کد خبر : 1629036 | 18 مرداد 1398 ساعت 23:02 | 58.2K بازدید | 0 دیدگاه

با تحقیق بر روی 380 دیدار لیگ برتر مشخص شد

اگر VAR بود لیورپول قهرمان لیگ برتر می شد

یک تحقیق نشان می دهد که اگر در رقابت های فصل گذشته لیگ برتر از VAR استفاده می شد، لیورپول برای اولین بار بعد از 29 سال می تواند قهرمانی در سطح اول فوتبال انگلیس را جشن بگیرد.

اگر VAR بود لیورپول قهرمان لیگ برتر می شد

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول که آخرین بار نزدیک به سه دهه قبل قهرمانی در بالاترین دسته فوتبال انگلیس را جشن گرفت، از زمان آغاز به فعالیت لیگ برتر، هرگز قهرمان این رقابت ها نشد. آنها فصل گذشته رقابت شانه به شانه ای با منچسترسیتی داشتند اما در نهایت تنها با یک امتیاز اختلاف، قهرمانی را به منچسترسیتی واگذار کردند.

اما براساس تحقیقی که سایت Genting Bet که روی 380 دیدار فصل گذشته لیگ برتر انجام داد و با توجه به قوانین جدید، مشخص شد که در صورت استفاده از VAR، لیورپول می توانست با 97 امتیاز قهرمان لیگ برتر شد.

دیدار سرنوشت ساز در این بین، پیروزی 1-0 منچسترسیتی مقابل تاتنهام در ماه آوریل بود. در این دیدار سیتی با گل دقیقه 5 فیل فودن، 1-0 پیش افتاد و پس از آن تاتنهام بود که برای زدن گل تساوی تلاش زیادی انجام داد.

در یک صحنه، داور می توانست برخورد توپ به دست کایل واکر را پنالتی اعلام کند اما این کار را انجام نداد. در صورت استفاده از VAR، مطمئنا این صحنه پنالتی اعلام می شد.

 

1425213

 

با توجه به اینکه تیم مائوریسیو پوچتینو فصل گذشته همه ضربات پنالتی اش را تبدیل به گل کرد، می توان انتظار داشت که سیتی در این دیدار دو امتیاز از دست می داد و جام قهرمانی در پایان فصل به لیورپول می رسید.

اما در صورت استفاده از VAR، شرایط در رتبه های پایی ترن جدول هم تغییر می کرد. چلسی در دیدار مقابل کاردیف توسط سزار آسپلیکوئتا به گلی رسید که به وضوح آفساید بود و به این ترتیب باید دو امتیاز از این تیم کم می شد. این باعث می شد تا تاتنهام بالاتر از رقیب همشهری، در رتبه سوم لیگ برتر قرار می گرفت.

 

1425216

 

کاردیف هم که در پایان فصل سقوط کرد، می توانست در آن مقطع با برایتون هم امتیاز شود و شانس بیشتری برای بقا داشته باشد.

اما مطمئنا مهمترین دستاورد استفاده از VAR در رقابت های فصل قبل، قهرمانی احتمالی لیورپول بود که فصلی رویایی را برای یورگن کلوپ و تیمش که قهرمانی چمپیونزلیگ نیز شدند، رقم می زد.

دیدگاه‌ها