کد خبر : 1627284 | 09 مرداد 1398 ساعت 18:35 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

عبدی: نقاط ضعف و قوت تیم را شناختیم

توضیحات عبدی در مورد شکست مقابل افغانستان

حسین عبدی بازیکن سابق پرسپولیس می گوید که دو تورنمنت برگزار شده در چین و تاجیکستان به اندازه چند ماه تمرین ارزش داشته است.

توضیحات عبدی در مورد شکست مقابل افغانستان

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال نوجوانان ایران طی روزهای اخیر دو تورنمنت را پشت سر گذاشته. یک تورنمت در چین و دیگری تورنمنت کافا ( فدراسیون های عضو آسیای مرکزی) که شاگردان حسین عبدی در تورنمنت کافا دو پیروزی  و دو شکست به دست آوردند و در تورنمنت چین هم دو شکست و یک پیروزی.

 

باید فرصت بازی های بین المللی به بچه ها بدهیم
حسین عبدی که این روزها تحت فشار به دلیل شکست مقابل افغانستان است، در خصوص شرایط با انتشار یک فایل صوتی اینگونه صحبت می کند:  من از تاجیکستان با شما حرف می زنم. گروه دوم ما در تاجیکستان هستند و گروه اول هم در چین. بازی های دوستانه و بین المللی انجام دادند. ما باید فرصت بازی های بین المللی را به هر دو گروه بدهیم تا یک تیم بسیار خوب ایجاد کنیم.

 

مقابل ترکمنستان خوب شروع کردیم
او در مورد بازی اول تیم برابر ترکمنستان در تورنمنت کافا عنوان کرد: بازی اول را ما خیلی خوب شروع کردیم ولی در امر گلزنی فقط سه گل زدیم از 10،15 موقعیت و در یک نصفه موقعیت یک گل خوردیم. همین گلی که خوردیم باعث شد تا بچه ها به خودشان بیایند و گل های بعدی را بزنند.

 

ازبکستان قوی ترین تیمی بود که با آنها بازی کردیم
او با اشاره به بازی بعدی تیم که برابر ازبکستان بود و شاگردان حسین عبدی با نتیجه 2 بر 1 برنده شدند، توضیح داد: ازبکستان قوی ترین تیم این گروه بود که ما با آنها بازی کردیم. در این بازی خیلی خوب شروع کردیم و خیلی خوب تمام کردیم. آنها یک گل از روی نقطه پنالتی زدند و ما دو گل خوب زدیم.

 


مقابل افغانستان نقاط ضعف و قوت را پیدا کردیم
عبدی در ادامه به دیدار برابر افغانستان اشاره کرد که تیم نوجوانان ایران در کمال ناباوری شکست خورد. او اضافه کرد: در بازی با افغانستان یک مقدار بچه ها به خاطر اینکه زیر 16 سال سنشان است، احساس کردند که می توانند به سادگی با توجه به دو پیروزی ای که به دست آورده اند به مرحله بعدی بروند، ولی تیم های دیگر همه مقابل دفاع کردند. در مقابل افغانستان اگر عادلانه بخواهیم صحبت کنیم، 80 به 20 مالکیت توپ در اختیار ما بود. شاید روی هم رفته این تیم بیشتر از 3 یا 4 مرتبه به محوطه جریمه ما نیامد و در یکی از همین موقعیت ها بود که شوت از راه دوری که زدند، گل شد. ما موقعیت های زیادی از دست دادیم و نتوانستیم بازی را ببریم. این بازی نقاط ضعف و قوت بچه ها را در بازی هایی که حریف بازی دفاعی می کند، بیشتر نشان داد.

 

با اشتباهات بچه ها به تاجیکستان باختیم
در نهایت حسین عبدی در رابطه با بازی چهارم صحبت کرد که دیدار با تاجیکستان بود. او در مورد شکست 3 بر صفر گفت: دیروز با تاجیکستان بازی کردیم. آنها بهتر شروع کردند و ما مجبور شدیم بچه های اصلی تیم را بفرستیم. بازی متعادل شد ولی باز هم دو گل خیلی خیلی ساده خوردیم. ما در این بازی ها 4 گل خوردیم که یکی از آنها پنالتی بوده و سه گل دیگر از ذهنیت ها دور است. مثلا روی کرنر توپ به هیچ کس برخورد نکرد و گل شد. یک پنالتی گرفتیم و یک گل هم زدیم که هر دو را داور آفساید گرفت، چون ما در زمین حریف بودیم و تاجیکستان در زمین خودی بود. گل سومی هم که خوردیم باز هم روی اشتباه بچه ها بود. یکی دو نفر اشتباه کردند و ضدحمله خوردیم و در آخرین دقیقه بازی گل خوردیم.

 

نقاط ضعف و قوت تیم را شناختیم
مربی تیم نوجوانان در رابطه با دستاوردهای این بازی ها بیان کرد: دستاوری که این بازی ها دارد، در دو گروهی که در چین و تاجیکستان داشتیم، همه بچه ها فرصت بازی پیدا کردند. این بازی ها دوستانه، اندازه چند ماه تمرین و بازی های داخلی بود. این بازی ها به ما در بازی های آسیایی کمک می کند. الان نقاط قوت و ضعف تیم را شناختیم. چقدر خوب که این اتفاقات در اینجا رقم خورد و در چین تا بتوانیم نفرات شایسته را در قالب یک تیم داشته باشیم. مطمئنا تیم به مراتب بهتری از هر دو تیم با یک تیم خواهیم داشت. فلسفه ای که دو تیم داشت، یک ضعف داشت که بازی ها همزمان بود و من مجبور شدم به همراه کادرم از چین به تاجیکستان بیاییم و به تیم بعدی دوم ملحق شویم.

 

بچه هایی که از دید خارج بودند را شناختیم
عبدی با اشاره به مزیت دو تورنمنت برگزار شده، اینگونه حرف هایش را ادامه داد: این دو تورنمنت دو مزیت بزرگ داشت. یکی اینکه بچه ها بازی های بین المللی بزرگی را پشت سر گذاشتند و دوم اینکه برخی بازیکنان که فرصت بازی به آنها نمی رسید، فرصت بازی پیدا کردند و شناخت خوبی از آنها پیدا کردیم. فکر می کنم سیاست بسیار خوبی بود که انجام شد. به ما فشار وارد شد به خصوص کادر فنی. اما توانستیم بازیکن های خودمان را بشناسیم و تیم خوبی را راهی میادین کنیم.

دیدگاه‌ها