کد خبر : 1628816 | 17 مرداد 1398 ساعت 15:17 | 11.1K بازدید | 0 دیدگاه

دیگر نمی شد سر فیفا را مثل خودمان کلاه بگذاریم

خداداد عزیزی: حیف که دربی هفته چهارم افتاد

قرعه کشی لیگ برتر در مشهد در حالی انجام شد که مسئولان برگزاری با سپردن اجرای این برنامه به یکی از چهره های سرشناس و محبوب فوتبال ایران به نوعی همگان را سورپرایز کردند.

خداداد عزیزی: حیف که دربی هفته چهارم افتاد

به گزارش "ورزش سه"، حضور خداداد عزیزی به عنوان مجری مراسم قرعه کشی لیگ نوزدهم به جذابیت های برگزاری این مراسم مهم فوتبالی ایران در خارج از تهران افزود. اتفاقی که بازتاب گسترده ای در میان اهالی فوتبال و رسانه ها داشت گرچه خود خداداد مدعی است حضور در برنامه تلویزیونی ستاره ساز باعث شد تا با تجربه بهتر و بدون استرس این وظیفه مهم را انجام بدهد.


چهره مشهور مشهدی فوتبال ایران در واکنش به انتقادات اخیر پیرامون این که مراسم را با سرعت زیاد و زمان کوتاه به پایان رساند همین طور اتفاقات رخ داده دیگر در حاشیه این قرعه کشی صحبت های جالبی را مطرح کرد و از فدراسیون فوتبال خواست با پافشاری بر سر مواضعی که اتخاذ کرده دندان پوسیده کمبود امکانات اولیه لیگ حرفه ای در ورزشگاه ها را از ریشه بکند.

 

استرسی در اجرا نداشتم 


حضور در برنامه ستاره ساز به من خیلی کمک کرد تا با تجربه بهتر روی سن بروم و قرعه کشی را اجرا کنم. البته باید بگویم هیچ برنامه ای برای ورود به این کار سخت ندارم و این یک مورد را نیز تنها به خاطر درخواست دوستان نزدیکم در هیات فوتبال استان همین طور آقایان تاج و فتاحی که ارتباط نزدیکی با آنها دارم، قبول کردم و به آن نیز افتخار می کنم.

 

دوست نداشتم مراسم قرعه کشی را کش بدهم


مراسم خوبی برگزار شد. یک سری دوستان در این روزها مدام انتقاد می کنند که چرا خداداد با سرعت و بدون هیچ حاشیه ای مراسم را به پایان برد. الان بهترین فرصت است به این انتقادات پاسخ بدهم. بله مراسم را سریع به پایان بردم چون نمی خواستم حاضران در سالن همین طور بیننده ها خسته شوند و حوصله شان سر برود. همیشه از این که مراسم های این چنینی را برخی دوستان مدام کش می دادند حرص می خوردم چون واقعا عذاب آور است. البته باید اعتراف کنم یک مورد دیگر هم مد نظرم بود آن هم این که مدیران و نماینده های باشگاه ها که زحمت حضور در مراسم را کشیده بودند با یکی دو ساعت فاصله بلیت ترک مشهد را داشتند و باید به فرودگاه می رسیدند به همین خاطر در کمتر از 40 تا 50 دقیقه مراسم را تمام کردم.

 

جشنواره که برگزار نکرده بودیم، فقط قرعه کشی بود


بله می توانستم این برنامه را با سخنرانی و آیتم های متفاوت تا ساعت 10 شب کش بدهم اما واقعا لزومی نمی دیدم مثل تمام سال های گذشته این اتفاق رخ بدهد. یک بنده خدایی به من زنگ زد و گفت این چه نحوه اجرا کردن مراسم بود که نه جذابیتی داشت نه ... گفتم ببخشید مگر جشنواره برگزار می کردیم که بخواهیم مراسم را طولانی کنیم. بله اگر جشنواره بود تا دل تان بخواهد مشهد و استان خراسان موسیقی جذاب و شنیدنی، هنرمند و گروه های تئاتر دارد که در این مراسم گنجانده شود اما قرعه کشی لیگ فوتبال بود و باید در سریع ترین زمان این قرعه ها معلوم می شد تا هیجان سر جای خود بمانند. باور کنید در مراسم های اینچنینی از بس سخنرانی و آیتم پخش می شود آدم خسته و حوصله اش سر می رود.

 

1424616

 

من نه استقلالی ام نه پرسپولیسی 


یک سوء تفاهمی بعد از قرعه کشی رقم خورد و همگان به نحوی برداشت کردند که من طرفدار پرسپولیس هستم. واقعیتش را بخواهید من نه استقلالی ام نه پرسپولیسی، در هنگام قرعه در آمده برای دربی هم چون اول اسم پرسپولیس درآمد و من خندیدم همه این تصور را داشتند که من طرفدار این تیم هستم درحالی که خنده من از عصبانیت بود نه از شادی!

 

دوست نداشتم دربی هفته چهارم باشد


دروغ چرا! دوست نداشتم استقلال و پرسپولیس در هفته چهارم به مصاف هم بروند. رویارویی این دو تیم جذاب ترین و در عین حال سرآمد همه بازی های لیگ فوتبال ایران است به همین خاطر وقتی دیدم قرعه هفته چهارم افتاد حسابی ناراحت شدم. حیف دربی که بخواهی هفته چهارم ببینی آن هم در شرایطی که دو تیم قطعا در فرم مطلوب آمادگی فنی و روانی نیستند و باید در اوج ناآمادگی مقابل هم قرار بگیرند.

 

باشگاه های ایرانی به پنج هفته زمان نیاز دارند


در لیگ برتر تمام تیم ها برای رسیدن به فرم مطلوب حداقل به پنج تا شش هفته زمان و بازی نیاز دارند از همین رو می توانم پیش بینی کنم که دربی رفت دو تیم چندان جذاب از آب در نیاید. ای کاش این بازی بزرگ به جای هفته چهارم می افتاد هفته هفتم یا هشتم تا طرفداران از تماشای آن لذت ببرند.

 

امیدوارم فوتبال ایران از زیر سایه استقلال و پرسپولیس خارج شود


فوتبال باشگاهی ایران تنها تحت الشعاع دو تیم استقلال و پرسپولیس است و به جز قرعه ای که برای رویارویی این دو تیم درآمد دیگر نمی توان انتظار سورپرایزی را داشت. امیدوارم روند کار به شکلی پیش بروند که سایر باشگاه ها بتوانند این جذابیت را بیشتر کنند کاری که باشگاهی مثل سپاهان در یک دهه گذشته به نحوی آن را عملی کرد و جذابیت ها را بیشتر کرد گرچه باز هم همه چیز زیر سایه استقلال و پرسپولیس است.

 

 

دیگر نمی شد سر فیفا مثل خودمان کلاه بگذاریم


به فدراسیون فوتبال حق می دهم که اجازه برگزاری بازی ها را ندهد. خیلی ها ایراد گرفتند چرا وقتی تاریخ بازی ها مشخص نیست این قرعه کشی انجام شد. در جواب این عزیزان باید بگویم ما تا چند سال دیگر هم می توانستیم سر خودمان کلاه بگذاریم اما دیگر نمی شد سر فیفا یا حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا کلاه گذاشت! باور کنید کاری که الان فدراسیون انجام می دهد باید از ده سال پیش انجام می شد نه از پنج سال پیش که اوضاع به اینجا نمی کشید. مگر می شود بروی برای تماشای فوتبال اما شاهد رینگ خونین در ورزشگاه باشی!

 

فدراسیون نباید از مواضع خود کوتاه بیاید


من آدم رک و راستی هستم و حرفم را به خود آقای تاج هم زدم. فدراسیون به هیچ عنوان نباید از مواضع خود کوتاه بیاید و اجازه برگزاری بازی ها را بدهد. مگر می شود باشگاه ها فقط در راه هزینه کردن حرفه ای کار کنند اما در زیرساخت ها آماتور باشند. واقعا زشت است در این سال ها به عنوان تیم اول قاره آسیا یک ورزشگاه استاندارد نداشته باشیم! کار انجام شدنی باید انجام شود و باشگاه های ما باید از سال ها قبل به فکر تکمیل زیرساخت های خود می افتادند که کار به این جا کشیده نمی شد. این دندان فاسد باید یک روز کشیده می شود و به نظرم آن روز با مدت ها تاخیر رسیده و باید تا انتهای این ماجرا ایستاد و مقاومت کرد. به نفع فوتبال است که فدراسیون سر حرفش بایستد و با سخت گیری همه را مستلزم برآورده کردن مقدمات اولیه برگزاری بازی ها کند.

 

امسال لیگ جذاب تری خواهیم داشت


لیگ نوزدهم قطعا از تمام ادوار گذشته جذاب تر خواهد شد. پیش بینی خودم این است امسال بازی های به مراتب زیباتر و پرگل تری را شاهد خواهیم بود به خصوص که دیگر تعطیلی بلند مدت برای اردوهای ملی نیز در کار نیست و فوتبال ایران هم مثل تمام کشورهای دنیا بازیکنان ملی خود را در جریان لیگ و در باشگاه می سازد. 

 

یکی از این سه تیم قهرمان می شود


چهار تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی خیلی خوب خود را تجهیز کردند اما از این جمع قهرمانی لیگ نوزدهم در یک مثلث رقم خواهد خورد و جام به یکی از سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان خواهد رسید. البته به این تیم ها باید پدیده مشهد، ذوب آهن و ... نیز اضافه شوند که برای خلق شگفتی وارد لیگ می شوند.

دیدگاه‌ها