کد خبر : 1627071 | 08 مرداد 1398 ساعت 16:24 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

برای ستاره لب خط فوتبال ایران!

آذری؛ استعداد تو را در فوتبال جلو نمی برد

استعداد مهم استقلال در طول یکی دو سال گذشته این روزها با وضعیت مبهم و پیچیده ای روبرو شده است.

آذری؛ استعداد تو را در فوتبال جلو نمی برد

به گزارش ورزش سه، رضا آذری یکی از بازیکنان پرشمار فوتبال ایران است که خیلی قبل از اینکه وارد ترکیب و در واقع وارد مستطیل سبز بشوند نامشان سرزبان ها افتاد، از او در فضای مجازی کلیپ پخش شد و او را با بزرگان این باشگاه در پستش مقایسه می کردند، بازیکنانی مثل مجتبی جباری که در سال هایی سیمای یک ستاره را به خود گرفتند که نه خبری از اینستاگرام بود و نه صفحات هواداری که در عرض چند ساعت می توانند یک بازیکن را به ستاره فوتبال تبدیل کنند و البته همان بازیکن در کسری از ثانیه می تواند القابی شبیه به پولکی، بی تعصب و بی کیفیت را به خود ببیند.

 

اما رضا آذری چه زمانی نامش سر زبان ها افتاد؟ فصل پیش بود که وینفرد شفر یک ستاره گمنام را به تیم اصلی آورد و حتی قبل از اینکه این بازیکن اولین بازی اش را برای استقلال انجام بدهد فضای مجازی پر شد از  نام رضا آذری، بازیکنی که هنوز یک بازی اش را کسی ندیده به ستاره استقلال در فضای مجازی تبدیل شد.  او در چند بازی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد و در همان دقایق کمی هم که بازی کرد نشان داد بازیکن با کیفیتی است و حتی برابر سپیدرود هم گل زد؛ اما شاید همه در مورد این بازیکن فراموش کردند که مهمتر از استعداد در فوتبال تلاش است، روشی که می تواند بازیکن را در یک سطح نگه دارد و به مرور قابلیت آن را بالا ببرد.


فوتبال ایران پر است از بازیکنانی که در صفحه های مجازی ستاره شدند و قبل از این که بتوانند طعم شیرین سوپر استار شدن در زمین فوتبال را بچشند فوتبال شان تمام شد و هرگز به سکوی افتخار نرسیدند؛ نمونه بارز این دست از بازیکنان علیرضا رمضانی است، بازیکنی که در لیگ پانزدهم نام خود را به عنوان یک ستاره در فوتبال ایران معرفی کرد اما تا همین یکی دو هفته پیش که او را برابر پرسپولیس در ترکیب نیروی زمینی دیدیم، کمتر کسی خبری از این بازیکن داشت که همه از او در صفحات مجازی به عنوان یک ستاره یاد می کردند.

 

رضا آذری حالا در وضعیتی قرار دارد که در سن 20 سالگی شفر چندان تمایلی به استفاده از او نداشت، در تیم امید نتوانست جایی برای خود دست و پا کند و البته استراماچونی هم اعتقاد دارد او اگر در استقلال بماند ممکن است اصلا فرصت بازی کردن پیدا نکند.

 

برای آذری که تازه در اول راه فوتبالش است در نظر گرفتن این مساله بسیار مهم است که استعداد می تواند او را به فوتبال معرفی کند اما هرگز نمی تواند ضمانتی برای ماندگاری اش باشد بلکه آنچه این بازیکن را به ستاره واقعی (نه ستاره در فضای مجازی) تبدیل می کند تمرین، تلاش و استمرار در تمریناتش است.


اصغرخانی: به رضا گفتم راه نورافکن را برود

 

1422819


ایوب اصغرخانی در تیم جوانان استقلال مهمترین نقش را در شکوفا شدن استعداد آذری داشته است، او در مورد این بازیکن به ورزش سه می گوید: رضا همیشه با من مشورت می کند، همیشه به او اصرار می کردم در اینستاگرام و تلگرام نباش و این کارها برای تو زود است. به او گفتم فعلا تا بازی نکردی نباید مصاحبه کنی و من این حرف ها را بیش از 100 بار به او گفتم.

 

او ادامه داد: من قبول دارم حضور آذری در فضای مجازی زیاد بود. امید نورافکن یک سیاست خوبی داشت، من امید را می شناسم و سیاست امید اینطور نبود با یک بازی مصاحبه کند اما رضا نتوانست راه او را برود.

 

مربی آذری در رده جوانان در مورد اینکه آیا او می تواند به یک ستاره در فوتبال تبدیل بشود یا نه هم گفت: چرا نمی تواند بشود؟ تلاش کند به امید و آرزوهایش می رسد. خدا را شکر رضا در سنین جوانی این اتفاق برایش افتاد و باید درس بزرگی از این اتفاق ها در ادامه راه فوتبالش گرفته باشد.

 

ایوب اصغر خانی در پایان گفت: من از باشگاه یک خواهش دارم، به بازیکنان پایه باید روحیه بدهید تا نسوزند.  چرا باید بازیکنی را به تیم های دیگر بدهیم، برود و یک میلیارد پول رضایت نامه بدهید تا برگردد. در استقلال بازیکنی به نام معراج پورتقی حضور دارد که آقای گل لیگ امیدها است اما حتی نگذاشتند مربی خارجی او را ببیند. به خدا من این مسائل را می بینم دلم می سوزد.

 

*در مورد رضا آذری ذکر یک نکته ضروری است، جدایی او از استقلال قطعی نیست و مدیران باشگاه تمایل دارند او را نگه دارند.

 

نویسنده: فرزام محمد علیها

دیدگاه‌ها