کد خبر : 1628566 | 16 مرداد 1398 ساعت 11:09 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

محاسبه احتمالی تاریخ شهرآورد شماره 91

هفتمین دربی در شهریور انجام می شود؟

قرعه کشی رقابت های لیگ برتر و مشخص شدن اینکه دربی تهران در هفته چهارم برگزار می شود حالا گمانه ها را برای تاریخ این بازی حساس شروع کرده است.

هفتمین دربی در شهریور انجام می شود؟

به گزارش" ورزش سه" هنوز تاریخ شروع لیگ برتر مشخص نشده است اما به تیم ها اعلام شده که این مسابقات در تاریخ 28 و 29 مرداد ماه آغاز خواهد شد. اگر این تاریخی که سازمان لیگ به تیم ها اعلام کرده است عملی شود آن وقت با توجه به برگزاری هر هفته یک مسابقه دربی در اواسط شهریورماه برگزار خواهد شد.


اگر بر اساس هفته ای یک بازی از تاریخ 28 یا 29 مرداد حساب و کتاب کنیم آن وقت هفته دوم در روزهای 4و5 شهریور، هفته سوم در روزهای 11 و 12 شهریور و هفته چهارم در روزهای 18 و 19 شهریور ماه برگزار خواهد شد و این یعنی دربی نیز در یکی از این دوروز میانی شهریور انجام می شود.


با این وصف اگر بازی دو تیم در شهریورماه برگزار شود این هفتمین دربی خواهد بود که در این ماه بین دو تیم برگزار شده است. در دربی های شهریورماه یک برد پرسپولیس، یک برد استقلال و 4 تساوی به دست آمده است. بهترین برد تاریخ پرسپولیس در این ماه و در سیزدهمین شهرآورد به دست آمده که پرسپولیسی ها توانستند با نتیجه 6 بر صفر به برتری برسند.


اما استقلال هم در لیگ یازدهم و در دربی شماره 72 با دو گل فرهادمجیدی و مجتبی جباری حریفشان را شکست دادند تا تعداد بردهای دو تیم در آخرین ماه تابستان برابر شود. در بین تساوی های دو تیم در این ماه تنها یک مساوی با گل هست که در دربی شماره 6 و در شهریور سال 1367 رقم خورد که دو تیم با گل های جعفرمختاری فر برای استقلال و فرشاد پیوس برای پرسپولیس به نتیجه مساوی یک یک رسیدند.


اما سه دربی دیگر دوتیم که در لیگ های دوازدهم، سیزدهم و شانزدهم در ماه آخر تابستان برگزار شده اند در نهایت با نتیجه مساوی بدون گل پایان یافته اند.

دیدگاه‌ها