کد خبر : 1629065 | 19 مرداد 1398 ساعت 08:38 | 3.5K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی برای انتخاب نماینده در IOC

دعوت از سلیمی و رنگرز به کمیسیون ورزشکاران

کمیسیون ورزشکاران در نظر دارد در نشست‌های آینده خود در خصوص انتخاب نماینده ایران در انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC بررسی‌هایی را انجام دهد.

دعوت از سلیمی و رنگرز به کمیسیون ورزشکاران

به گزارش "ورزش سه" به نقل از فارس، در هر دوره المپیک انتخابات کمیسیون ورزشکاران در دهکده با حضور ورزشکاران حاضر برگزار می‌شود و افرادی که بیشترین رای را دارند به مدت 4 سال به عضویت کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در‌می‌آیند.

 

کمیسیون ورزشکاران کشورمان نیز در نظر دارد در این دوره یک نماینده از بین قهرمانان داشته باشد بر همین اساس جلساتی در این خصوص برگزار خواهد شد.

 

آرش میراسماعیلی رئیس کمیسیون ورزشکاران در گفت‌وگو با فارس درباره اینکه آیا شما برای معرفی نماینده ایران به انتخابات کمیسیون ورزشکاران از فدراسیون اسامی گرفته‌اید، گفت: خیر، قرار نیست فدراسیون‌ها معرفی کنند. ما در جلسه قبل با اعضای کمیسیون صحبت کردیم و قرار شد لیستی از ورزشکارانی که شرایط لازم را دارند تهیه کنیم. IOC شرایطی را تعیین کرده و ما هم شرایطی را گذاشتیم مانند آگاهی کامل از زبان انگلیسی، حضور در المپیک 2016 و اینکه ترجیحا مدال‌آور باشند.

 

وی افزود: ما یک ماه برای معرفی زمان داریم و قرار است در هفته آینده جلسه‌ای در این خصوص داشته باشیم تا بعد از بررسی به لیست واحد برسیم در غیر اینصورت رای‌گیری می‌کنیم. البته با آقای صالحی‌امیری و دیگر دوستان نیز مشورت خواهیم کرد چرا که ما نماینده را به کمیته معرفی می‌کنیم و آنها هم به کمیته بین‌المللی المپیک معرفی خواهند کرد. هفته گذشته با کاوه محرابی که مسئول اجرایی کمیسیون ورزشکاران کمیته بین‌المللی المپیک است صحبت کردم و او شرایط را برای من توضیح داد.

 

میراسماعیلی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر اصلی‌ترین کار کمیسیون معرفی نماینده ایران است، خاطرنشان کرد: ما باید یک سال روی این موضوع تمرکز و سرمایه‌گذاری کنیم.افتخار بزرگی است که یک نماینده از ایران به کمیسیون ورزشکاران IOC راه پیدا کند.

 

رئیس کمیسیون ورزشکاران درباره انتخاب رنگرز و سلیمی به عنوان مشاوران رئیس کمیته ملی المپیک، عنوان کرد: من به این 2 قهرمان زنگ زدم و خواهش کردم در نشست‌های کمیسیون ورزشکاران شرکت کنند. پیگیری کار المپین‌ها وظیفه کمیسیون ورزشکاران است با توجه به اینکه رئیس کمیته برای بهداد سلیمی به عنوان قهرمان حکم زده او به ما کمک می‌کند اما صاحب رای نخواهد بود. انتخاب او منافاتی با برنامه‌های کمیسیون ندارد و می‌تواند بخشی از کارهای کمیسیون را انجام دهد. بهداد سلیمی به عنوان مشاور رئیس کمیته می‌تواند در جلسات ما حضور داشته باشد.

 

*چه گناهی کردیم که باید بدهی مالیاتی قبلی‌ها را بدهیم؟

 

میراسماعیلی در ادامه صحبت‌هایش درباره بدهی مالیاتی فدراسیون‌های ورزشی اظهار داشت: حساب‌های ما هم مسدود بود. یک میلیارد و 700 میلیون بدهی مالیاتی داریم. زمانی که آمدم تلاش کردم با تدبیری مناسب حساب‌ها را باز کنیم. تعاملی با سازمان مالیاتی انجام دادیم. قرار شد مقداری بخشیده شود و بقیه را نیز به صورت اقساط پرداخت کنیم. شرایط سختی است. ورزش و فدراسیون‌ها اینقدر توان مالی ندارند به همین دلیل سازمان امور مالیاتی نیز باید این شرایط را در نظر بگیرند.

 

وی افزود: ما چه گناهی کردیم که باید بدهی مالیاتی قبلی‌ها را بدهیم؟ این مبلغ برای ما سنگین است و از برنامه‌هایمان عقب می‌اندازد. ورزش همه جای دنیا معاف از مالیات است. نمی‌دانم این چه شرایطی است که برای فدراسیون‌های پیش آمده؟ امیدوارم راه حلی پیدا شود و مصوب کنند ورزش معاف از مالیات شود. اینکه فدراسیون‌ها بخواهند مبالغ هنگفتی را برای مالیات بدهند، خوب نیست. فدراسیون‌ها از این وضعیت آسیب می‌خورند.

 

رئیس فدراسیون جودو درباره اینکه آیا حساب‌های فدراسیون باز شده، عنوان کرد: بله یک ماهی است که حساب‌ها را باز کردم. از 88 موارد مالیاتی جمع شده بود. حساب‌های بسته شده ما برای 4 سال قبل بود که توانستیم یک سوم را پرداخت کنیم. روز چهارشنبه جلسه‌ای داشتم، 2 پرونده هم هست که تلاش می‌کنیم قسط‌بندی کنیم. دوستان اگر اظهارنامه مالیاتی پر می‌کردند شامل جریمه نمی‌شدیم. امیدوارم واقعا تدبیر اساسی شود و ورزش را در بحث مالیات ویژه ببینند.

 

دیدگاه‌ها