کد خبر : 1627888 | 13 مرداد 1398 ساعت 09:45 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

باید امنیت تماشاگران حاضر در ورزشگاه تامین شود

نصیرزاده: مجوز حضور زنان دست فدراسیون نیست

با وجود مشکلات و کمبودهای سخت افزاری به نظر می رسد حضور بانوان در ورزشگاه ها بتواند آثار و تبعات فرهنگی بهتری به همراه داشته و باعث سلامت بیشتر فضای ورزشگاه ها شود.

نصیرزاده: مجوز حضور زنان دست فدراسیون نیست

به گزارش" ورزش سه" اینروزها یکی از مهمترین چالش های فدراسیون فوتبال مساله حضور زنان در ورزشگاه ها است؛ موضوعی که فیفا با جدیت خواهان اجرای آن است و از طرفی به نظر می رسد فدراسیون فوتبال هنوز نتوانسته مجوزها و امکانات لازم را برای اجرای این امر به دست بیاورد. هوشنگ نصیرزاده کارشناس مسایل حقوقی و مدیریتی ورزش امروز در برنامه "سلام صبح بخیر" در این رابطه گفت:« فیفا ماده ای در اساسنامه اش دارد که می گوید فدراسیون های عضو نباید تبعیض های قومی، نژادی و جنسیتی داشته باشند. »


او افزود:« این یعنی بانوان هم بیایند و مسابقات را ببینند. ما خودمان فوتبالی هستیم ، جو ورزشگاه ها را می شناسیم و از طرفی شرایط ورزشگاه هایمان از نظر امکانات و سکوها را می دانیم. از طرفی جمعیت معمولا باعث شکل گیری نوعی شجاعت می شود و به همین دلیل است که در استادیوم ها نارنجک پرتاب می کنند و می توانند جو را به هم بزنند. این ها باعث می شود که حاکمیت به دنبال راهکارهایی برای تامین امنیت آن ها است.»


نصیرزاده همچنین گفت:« نامه ای هم آمده و گفتند باید کاری کنید که بانوان بتوانند برای تماشای مسابقات به ورزشگاه بیایند اما در این بین تنها فدراسیون تصمیم گیرنده نیست. این تصمیم در جایی بالاتر از فدراسیون و وزارت ورزش گرفته می شود چون یک بحث حاکمیتی است و اگر شبهاتی وجود دارد باید آن برطرف شود. باید مطمئن شوند که امنیت خانم ها و تمام کسانی که به ورزشگاه می آیند تامین می‌شود. حدس خود من این است که اگر مجوز حضور بانوان صادر شود آثار و تبعات فرهنگی خوبی خواهد داشت و به سالم تر شدن فضای ورزشگاه ها کمک می کند.»


او همچنین گفت:« امیدوارم کسانی که از بیرون از ورزش در حال تصمیم گیری هستند این موضوع را لحاظ کنند چرا که قبل از این در جاهای دیگر مثل والیبال ، بسکتبال و ورزش های دیگر این اتفاق رخ داده است.»

 

توضیحات نصیرزاده راجع به حضوربانوان در ورزشگاه‌ها

دیدگاه‌ها