کد خبر : 1627640 | 12 مرداد 1398 ساعت 09:22 | 878 بازدید | 0 دیدگاه

در جام‌جهانی بسکتبال

شاهین‌طبع: تمرکز اصلی ما روی دیدار اول است

سرمربی تیم ملی بسکتبال تاکید دارد که تمرکز اصلی این تیم بر روی دیدار اول در جام جهانی و رقابت با پورتوریکو است که ترکیبی متفاوت نسبت به گذشته در اختیار خواهد داشت.

شاهین‌طبع: تمرکز اصلی ما روی دیدار اول است

به گزارش "ورزش سه"، مهران شاهین طبع در گفتگو با  مهر با اشاره به شرایط تیم ملی بسکتبال و قهرمانی اخیر این تیم که در تورنمنت بین المللی پرتغال به دست آمد گفت: اسلواکی، دانمارک و پرتغال حریفان تیم ملی بسکتبال در این تورنمنت بودند. تیم هایی که جزو تیم های درجه دوم اروپا به حساب می آیند که البته کاملا سازمان یافته هستند و اصولی کار می کنند. 

 

وی ادامه داد: بعد از چند هفته تمرین متوالی، رقابت با این تیم ها فرصت خوبی برای محک زدن ملی پوشان بود. تقریبا توانستیم از همه بازیکنان در این سه دیدار استفاده کنیم. آنها عملکرد خوبی داشتند اما به هر حال ضعف هایی هم وجود دارد که باید برطرف شود.

 

سرمربی تیم ملی بسکتبال با یادآوری اینکه این تیم امروز شنبه دیدارهای خود در تورنمنت بین المللی روسیه را آغاز می کند، خاطرنشان کرد: اردن و روسیه دو حریف ما در این تورنمنت هستند. هر دو تیم هم می توانند حریفان تدارکاتی خوبی برای ایران باشند. اردنی ها ترکیب خود را با جذب بازیکن آمریکایی شان تقویت کرده اند. این تیم سازمان یافته شده و خیلی بهتر از قبل کار می کند. 

 

وی با بیان اینکه روسیه هم از مدت ها پیش در کمپ تمرینی خود پیگیر تمریناتش است، تصریح کرد: دیدار با این تیم سخت تر از سه دیدار ما در پورتو و دیدار برابر اردن خواهد بود. روسیه جزو تیم هایی است که شاید درجه یک اروپایی نباشد اما با تیم هایی بزرگی مانند اسپانیا برابری می کند. دیدار برابر روسیه برای مان خیلی تعیین کننده خواهد بود چراکه می توانیم ملی پوشان را خیلی جدی تر و بیشتر از قبل محک بزنیم. 

 

شاهین طبع با بیان اینکه در این بازی همچون دیدارهای گذشته و تا آنجا که تعادل بازی به هم نخورد، همه بازیکنان را به بازی می گیریم تا بتوانیم به شناخت دقیق تری از وضعیت آنها دست پیدا کنیم، گفت: از دیدار با روسیه می توانیم به شناخت نسبی برای دیدار با اسپانیا برسیم. اسپانیا یکی از هم گروه های ما در جام جهانی و به نوعی مدعی‌ترین حریف مان در این رقابت ها است. از دیدار فردا با روسیه می توانیم برای عملکرد بهتر مقابل این تیم بهره ببریم. 

 

سرمربی تیم ملی بسکتبال با تاکید بر اینکه برگزاری هر چه بیشتر دیدارهای تدارکاتی به آماده سازی بهتر این تیم برای حضور در جام جهانی کمک می کند، افزود: برای مان خوب بود اگر می توانستیم به غیر از دیدارهای پیش بینی شده در قالب تورنمنت بین المللی روسیه، برگزارکننده حداقل یک دیدار دیگر مقابل روسیه در مسکو باشیم اما انجام این مهم امکان پذیر نبود. روس‌ها همچون خیلی دیگر از کشورها کاملا دقیق و با برنامه عمل می کنند. آنها بلافاصله بعد از اتمام تورنمنتی که میزبانش هستند به دنبال اجرای دیگر برنامه های شان می روند که از مدت ها قبل مصوب کرده اند. در واقع هیچ فرصت و زمان اضافه ای نبود که بتوانیم از آن برای برگزاری حداقل یک دیدار دیگر استفاده کنیم. 

 

شاهین طبع ابراز امیدواری کرد که دو دیدار پیش بینی شده در تورنمنت روسیه در کنار سه دیداری که قرار است تیم ملی بسکتبال در تورنمنت یونان داشته باشد، به آمادگی بهتر بازیکنان این تیم  کمک کند. 

 

وی همچنین با یادآوری اینکه اسپانیا، پورتوریکو و تونس حریفان تیم ملی بسکتبال در گروه سوم جام جهانی ۲۰۱۹ هستند، گفت: کسب اطلاع کامل از موقعیت هر یک از این تیم ها و شرایط آنها بخشی از برنامه های کادر فنی را شامل می شود. در این میان تمرکز اصلی ما بر روی پورتوریکو است که هم اولین حریف‌مان در جام جهانی است و هم اینکه با شرایط کاملا متفاوت در مسابقات حاضر می شود. 

 

سرمربی تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه پورتوریکو تیم شلوغی است که اخیرا جابه جایی های زیادی هم در ترکیب خود داشته است، خاطرنشان کرد: دیدارهای این تیم در انتخابی جام جهانی را دیده ایم اما پورتوریکو برای جام جهانی با ترکیبی متفاوتی حضور خواهد داشت به خصوص که ظاهرا یکسری بازیکنانی که می خواستند در اختیار داشته باشند حاضر به همکاری لازم نشده اند. در هر صورت اینکه در مورد جام جهانی تمرکز اصلی ما روی بازی اول و دیدار با پورتوریکو است. 

 

مهران شاهین طبع در پایان گفت: شرایط کلی تیم ملی بسکتبال خوب است. بازیکنان روز به روز شرایط بهتری پیدا می کنند. امیدوارم بتوانیم در جام جهانی چین عملکردی بهتر از دو دوره دیگر این رقابت ها که در آن حضور داشتیم، داشته باشیم. 

 

دیدگاه‌ها