کد خبر : 1629117 | 19 مرداد 1398 ساعت 11:48 | 5.4K بازدید | 0 دیدگاه

از احتمال رسیدن به جهانی تا از دست دادن المپیک!

سهراب مرادی در بیمارستان هانوفر چه می‌کند؟

وزنه بردار مصدوم ایرانی همچنان در هانوفر آلمان مشغول درمان کتف و شانه مصدوم خودش است.

سهراب مرادی در بیمارستان هانوفر چه می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"، سهراب مرادی سالی پر از دردسر و مصدومیت را تا اینجا سپری کرده و از رویای خود یعنی کسب مدال طلای جهانی ۲۰۱۹ و حضور پرقدرت در المپیک ۲۰۲۰ فعلا دور شده است.
این وزنه بردار که در سال های اخیر رکوردهای شگفت انگیزی ثبت کرده، بعد از مصدومیت چند باره از ناحیه کتف و شانه با حمایت کمیته ملی المپیک راهی آلمان شده و در بیمارستان هانوفر زیر نظر یک پزشک ایرانی مشغول درمان است.


با اینکه حدود ۱۰ روز از آغاز مراحل درمانی سهراب مرادی در هانوفر می گذرد، هنوز مشخص نیست او در چه وضعیتی به سر می برد. سوال مهم اینجاست که امید اول کسب مدال طلای وزنه برداری ایران در المپیک ۲۰۲۰ باید جراحی کند یا بدون جراحی می تواند به تخته بازگردد.


دکتر داوود باقری، رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری که با دکتر امینی، پزشک معالج سهراب مرادی در آلمان در ارتباط است، در تشریح وضعیت این وزنه بردار از احتمالات مختلف مثل رسیدن به جهانی ۲۰۱۹ تایلند که یک ماه دیگر برگزار می شود تا از دست دادن المپیک ۲۰۲۰ سخن گفته است!


او در این باره به تسنیم می گوید: « وضعیت سهراب مرادی روز به روز بهتر می‌شود و محدودیت حرکتی که روی مفصل شانه‌اش ایجاد شده بود در حال برطرف شدن است. درد سهراب کاملاً از بین رفته و او روزانه ویزیت شده و اقدامات درمانی و فیزیوتراپی روی شانه آسیب‌دیده‌اش انجام می‌شود. برای تقویت عضلات آسیب‌دیده نیز درخواست دارویی تزریقی از آمریکا شده است که در روزهای آینده این آمپول در اختیار پزشک قرار  می‌گیرد.»


باقری آینده سهراب مرادی را اینطور پیش بینی می کند: «امیدواری از سوی دکتر امینی بسیار زیاد است که سهراب مرادی حتی به مسابقه گزینشی اخیر (جهانی تایلند) برسد و بعد از آن وضعیتش ارزیابی شود. اگر وضعیت خوب پیش رفته بود که نیازی به جراحی نیست، اما اگر پیشرفت خوبی نداشتیم، ممکن است جراحی کوچکی در راه باشد تا بتوان سهراب را به مسابقات بزرگ‌تر و مهم‌تر رساند. در حال حاضر که درمانش رضایت‌بخش است و به آینده امیدواری زیادی داریم، اما در مورد اینکه به المپیک خواهد رسید یا نه، نیاز به زمان بیشتری برای بررسی داریم.»

دیدگاه‌ها