کد خبر : 1629323 | 20 مرداد 1398 ساعت 10:58 | 87.9K بازدید | 0 دیدگاه

به استقبال یکی از مهمترین بازی‌های تاریخ والیبال

ایران-روسیه؛ فتح سن‌پترزبورگ رویا نیست

نسل طلایی والیبال ایران یکی از حساس‌ترین بازی‌های تاریخ خود را مقابل روسیه در پیش دارد.

ایران-روسیه؛ فتح سن‌پترزبورگ رویا نیست

به گزارش "ورزش سه"، اگر بگوییم یکی از حساس‌ترین بازی‌های والیبال ایران در پیش است، چندان بیراه نگفته‌ایم. تیمی که این روزها جزو برترین‌های والیبال دنیا به حساب می‌آید، فقط یک بار در سال ۲۰۱۶ در المپیک حاضر بوده و حالا دیگر همه علاقه‌مندان به این رشته در ایران حضور در المپیک ۲۰۲۰ را برای شاگردان کولاکوویچ واجب می دانند.


بعد از برد دشوار و نفسگیر برابر کوبا، شب گذشته نفرات ذخیره و جوان‌تر به میدان رفتند و به راحتی آب خوردن مکزیک را از پیش رو برداشتند. البته که روس ها در ۲ بازی اخیر ۳-۰ پیروز شدند. حالا همه چیز آماده برگزاری یک مسابقه حساس بین ایران و روسیه است.


۴ از ۱۵؛ سهم ایران از رویارویی با روسیه


ایران در تاریخچه بازی‌های رودررو با روسیه کمتر توانسته این تیم را شکست دهد. در ۱۵ بار رویارویی والیبال ایران و روسیه، ملی پوشان ایرانی فقط ۴ بار توانستند بر حریف خود غلبه کنند که آخرین هم به حدود ۴۰ روز قبل در ارومیه برمی گردد که شاگردان کولاکوویچ روس ها را ۳ بر صفر شکست دادند. ۳ برد قبلی به لیگ جهانی ۲۰۱۵ برمی گشت که ایران توانسته بود ۲ برد در تهران و یک برد در روسیه کسب کند.


ستاره‌های کلیدی روس‌ها


دیمیتری موزرسکی با ۲۱۸ سانتی متر قد یکی از بازیکنان شناخته شده والیبال جهان در سال های اخیر بوده و بعد از استراحت چند ماهه و غیبت در لیگ ملت‌ها حالا برای انتخابی المپیک به ترکیب تیمش اضافه شده و در پست سرعتی زن یک سر و گردن از همتایان خود بالاتر است. همچنین میخایلوف که دیروز مقابل کوبا هم بازی نکرد، احتمالا یکی از بازیکنان اصلی روسیه مقابل ایران خواهد بود. دیمیتری ولکوف، ویکتور پولتایف، ایگور کولیکا، ایگور کوزبار، ایلیاس کورکائف و ایوان لاکولف از دیگر بازیکنانی هستند که احتمال حضورشان در بازی کلیدی برابر ایران زیاد است.


مرگ و زندگی برای تزارها


شاید تیم ملی ایران در صورت باخت در بازی امشب یک فرصت بزرگ دیگر داشته باشد تا با قهرمانی در انتخابی المپیک قاره آسیا که ژاپن هم در آن غایب است، بلیت توکیو را رزرو کند، اما می توان گفت بازی امشب برای روس ها یک بازی مرگ و زندگی است. آن ها در صورتی که در خانه خود نتوانند سهمیه المپیک را بگیرند، تنها باید قهرمانی در اروپا را کسب کنند تا به توکیو اعزام شوند؛ اتفاقی که با توجه به داشتن رقبای قدر چندان راحت نیست. البته صعود به المپیک از سن پترزبورگ برای والیبال ایران هم از اهمیت بالایی برخوردار است چون دست مربیان را برای برنامه ریزی بهتر تا فرا رسیدن المپیک باز می گذارد، اما در صورت نگرفتن سهمیه در روسیه، باید تا ۶ ماه دیگر والیبال ایران درگیر کسب سهمیه باشد.

 

1425571


فتح سن پترزبورگ رویا نیست


امشب از ساعت ۲۰:۳۰ یکی از حساس‌ترین بازی‌های تاریخ والیبال ایران در روسیه آغاز می‌شود؛ دیداری که شبیه به یک فینال است چون یک طرف بعد از پایان جشن صعود برپا می کنند و طرف دیگر زانوی غم بغل می گیرند. هزاران هوادار روسی برای حمایت از تیمشان در این بازی حساس و سرنوشت ساز به سالن سیبور آره‌نا پای می گذارند، اما بازهم می توانیم بگوییم شکست دادن این تیم در خانه اش دور از دسترس نیست. شاید خیلی از کارشناسان شانس کمتری به تیم ملی ایران برای پیروزی در این بازی بدهند، همانطور که کولاکوویچ هم دیروز در نشست خبری بعد از بازی با مکزیک اعلام کرد چند اتفاق همزمان باید رخ دهد تا ایران بتواند مقابل روسیه به پیروزی برسد: «ما تلاش خود را می کنیم و امیدوار هستیم. اگر آنها از فرم خود دور باشند و ما کم اشتباه کنیم، می توانیم برنده مسابقه باشیم.» ما هم امیدواریم روس ها روی فرم خوب خود نباشند و ستاره های ایران هم در زمین کم اشتباه ظاهر شوند.

 

1425570

دیدگاه‌ها