کد خبر : 1627763 | 12 مرداد 1398 ساعت 16:19 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

تغییرات فردی مداوم در ترکیب پرسپولیس نشانه چیست؟

کالدرون به دنبال کشف جدید از تیم برانکو (گزارش)

تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی پیش فصل خود را پشت سر می‌گذارد که سرمربی این تیم تغییرات زیادی را در ترکیب اعمال کرده و می کند.

کالدرون به دنبال کشف جدید از تیم برانکو (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، در سال های اخیر مربیان خارجی تاثیرگذاری پای به فوتبال ایران گذاشته اند. از کارلوس کی روش و برانکو ایوانکوویچ تا وینفرد شفر و حتی پائولو سرجیو. شاید نقطه مشترک این مربیان، بهره بردن از استعداد و توانایی مخفی بازیکنان ایرانی باشد؛ به شکلی که هر کدام از این مربیان باتوجه به نگرش خود به نوع فوتبال شاگردانشان، آن ها را در پستی دیگر به کار می گرفتند و بعضا همین اتفاق به تغییر پست فوتبالیست های ایرانی منجر می شد.

 

اما تغییر پست بازیکنان به خصوص در تیم برانکو همیشه هم مثبت نبود. در این بین شاید خاطره انگیزترین دیداری که به این شکل در یاد هواداران پرسپولیس مانده، دربی برگشت لیگ شانزدهم است. جایی که فرشاد احمدزاده در پست دفاع چپ بازی کرد و حسین ماهینی به پست هافبک دفاعی انتقال یافت و هر دوی این بازیکنان نمایشی پایین تر از سطح انتظار را ارائه کردند.

 

حالا هدایت پرسپولیس دیگر برعهده برانکو نیست و سرمربی کهنه کار آرژانتینی جای او را گرفته است؛ کسی که روزگاری کنار مارادونا در فینال جام جهانی بازی می کرد و سپس برای مربیگری به نقاط مختلف دنیا نیز رفت. گابریل کالدرون سرمربی جدید سرخ ها هم روشی مثل برانکو را در پیش گرفته اما تعداد و شدت تغییرات او در ترکیب تیم پرسپولیس بسیار بیشتر از مرد کروات است.

 

1422440

 

به طور مثال در همین مدت کوتاه، بیشتر بازیکنان پرسپولیس بازی در منطقه ای جدید را تجربه کرده اند. به عنوان مثال سعید کریمی مهاجم نوک جوان سرخ ها در پست هافبک راست به کار گرفته شد، عالیشاه هافبک دفاعی بازی کرد، حسین پور در پست هایی نظیر هافبک راست به میدان رفت، نوراللهی در نزدیکی مهاجم نوک سرخ ها بازی کرد و... . البته این ها تنها تغییر پست هایی هستند که در دیدارهای پخش زنده پرسپولیس نمایان بود و صحبت با بازیکنان تیم نشان می دهد که دامنه این تصمیم ها از سوی مربی جدید بسیار بیشتر است.

 

شاید دلیل اصلی در این خصوص، عدم شناخت کافی سرمربی جدید تیم پرسپولیس از بازیکنان باشد. شاید هم کالدرون واقعا در بازیکنی نظیر امید عالیشاه خصوصیات یک هافبک دفاعی را دیده و شاید دلایل دیگری که طبیعتا خودِ گابریل کالدرون بهتر از هر کس دیگری می تواند آن را توضیح بدهد.

 

درباره این که تغییرات گسترده در ترکیب و استفاده از بازیکنان در پست های مختلف، چه نتیجه ای خواهد داشت، کارشناسان باید نظر تخصصی بدهند اما مسئله اصلی این است که شاید کادرفنی پرسپولیس بتواند چند مهره جدید را به این شکل کشف کند ولی باتوجه به این که پرسپولیس هم اکنون در هر پست بازیکنان زیادی را در اختیار دارد، بنابراین نیاز به پیدا کردن پست جدید برای سرخپوشان خیلی احساس نمی شود. بنابراین شاید این تغییرات به سردرگمی شاگردان کالدرون منجر شود.

دیدگاه‌ها