کد خبر : 1627879 | 13 مرداد 1398 ساعت 09:17 | 713 بازدید | 0 دیدگاه

رئیس فدراسیون جهانی نجات غریق به ایران می آید

نایب رییس فدراسیون نجات غریق از حضور رییس فدراسیون جهانی این رشته آبی برای نخستین بار در ایران خبر داد.

رئیس فدراسیون جهانی نجات غریق به ایران می آید

به گزارش "ورزش سه"، مهدی حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حضور آنا آرژانوا، رییس فدراسیون جهانی نجات غریق برای نخستین بار در ایران، اظهار کرد: در نشستی که سال گذشته رییس فدراسیون نجات غریق با رئیس فدراسیون جهانی داشت، وی تاکید زیادی به پیشرفت ایران در غواصی کرده بود. او معتقد است که ایران می‌تواند به یکی از قدرت‌های منطقه و حتی دنیا در نجات غریق تبدیل شود و روند رو به رشدی را در دیگر کشورها ایجاد کند. به همین خاطر طی دعوتی که از او داشتیم، قرار بر این شد آبان سال جاری به ایران بیاید و خود شخصا شاهد پیشرفت نجات غریق ایران باشد. البته این حضور شرایطی را فراهم می‌کند تا دوره‌های نجات غریق را به استانداردهای بین‌المللی نزدیک کنیم و امتیازات خوبی را برای فدراسیون بگیریم.

 

وی افزود: فدراسیون نجات غریق چون یک فدراسیون امدادی، آموزشی و همگانی است، در طی این سال‌ها تلاش شده تا به بهترین شکل و بالاترین کیفیت در اماکن آبی حضور پیدا کنیم و آمار غریق را به حداقل برسانیم. امسال نسبت به سال گذشته با کنترلی که در استخرها، اماکن آبی و سواحل دریا داشتیم ۲۰ تا ۲۵درصد با کاهش غریق مواجه بودیم.

 

نایب رییس فدراسیون نجات غریق همچنین از اعزام تیم نجات غریق برای نخستین بار به مسابقات جهانی سیزم خبر داد و خاطرنشان کرد: مسابقات جهانی سیزم مهرماه در چین برگزار می‌شود که امسال قرار است با حمایت تربیت بدنی ارتش تیم ملی نجات غریق نیز در این مسابقات شرکت کند. امیدوارم این حضور شرایطی را فراهم کند تا خارج از بحث‌های آموزشی و امدادی در بعد حرفه ای نیز گام‌های موثری برداریم.

 

حیدری اضافه کرد: برای این که بتوانیم استعدادهای خوبی را در این رشته شناسایی و تیم های ملی خود را تقویت کنیم، امسال برای نخستین بار با همکاری وزارت ورزش و جوانان در المپیاد استعدادهای ورزشی شرکت کردیم تا استعدادهای خوبی را در بخش جوانان و نوجوانان شناسایی و در آینده پشتوانه های خوبی را برای تیم‌های ملی نجات غریق تربیت کنیم.

 

وی در پایان گفت: هرچند ماموریت اصلی این فدراسیون توسعه ورزش همگانی و بحث خدمات رسانی و افزایش امنیت اماکن آبی است، اما سعی داریم نیم نگاهی نیز به ورزش قهرمانی بپردازیم و برای جوانان و نوجوانان علاقمند به این رشته ایجاد انگیزه کنیم و ناجیان حرفه‌ای خود را برای مسابقات آماده کنیم.

 

دیدگاه‌ها