کد خبر : 1627584 | 11 مرداد 1398 ساعت 18:47 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

منصوریان تنها بومی باقی مانده در منطقه غرب؛

علی منصور در محاصره سوپر مربی‌های میلیون دلاری

علیرضا منصوریان تنها مربی بومی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا 2019 منطقه غرب محسوب می شود و دیگر تیم ها با مربیان خارجی به ادامه مسابقات خواهند آمد.

علی منصور در محاصره سوپر مربی‌های میلیون دلاری

به گزارش "ورزش سه"، مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به زودی آغاز می شود و تیم های باقی مانده در تورنمنت، به مصاف رقبای خود می روند. از ایران تنها ذوب آهن در مرحله حذفی جای دارد و تلاش می کند تا نتایج مرحله گروهی را در روزهای بعدی نیز تکرار کند.

 

پایگاه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه شروع دوباره ACL 2019 به بررسی نیمکت تیم های غرب نشین پرداخته که این گزارش نکات مختلفی را در خود دارد.

 

رویای ژاوی جوان روی نیمکت السد

ژاوی ارناندس جوان ترین مربی حاضر در غرب آسیا محسوب می شود. او که در 21 سالگی بازی با پیراهن بارسلونا را تجربه کرد، به هر عنوان قابل تصوری دست یافت. از جمله جام جهانی 2010، چهار جام لیگ قهرمانان و دو قهرمانی یورو. حالا او رویاهایش را در السد دنبال می کند.

 

1423471

 

چالش های دستیار مورینیو در ACL

روی فاریا که به عنوان دستیار همیشگی جوژه مورینیو شناخته می شود و در تیم هایی چون پورتو، چلسی، اینتر و رئال با آقای خاص همکاری داشت، در منچستر یونایتد نیز همراه مورینیو بود اما در نهایت تصمیم گرفت از شغلش کنار بکشد و به فوتبال آسیا بیاید و هدایت الدحیل قطر را برعهده گیرد.

 

1423468

 

برانکو ایوانکوویچ؛ فینال تکرار می‌شود؟

مربی 65 ساله یعنی برانکو ایوانکوویچ باتجربه ترین سرمربی در غرب آسیاست. او مثل سیه را و منصوریان در جام جهانی 1998 حضور داشت؛ البته نه به عنوان بازیکن! اما در قامت دستیار سرمربی توانست به مدال برنز برسد.

 

1423467

 

منصوریان؛ تنها بومی منطقه غرب

تنها مربی بومی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب علیرضا منصوریان است. کسی که ذوب آهن را برای دومین سال پیاپی به مرحله حذفی رساند. آن هم در حالی که سرمربیگری این تیم را در میانه راه در دست گرفته بود. مثل سیه را، منصوریان به همراه تیم ملی کشورش در جام جهانی 1998 حضور داشت. این مربی 47 ساله در سال 2009 سرمربی پاس همدان شد، سپس به تیم زیر 23 ایران رفت. بعد با نفت تهران اولین تجربه لیگ قهرمانان خود را سپری کرد و با این تیم تا یک چهارم نهایی نیز پیش رفت.

 

1423466

 

 

رزوان لوچسکیو؛ هایجک بزرگ الهلال

پسر سرمربی شناخته شده رومانیایی یعنی میرچا لوچسکیو با 2 قهرمانی در رومانی و چند عنوان دیگر در کشورهای مختلف نام خود را بر سر زبان ها انداخت. اما مهم ترین افتخار او موفقیت بزرگ و تاریخی با پائوک بود. جایی که توانست شکوه 30 ساله تیم هایی چون المپیاکوس، پاناتینایکوس و آاک را تمام کند و این تیم را به قهرمانی سوپرلیگ یونان برساند. لوچسکیو در تابستان به نوعی توسط الهلال هایجک شد و حالا در 50 سالگی اولین چالش خود با تیم جدید را باید در لیگ قهرمانان آسیا تجربه کند.

 

1423469

دیدگاه‌ها