کد خبر : 1628950 | 18 مرداد 1398 ساعت 16:04 | 14.1K بازدید | 0 دیدگاه

تاکید دوباره فدراسیون فوتبال روی تجهیز ورزشگاه ها؛

شاید لیگ برتر آخر مرداد هم شروع نشود!

سخنگوی فدراسیون فوتبال عنوان کرد تا زمان تجهیز کامل و رفع نواقص حداقل ۵ الی ۶ ورزشگاه بازی های لیگ برتر شروع نمی شود.

شاید لیگ برتر آخر مرداد هم شروع نشود!

به گزارش "ورزش سه"، امیرمهدی علوی در گفت وگوی تلفنی با برنامه «ورزش و مردم» با اشاره به آغاز بازی های لیگ برتر اظهار کرد: در دهه هشتاد بعد از آنکه عنوان حرفه ای به لیگ برتر فوتبال ایران اطلاق شد، گزارش های مختلفی در حاشیه مسابقات ورزشی در برنامه های مختلف پیرامون بحث بلیت فروشی، ورودی ورزشگاه ها، هنجارهای استادیوم ها  و ... مطرح می شد.

 

او به دو تاریخ مهم در فوتبال جهان برای ایجاد امنیت در ورزشگاه ها اشاره کرد و افزود: در سال ۱۹۸۵ فینال جام باشگاه های اروپا بین تیم های لیورپول و یوونتوس در ورزشگاه هیسل بروکسل  برگزار شد که حوادثی برای تماشاگران اتفاق افتاد؛ بعد از بررسی های لازم مشخص شد که دلیل این اتفاق قبل از مقصر بودن هواداران لیورپول، مقامات یوفا هستند و آنها مرتکب اشتباه شدند که بازی را در ورزشگاهی برگزار کردند که استانداردهای لازم را نداشت؛ پس از آن، ۱۰ سال هیچ مسابقه ای در آن ورزشگاه برگزار نشد و بعد هم استادیوم هیسل تخریب و از نو ساخته شد.

 

سخنگوی فدراسیون فوتبال یادآور شد: چهار سال بعد از اتفاقات بروکسل، در نیمه نهایی جام حذفی انگلیس بین لیورپول و ناتینگهام فارست، ۹۶ نفر جان باختند؛ آن موقع مطرح شد تجمع نیروی انسانی و عدم مدیریت ورزشگاه شفیلد موجب این اتفاقات شده است؛ بعد از آن فوتبال اروپا متوجه شد دیوار مرگ و فنس را بردارند.

 

علوی عنوان کرد: فرض کنیم لیگ امسال دهم مردادماه آغاز شده و الان هفته دوم بودیم ولی آیا در پس آن پایان و این آغاز، اتفاقی در حوزه سخت افزاری می افتاد؟ روز گذشته آقای فتاحی، مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ در تبریز بود و درباره دو ورزشگاه(یادگار امام و بنیان دنیزل) اخبار بسیار خوبی داد.

 

او تصریح کرد: سکوهای ورزشگاه پارس جنوبی در حال نصب است؛ استادیوم های شهید وطنی قائم-شهر و نقش جهان درحال تجهیز هستند؛ ورزشگاه آزادی نیز استانداردهای خوبی داشت که اکنون بهتر شده است.

 

سخنگوی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه درباره موضوع تجهیز ورزشگاه ها و زیرساخت ها در آینده فوتبال قضاوت می شود، گفت: فوتبال ما به مدد همه پیشکسوتان و زحمتکشان از بعد فنی پیشرفت داشته ولی حوزه سخت افزاری مغفول مانده بود.

 

علوی اضافه کرد: برای ما مثلا این امکان نیست همانند ورزشگاه آرسنال، استادیوم را تخریب و از نو بسازیم ولی حداقل در جهت ترمیم و تجهیز این اتفاقات را انجام دادیم که مثمر ثمر بوده است؛ مسئله دوم حضور خود باشگاه ها در بحث برگزاری، سکوها و جلوگیری از هنجارهاست که در این زمینه هم جلسات مختلفی در سازمان لیگ با حضور آقای بهاروند، رئیس سازمان لیگ در حال برگزاری است.

 

او یادآور شد: ان شاالله در فصل جدید در کنار رقابت تیم ها، تماشاگران نیز بدون هیچ مشکلی از تماشای بازی لذت ببرند.

 

سخنگوی فدراسیون فوتبال درمورد اینکه در شب عید غدیر(بیست و نهم مردادماه) لیگ برتر آغاز می شود یا خیر، گفت: به هیچ عنوان مشخص نیست؛ فدراسیون و سازمان لیگ از ابتدا در این زمینه برنامه های مشخصی داشتند و نمی توان تاریخ دقیقی برای شروع بازی ها عنوان کرد.

 

علوی درباره آغاز بازی ها در برخی استادیوم ها بدون حضور تماشاگران ابراز کرد: اگر ۵ تا ۶ ورزشگاه شرایط میزبانی را داشته باشند، بازی ها شروع می شود و در کنار آن، ورزشگاه های دیگری که شرایط میزبانی را ندارند، به شهرهای همجوار که استادیوم های آن استانداردهای لازم را دارند، انتقال پیدا می کند.

دیدگاه‌ها