کد خبر : 1628002 | 13 مرداد 1398 ساعت 17:19 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

در گفتگو با پیمانکار مجری طرح؛

دلیل کنده شدن چمن ورزشگاه تازه تاسیس نقش جهان

چمن ورزشگاه نقش جهان در دیدار دوستانه سپاهان مقابل گل گهر سیرجان شرایط خوبی نداشت تا نگرانی ها همچنان در مورد این ورزشگاه ادامه داشته باشد.

دلیل کنده شدن چمن ورزشگاه تازه تاسیس نقش جهان 

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دوستانه سپاهان برابر گل گهر سیرجان در شرایطی برگزار شد که برای سومین سال پیاپی شاهد کنده شدن چمن ورزشگاه در فصل تابستان بودیم. این مشکل البته در سایر فصل های سال هم وجود دارد ولی اینقدر وخیم نیست.


در این رابطه با شاهین استادجو مدیر شرکت پیمانکار چمن ورزشگاه نقش جهان که پروژه های دیگری نظیر ورزشگاه یادگار امام تبریز و امام رضا را نیز انجام داده است، در مورد دلیل مشکل چمن نقش جهان صحبت کردیم. او در این رابطه گفت: « می دانم بچه های نقش جهان تلاش زیادی برای بهبود شرایط می کنند. حتی از من خواستند و یک گروه ایتالیایی آوردم تا شرایط بررسی شود. حتی برای چمن سایه بان هایی در نظر گرفته اند که آفتاب به زمین نخورد. شرایط نامطلوب چمن های ما به دلیل عدم داشتن تکنولوژی و نداشتن سواد است. قبلا یکی می آمد می گفت کود حیوانی را با خاک قاطی کنید و به چمن بدهید تا درست شود، ولی این روش ها اصلا جواب نمی‌دهد.»


او ادامه داد: «معضل چمن نقش جهان به دلیل سواد کم و نداشتن تکونولوژی است؛ با این حال در نقش جهان افرادی که مسئول هستند، سواد خوبی دارند. آنها پذیرفته اند که باید از تکنولوژی استفاده کنند ولی تکنولوژی روز دنیا وجود ندارد. بنابراین نمی توانیم توقع داشته باشیم، زمینی که رئال مادرید دارد، نقش جهان هم داشته باشد. در این زمینه فقیریم. از باشگاه های ما می خواهند زمین خوبی داشته باشند. برای این کار اما باید هزینه بالا بپردازند. شما برای زندگی به آب، هوا و غذا نیاز دارید و چمن هم به الزاماتی برای زنده ماندن نیاز دارد. این معضل همه جا هم وجود دارد جز ورزشگاه آزادی که یک دستگاه هوادهی در اختیار مسئولان ورزشگاه وجود دارد. این دستگاه کمک می کند، چمن زنده بماند. بهره بردارهای استادیوم ها در ایران، هنوز نمی دانند نگه داری 70 درصد کار است و کار بسیار پرهزینه ای هم هست. شما برای زنده نگه داشتن یک چمن، باید هر سه ماه یکبار آزمایش انجام دهید. هوادهی کنید. آب و غذا داده شود و خیلی کارهای دیگر. وقتی به این چیزها اعتقاد نداریم به مشکل می خوریم.» 


از استادجو در این زمینه پرسیدیم که چرا این مشکل در تابستان بیشتر به چشم می خورد. او توضیح داد: « برای اینکه در فصل تابستان گرما بیشتر است و رطوبت کمتر است. چمن در یک درجه ای به خواب می رود. این ها دلایلی است که در زمستان شرایط مناسب تر است.»

دیدگاه‌ها