کد خبر : 1627007 | 08 مرداد 1398 ساعت 10:49 | 8.7K بازدید | 0 دیدگاه

سریع و سمج؛ شاگردان عبدی غافلگیر شدند

برد تاریخی نوجوان‌های افغان مقابل ایران

شادی بچه های افغان بعداز پیروزی در برابر ایران در تورنمنت کافا به سوژه روز رسانه های ورزشی در قاره آسیا تبدیل شده است.

برد تاریخی نوجوان‌های افغان مقابل ایران

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان حسین عبدی که پیش ازاین تیم خوب ازبکستان را شکست داده بودند اینبار در برابر افغانستان شکست خوردند که این شکست کمی عجیب بود. به این دلیل که فوتبال افغانستان در رده 149 جهان قرار دارد اما فوتبال ایران اول آسیا و تیم بیست و سوم جهان بشمار می رود. شاید تیم ملی نوجوانان مسرور از دو پیروزی قبلی تصور می کرد به راحتی افغانستان را شکست می دهد و به همین دلیل کمی با غرور به میدان آمده بود و بازی کرد. به هر صورت در فوتبال قانونی وجود ندارد که همیشه تیم قوی تر در برابر تیم ضعیف تر پیروز شود.

 

با این پیروزی می شود گفت فاصله ها در فوتبال روز به روز در حال نزدیک تر شدن و کم تر شدن است. پیش از این هم از تیم ملی فوتسال زیر 20 سال افغانستان بازی های خوبی در مسابقات قهرمانی آسیا در تبریز دیده بودیم و حالا این پیروزی نشان می دهد فوتبال افغانستان با سرعت بیشتری در مسیر پیشرفت در حال حرکت است و به واقع دیگر نمی شود تیمی را دست کم گرفت. بی شک این شکست درس خوبی برای شاگردان حسین عبدی شد، تیمی که برای حضور در بازی های مقدماتی جام ملت های آسیا آماده می شود.

 

شادی بچه های افغان بعد از باز کردن دروازه ایران گواه همه تلاش هایی است که آنها در سال های اخیر برای پیشرفت متحمل شدند و سجده شکر به جا می آورند که حالا می توانند در فوتبال حرف هایی برای گفتن داشته باشند. در افغانستان البته که نیروی انسانی و استعداد فراوان است به خصوص که در این کشور فوتبال خیابانی زنده است. اگر این کشور درگیر جنگ های داخلی و ناامنی نبود امروز در جایگاه بهتری در فوتبال آسیا قرار داشت. با این حال تیم ملی نوجوانان افغانستان با پیروزی در برابر ایران چراغ امید به آینده را روشن کرد. اینکه در فوتبال از این پس باید افغان ها را هم جدی گرفت. به خصوص که برخی از بازیکنان تیم ملی نوجوانان افغانستان بازیکنانی هستند که در اروپا و در بهترین باشگاه ها بازی می کنند.

 

1422747

 

1422745

 

1422746

 

دیدگاه‌ها