با تاکید بر این زده شد که باید همگرایی بیشتری میان صدا و سیما و جامعه فوتبال وجود داشته باشد: اگر واقعا قهرمان های کشور و افراد صاحب نظر در فوتبال، افرادی که در این زمینه اظهار نظر می کنند، بیایند و از نزدیک برخی مشکلات را که ما با آنها دست و پنجه نرم می کنیم ببینند، حتما یک مقداری نظرشان عوض می شود. واقعا سخت است؛ انگار در یک فضایی ما را انداخته اند؛ دست و پاهایمان را بسته اند و باید شنا کنیم. اگر همه امکانات فراهم باشد، مثل همه جای دنیا، مدیریت کردن کار سختی نیست. اما حالا که از همه امکانات و شرایط محروم هستیم و باید یک مجموعه را مدیریت کنیم، فکر می کنم دوستان اگر بدانند، کمی نظرشان عوض شود.

دیدگاه‌ها