کد خبر : 1628275 | 14 مرداد 1398 ساعت 21:11 | 6K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش روزنامه قطری؛

ایرانی ها بیشترین لژیونر آسیایی در لیگ ستارگان قطر

عصر امروز با حضور یکی دیگر از بازیکنان اسبق تیم ملی به الخریطیات تعداد بازیکنان ایرانی در قطر به عدد هفت افزایش یافت.

ایرانی ها بیشترین لژیونر آسیایی در لیگ ستارگان قطر

 

به گزارش "ورزش سه"، با شروع لیگ برتر ایران، امارات به‌عنوان خاستگاه اول فوتبالیست‌های ایرانی به شمار می‌رفت. هر بازیکنی در لیگ برتر به‌محض درخشش در لیگ برتر به یک تیم اماراتی می‌پیوست و این امر بیشتر در قبال مهاجمان و یا هافبک‌های تهاجمی صدق می‌کرد تا مدافعین و مهاجمان ایرانی در آن سال‌ها همیشه یک پای به دست آوردن عنوان آقای گلی لیگ امارات بودند.


تیم‌های العین، الوصل، النصر و الاهلی و الشباب .... با پرداخت دلارهایشان هوش از سر بازیکنان ما می‌بردند و به‌نوعی یک نسل از فوتبالیست‌های ما با حضور در لیگ امارات با زحمتی کمتر و مبالغی به‌مراتب بیشتر و البته کم دردسرتر قید حضور در لیگ برتر و حتی تیم ملی را می‌زدند تا در دبی، ابوظبی، شارجه و... زندگی لاکچری را تجربه کنند.


اگر بخواهیم نامی از این بازیکنان ببریم به‌راحتی می‌شود به یک دوجین بازیکن اشاره کرد. نام‌های سرشناسی مثل علی کریمی، فرهاد مجیدی، رضا عنایتی، ایمان مبعلی، نیکبخت واحدی و... که هرکدام دریکی از تیم‌های اماراتی روزگار خوبی را سپری  می کردند.


اما حالا زمین‌بازی تغییر پیدا کرده است و این بار قطر با دو تفاوت مهم جایگزین کشور امارات شده است. اول اینکه کیفیت لیگ ستارگان قطر به خاطر حضور بازیکنان و مربیان مطرح حاضر در این لیگ تا حدی قابل قیاس با امارات نیست و دیگر با انتقال بازیکنی به قطر نمی‌توان انگ بی‌انگیزگی را به او اطلاق کرد. تفاوت بعدی برمی‌گردد به جذب مدافعان به‌جای بازیکنانی که خاصیت هجومی را داشتند. یعنی اگر تابه‌حال نگاه مسئولان باشگاه‌های اماراتی به بازیکنان هجومی بود این بار بازیکنانی از ایران در قطر مثل امید ابراهیمی، پژمان منتظری، پور علی گنجی هم مورد توجه هستند که دقیقاً برخلاف روال سابق در امارات است.


 در همین رابطه روزنامه «استاد الدوحه» قطردر گزارشی به بررسی لژیونرهای این کشور پرداخت و نوشت که بیشترین لژیونرهای آسیایی لیگ ستارگان قطر از ایران هستند.

 

در گزارش این روزنامه آمده است: «در لیگ ستارگان، چهار نفر از ستارگان فوتبال ایران حضور دارند که این بیشترین تعداد بازیکنان آسیایی از یک کشور است.


سه بازیکن ایرانی از فصل گذشته در لیگ ستارگان بازی می‌کردند. رامین رضاییان از الشحانیه، امید ابراهیمی در الاهلی و مرتضی پورعلی‌گنجی از العربی که آن‌ها فصل دوم خود را در این لیگ پشت سر می‌گذارند و آشنایی با جو فوتبال قطر، می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا بهترین عملکرد را ارائه کنند. ضمن این‌که کریم انصاری‌فرد از ناتینگهام فارست انگلیس به السیلیه آمد و نخستین تجربه خود را پشت سر می‌گذارد.»


حالا با توجه به این موضوع در لیگ ستارگان، چهار نفر از ستارگان فوتبال ایران حضور دارند که این بیشترین تعداد بازیکنان آسیایی از یک کشور است.»


این در حالی است که حضور بازیکنان ایرانی تنها به لیگ ستارگان قطر ختم نمی‌شود و پای بازیکنان ایرانی در لیگ دست یکم قطر هم بازشده است. آخرین بازیکنی که تازگی به این لیگ پیوسته مهرداد پولادی مدافع چپ پای سابق تیم ملی است که با قراردادی دوساله به جمع بازیکنان الخریطیات قطر در این فصل اضافه شد تا همبازی دیگرملی‌پوش ایرانی یعنی پژمان منتظری باشد که او نیز به تازگی به این باشگاه منتقل شده است. علاوه بر این دو مدافع، بختیار رحمانی هم به الشمال قطر یکی از تیم‌های حال حاضر لیگ دسته یکم قطر پیوسته است تا مجموع بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ ستارگان و لیگ یک را به عدد 7 می‌رساند آماری که به نظر می‌رسد در آینده احتمال دارد با حضور بازیکنان دیگری هم افزایش پیدا کند.

دیدگاه‌ها