کد خبر : 1629106 | 19 مرداد 1398 ساعت 11:15 | 24.8K بازدید | 0 دیدگاه

براساس تحلیل و بررسی 20 شاخص اصلی تیم ها

جلالی: سپاهان شانس اول قهرمانی است

رقابت ها در لیگ برتر امسال بسیار نزدیک به هم خواهد بود و چهارتیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور مدعی هستند اما براساس آمار و بررسی ها در حال حاضر سپاهان اصلی ترین شانس قهرمانی است.

جلالی: سپاهان شانس اول قهرمانی است

به گزارش" ورزش سه" رقابت های لیگ نوزدهم در پیچ و خم آماده سازی ورزشگاه ها هنوز زمان آغازش مشخص نشده است. تیم ها در حال حاضر تنها به تمرین و بازی های تدارکاتی مشغول هستند و کسی نمی تواند سرانجام مسابقات این فصل چه زمانی شروع می شود.

مجیدجلالی مربی و کارشناس فوتبال ایران در رابطه با تعویق در زمان بازی های لیگ گفت:« من فکر می کنم این اتفاق مثبتی است که در فوتبال ما رخ می دهد. شاید این اتفاقی است که باید سال ها قبل می افتاد و همه چیز را متوقف می کردیم تا استانداردهای لازم برای برگزاری مسابقات فراهم شود. »


او افزود:« البته اگر بیست سال قبل این کار را می کردیم شاید هیچوقت نمی توانستیم اما بعد از هجده دوره لیگ این یک اتفاق مثبت است. شاید لیگ یک ماه یا دوماه دیرتر شروع شود اما این خیلی بهتر است که بالاخره فوتبال ایران به استانداردهای فوتبال روز نزدیک شود. این موضوع می تواند تیم ها را دچار چالش کند اما به نظرم حتی با این وجود نیز در نهایت به نفع فوتبال تمام خواهد شد.»


مربی فصل گذشته نساجی در ادامه درباره حضور زنان در ورزشگاه ها هم گفت:« ببینید واقعیت این است که چهل سال است که خانم ها به ورزشگاه نیامدند و بعد از اینهمه سال ، هروقت که تصمیم به حضور خانم ها گرفته شود نگرانی ها و دلمشغولی هایی وجود خواهد داشت. حتما در شروع این جریان چالش هایی به وجود خواهد آمد اما باید مدیریت شود چرا که این اتفاقی است که بالاخره روزی باید بیفتد.»


مجیدجلالی که در روزهایی که هدایت تیمی را به عهده ندارد مشغول کارهای پژوهشی و تحقیقی فوتبال است درباره شرایط امسال لیگ برتر گفت:« ما در یک برنامه تحقیقی شانزده تیم لیگ برتر را در 20 شاخصه اصلی که می تواند باعث موفقیت یا ناکامی تیم ها شود بررسی می کنیم.» او اضافه کرد:« این بررسی ها می تواند یک جور آگاهی و پیش بینی نسبت به شرایط تیم ها در مسابقات به ما بدهد. براساس این بررسی هایی که انجام داده ایم در حال حاضر شانس سپاهان برای قهرمانی در رقابت های لیگ نوزدهم بیشتر از دیگر تیم ها است. البته رقابت بسیار نزدیک است و تیم های استقلال ، پرسپولیس و تراکتور نیز شانس زیادی براساس این تحلیل دارند اما با درصد جزئی سپاهان شانس بیشتری دارد.»


جلالی همچنین گفت:« مثلا یکی از بیست شاخصه اصلی این بررسی شاخصه مهارت در زمان بحران است که مثلا سپاهان در این زمینه بیشتر از بقیه تیم ها امتیاز می گیرد. یا شاخصه های دیگری که باعث می شود این تیم با درصد جزئی براساس بررسی ها شانس بیشتری برای قهرمانی داشته باشد. البته که در فوتبال اتفاقات بازی و تصمیماتی که در لحظات بحرانی گرفته می شوند می توانند تعیین کننده باشند و این تحلیل تنها می تواند شرایط را از نظر منطقی بررسی و  نشان بدهد.»

دیدگاه‌ها