کد خبر : 1628674 | 16 مرداد 1398 ساعت 18:40 | 3.8K بازدید | 0 دیدگاه

شخصا دل به قرعه نمی بندم؛

عقیلی: ورود به تیم جوانان اشتباه بود

هادی عقیلی می گوید حضور او در تیم جوانان کشور و قبول این مسئولیت اشتباه بوده است.

عقیلی: ورود به تیم جوانان اشتباه بود

به گزارش "ورزش سه"، هادی عقیلی چند وقت پیش بود که به صورت رسمی کار خود را در دنیای مربیگری آغاز کرد و دستیار سیروس پورموسوی در تیم جوانان ایران شد؛ با این حال کاپیتان سابق تیم ملی و باشگاه سپاهان که یکی از باتجربه ترین بازیکنان تیم ملی به شمار می رود، پس از بازگشت از اردوی تیم جوانان که در روسیه برگزار شد، تصمیم به کناره گیری گرفت.

 

یک روز پس از قرعه کشی مسابقات لیگ برتر در دوره نوزدهم، فرصت را غنیمت شدیم تا با هادی عقیلی گفتگویی در مورد شرایط این روزهای سپاهان، قرعه این تیم و همینطور دلیل جدایی اش از تیم جوانان آگاه شویم، که این مصاحبه را در ادامه می خوانید.

 

بازی های پیش فصل فقط به تیم امیدواری می دهد
سوال های ما از هادی عقیلی با این سوال شروع شد که شرایط سپاهان را چطور ارزیابی می کند. اینکه سپاهان در هفت بازی دوستانه، شش پیروزی کسب کرده است؛ او پاسخ داد: بازی های پیش فصل درست است به تیم امیدواری می دهد ولی نمی توان روی آنها حساب ویژه ای باز کرد. با این حال این نشان می دهد سپاهان به دلیل تغییرات کمی که داشته، برای شروع امسال مشکلی نخواهد داشت. سپاهان کمترین تغییرات را نسبت به تیم های مدعی داشته و این خیلی خوب است. چون هم مدیریت باشکاه سر جایش است و هم مربی و هم بازیکنان اصلی مانده اند.

 

ثبات برای سپاهان فاکتوری مثبت است
در سوی مقابل سایر تیم های مدعی با تغییرات زیادی روبرو شده اند. عقیلی در این رابطه افزود: اصلا شک نکنید یکی از شاخصه های موفقیت تیم پرسپولیس در سال های اخیر همین بوده که ثبات داشته اند. اینکه تغییر بازیکن آنچنانی نداشتند یا تغییر کادر فنی. البته که تغییرات مدیریتی داشتند ولی ثبات در سپاهان می تواند فاکتوری مثبت برای این تیم قلمداد شود.  

 

سپاهان بر اساس نیازش بازیکن گرفت
سوال بعدی ما از عقیلی در مورد بازیکنانی بود که این تیم جذب کرده و همینطور از تیم جدا شده اند. او گفت: سپاهان کاملا بر اساس نیازهایش بازیکن گرفته. سپاهان دو بازیکن در خط دفاعی و هجومی از دست داد که با با ولسیانی که در نساجی خوب کار کرده بود و همینطور محمدرضا حسینی جای آنها را پر کرد. ضمن اینکه در پست دفاع چپ و راست بازیکن جذب کرد که این موضوع قابل پیش بینی بود. به نظرم سپاهان بر اساس نیازهایی که داشت، بازیکن جذب کرد.

 

هنر قلعه نویی کامل بودن و نظم تیمش است
سال گذشته سپاهان بازیکنانی داشت که از شرایط خود در تیم ناراضی بودند؛ با این حال هیچ گاه علیه تیم مصاحبه ای نکردند. در لیگ نوزدهم هم سپاهانی ها به خصوص در خط حمله و خط میانی بازیکنان زیادی در اختیار دارند که ممکن است کار را برای امیرقلعه نویی سخت کند. به نظر شما این موضوع می تواند عاملی منفی برای سپاهان به شمار برود؟ عقیلی در واکنش به این سوال اینگونه پاسخ داد و از یکی از ویژگی های اصلی مربیگری امیرقلعه نویی یاد کرد و گفت: فکر نمی کنم این موضوع مشکلی ایجاد کند. چون یکی از فرق هایی که بین آقای قلعه نویی و دیگر مربیان لیگ وجود دارد، کنترل بازیکنان است. ضمن اینکه امیر قلعه نویی هیچ وقت در تیمش بازیکن کم ندارد. طی دوران مربیگری فقط یک بار در این زمینه به مشکل خورد؛ آن هم در تیم تراکتور بود که از پنجره نقل و انتقالات محروم شده بود. آقای قلعه نویی همیشه یکی از شرایطش این است که تیمش کامل و حتی بیشتر از کامل باشد. این موضوع بسیار خوب است و در واقع هنر آقای قلعه نویی این موضوع است.

 

شخصا به قرعه کشی دل نمی بندم
سوال بعدی ما از هادی عقیلی در مورد قرعه کشی بود و اینکه نائب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر نسبت به سایر رقبا با قرعه بهتری مواجه شده است. او در پاسخ به این سوال عنوان کرد: سال گذشته تیم سپاهان نیم فصل اول قهرمان شد و فکر می کنم قرعه بدی نداشت ولی نیم فصل دوم تیم افت شدیدی داشت. اگر فقط بخواهید قرعه را مبنا قرار بدهید، درست نیست. من خودم زمانی که بازی می کردم، همیشه دوست داشتم آخرین بازی تیممان در خانه باشد.  این موضوع به نظرم برای قهرمانی، به خصوص اگر کار قهرمانی به هفته آخر کشیده شود، بسیار مهم است. سال گذشته این اتفاق برای پرسپولیس و سپاهان رخ داد. ولی در مجموع شخصا، خیلی به قرعه دل نمی بندم، چون در ایران شرایط آب و هوایی هم برای برگزاری مسابقات مهم است واینکه مثلا در فصل زمستان به خوزستان بروید یا در فصل زمستان، متفاوت است.

 

تیم هایی مثل سایپا و سپاهان از تعویق لیگ آسیب می بینند
هادی عقیلی در واکنش به سوال در مورد تعویق لیگ و تاثیر آن در شرایط تیم ها، اظهار داشت: خب در این زمینه آن مربی هایی که به روز هستند و کارشان را زود شروع کرده اند، آنها خیلی خوب می دانند که شرایط سخت است. چون بعد از چند هفته به هدفی می رسید و بعد وقتی لیگ شروع نمی شود، به مشکل می خورید. هیچ جای دنیا اینگونه نیست. این به تیم ها و مربیان آسیب می رساند. با این شرایط تیم هایی مثل سایپا و سپاهان که زود شروع کرده اند، آسیب می بینند و احتمال آسیب دیدگی بازیکنان هم بالا می رود.

 


حرف بزرگترها را گوش نکردم؛ ورود به تیم جوانان اشتباه بود
سوال پایانی ما از هادی عقیلی در مورد دلیل جدایی اش از تیم جوانان کشور بود که او در واکنش به این سوال توضیح داد: جای دیگر هم گفته ام که ورود به تیم جوانان برای من اشتباه بود. حرف یکی دو بزرگتر را گوش ندادم (باخنده). شرایط کار برای من فراهم نبود و تصمیم گرفتم جدا شوم. با دوستانی مشورت کردم؛ آنها می گفتند اگر از رده های پایه در ایران شروع کنی، خوب است. ولی باید این نکات را در نظر گرفت که با چه کسی، کجا و با چه تیمی این کار را شروع می کنید. فضا در تیم نوجوانان برای من فراهم نبود.

 

بازیکنی مثل من در ایران نمی تواند از پایه شروع کند
عقیلی ادامه داد: شک نکنید یک بازیکنی با سطح من نمی تواند از پایه شروع کند. این باعث سوخته شدن اسم هادی عقیلی با فرد دیگری می شود که این مسئولیت را قبول می کند. چون در ایران اصلا اصولی وجود ندارد.  مثلا استیون جرارد را می برند و پرورش می دهند. این تصمیم و سیستم باشگاه است. مثلا یورگن کلوب یا زیدان را به تیم های یا تیم های دوم می برند. زیدان از تیم دوم رئال مادرید شروع کرد ولی در تیم های بزرگ ایران، اصلا این موضوع را نمی بینید. برگردیم به بحث اصلی؛ به نظرم ورودم به تیم جوانان اشتباه بود. با این حال پیش از شروع مسابقات جدا شدم و چیز عجیبی هم نبود. یک نکته دیگر که باید روی آن تاکید داشته باشم، اینکه من خیلی برای کارم زحمت می کشم و نیاز دارم برای این زحمت، فضای کار فراهم باشد. من مدرک a مربیگری را در آسیا گرفتم ولی برای اینکه با روش دیگری هم آشنا شوم، تصمیم گرفتم از جای دیگری هم مدرک بگیرم. دوست داشتم آموزش خارج از ایران را هم ببینم. در مربیگری یک بخش تمرین است، که مباحث این بخش در مدرک B آموزش داده می شود، که به نظرم بسیار حیاتی است. در آمریکا با متود جدید آشنا شدم؛ البته آنها چیزی از خودشان اختراع نمی کنند و این روش ها را از اروپا وارد می کنند.

در پایان از هادی عقیلی این سوال را پرسیدیم که آیا پیشنهادی از باشگاه سپاهان برای حضور در کادر مربیگری دریافت کرده که پاسخ او منفی بود.

دیدگاه‌ها