کد خبر : 1627922 | 13 مرداد 1398 ساعت 12:01 | 927 بازدید | 0 دیدگاه

علیمنصور به دنبال برد شماره هفت؛

کارنامه موفق ذوب آهن مقابل عربستانی‌ها

تیم فوتبال ذوب آهن دوشنبه شب دوازدهمین مصاف خود مقابل تیم های عربستانی را تجربه خواهد کرد.

کارنامه موفق ذوب آهن مقابل عربستانی‌ها

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تیم های ذوب آهن ایران و الاتحاد عربستان دوشنبه شب در ورزشگاه زعبیل امارات به مصاف هم می روند.


در حالی که پرسپولیس و استقلال در مرحله گروهی حذف شدند، ذوب آهن تنها نماینده باقی مانده ایران در مسابقات لیگ قهرمانان 2019 است. این تیم دیدار دشواری با حریف عربستانی خود دارد اما یکی از نکات روحیه بخش برای ذوبی ها، کارنامه نسبتا خوب برابر حریفان عربستانی است.


تیم فوتبال ذوب آهن تا کنون 11 بار به مصاف تیم های کشور عربستان رفته که 6 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته و 2 تساوی و 3 شکست نیز در کارنامه این تیم دیده می شود.


نکته دیگر اینکه ذوب آهن در سال 2010 با همین تیم الاتحاد نیز همگروه بود که در دیدارهای رفت و برگشت موفق شد یک بار این تیم را شکست دهد و در یک بازی هم به تساوی رسید. ذوب آهن در سال 2010 پس از صعود از گروهی بسیار سخت، در نهایت به مقام نایب قهرمانی رسید.


از دیگر پیروزی های مهم ذوب آهن مقابل عربستانی ها می توان به دیدار حساس با الهلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان همان سال اشاره کرد که نماینده ایران موفق شد رقیب قدرتمند خود را شکست داده و به فینال راه پیدا کند.

دیدگاه‌ها