کد خبر : 1628594 | 16 مرداد 1398 ساعت 12:21 | 9.9K بازدید | 0 دیدگاه

ملک عبدالله چطور برای برانکو جهنم شد؟

شیر غرانی که روی موزاییک برانکو نقش بست

شب گذشته مهاجم فرانسوی تیم الهلال سه بار دروازه تیم برانکو را باز کرد تا جشن پاگشای سرمربی کروات به شبی تلخ در ملک عبدالله جده تبدیل شود.

شیر غرانی که روی موزاییک برانکو نقش بست

به گزارش "ورزش سه"، شش دقیقه پس از شروع بازی، حرکت دیدنی عبدالفتاح عسیری و پاس به عمر سوما با ضربه دیدنی مهاجم سوری همراه شد تا برانکو اولین شادی رسمی اش را در جده انجام دهد. سوما پاس هم تیمی اش را به زیبایی و با پای چپ وارد دروازه معیوف کرد تا برانکو بداند در جده قرار نیست از فرصت سوزی مهاجمانش حرص و جوش بخورد اما این تازه آغاز شب پرماجرای برانکو در جده بود.

 

شادی برانکو و آن هایی که در ابتدای بازی اعلام کردند به او اعتماد دارند، تنها 9 دقیقه دوام داشت. بافاتیمبی گومیس پس از این که یک بار در موقعیت آفساید دروازه الاهلی را باز کرد، این بار در وضعیتی مشکوک توانست توپ را از خط دروازه بگذراند و بازی را به تساوی بکشد. خوشحالی شیروی (به شکل زامبی) مهاجم فرانسوی پس از این گل سبب شد تا هواداران حسابی علیه او موضع بگیرند و شاگردان ایوانکوویچ نیز یکدل شوند تا اجازه انجام دوباره این خوشحالی را به او ندهند اما...

 

1424639

 

تنها سه دقیقه بعد از شروع نیمه دوم، گومیس با استفاده از فیزیک بدنی اش توپ را از مدافع الاهلی گرفت و با ضربه ای آرام اما دقیق، دروازه الاهلی را برای بار دوم نیز گشود تا نتیجه دوباره مساوی شود. کمتر از 20 دقیقه پس از گل دوم گومیس، این بار دفع ناقص عویس توپ را در اختیار این بازیکن قرارداد تا او با شوتی محکم و استثنایی گل سوم را هم بزند و این بار به سمت هوادارانی برود که از ریاض به جده آمده بودند تا تیمشان را حمایت کنند. این شاید زیباترین گل گومیس بود چرا که به خوبی توپی که در اختیارش نبود را از بازیکن حریف گرفت و تبدیل به گل کرد.

 

آبی پوشان ریاض در ادامه یک گل دیگر هم زدند تا جشنواره گل الهلالی ها در شب عجیب برانکو ایوانکوویچ تکمیل شود. این نتیجه برانکو را به یاد نتیجه دو سال قبل در مقابل الهلال انداخت. جایی که تیمش در ابوظبی 4 گل از الهلال خورد و سه بار شادی عمر خریبیین را دید.

 

خریبین در بازی سال 2017 همچون گومیس با استفاده از اشتباهات مدافعان تیم برانکو یکی پس از دیگری دروازه علیرضا بیرانوند را باز کرد تا شادی گل های مختلفی را مقابل هواداران پرتعداد پرسپولیسی انجام دهد. حتی بسیاری اعتقاد دارند آن مسابقه نقطه عطف فصل فوق العاده مهاجم سوری بود و به نوعی باعث شد تا خریبین توپ طلای آسیا را نیز کسب کند.

 

1424631

 

حالا برانکو امیدوار است تا شاگردانش بتوانند در ریاض دست به کار بزرگی بزنند و جواز صعود را به دست بیاورند؛ اتفاقی که البته با پرسپولیس در مقابل الهلال رخ نداد. اما او در تهران بارها و بارها با کامبک های عجیب لحظاتی را ثبت کرد تا اکنون پرسپولیسی ها بیش از هواداران الاهلی به بازگشت تیم سبزپوش جده امیدوار باشند.

 

سال گذشته در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، تیم پرسپولیس با سرمربیگری این مرد کروات، با نتیجه 3-2 به الجزیره باخت اما در تهران توانست آن نتیجه را جبران کند. چنین اتفاقی در مقابل الدحیل و الاهلی نیز رخ داد اما رقم زدن معجزه در خاک دشمن طبیعتا کار سخت تری خواهد بود.

 

حالا که گومیس در نقش خریبین ظاهر شده، چشم امید برانکو نیز به یک مهاجم سوری است. عمر سوما که گلزنی در مقابل پرسپولیس را هم تجربه کرد، حالا باید نقش کاپیتانی را برای تیمش ایفا کند و نشان دهد نمی خواهد دوئل مهاجمان را به یک تازه وارد مثل بافاتیمبی گومیس ببازد.

 

1424644

 

نکته جالب این که برانکو در پرسپولیس هم شروع بدی داشت و حتی در بازی های نخستین لیگ پانزدهم با 4 گل به سپاهان باخت اما نمایش های جذاب تیم او در کنار عدم نتیجه گیری چند سال اخیر پرسپولیس و همچنین بینش درست هواداران این تیم، باعث شد تا سرخ ها از سرمربی خود حمایت کنند و سبب اوج گیری تیمشان شوند؛ اتفاقی که شاید در جده رخ ندهد.

 

به هر حال پروفسور بار دیگر در بحرانی قرار گرفته که به خاطر ضعف دفاعی تیمش و اشتباهات پرتعداد مدافعان رخ داده است. ضعفی که بی تردید در فاصله یک هفته پوشانده نخواهد شد اما به هر حال برای راضی نگه داشتن مدیران و هواداران کم طاقت الاهلی، برانکو باید کاری کند تا هت تریک بافاتیمبی دیگر هرگز تکرار نشود؛ چون بی تردید چنین رویدادهایی آینده سرمربی 65 ساله را تهدید می کند و نیمکت او در ملک عبدالله را می لرزاند.

دیدگاه‌ها