کد خبر : 1629527 | 21 مرداد 1398 ساعت 09:45 | 145.7K بازدید | 0 دیدگاه

تیم ملی والیبال چگونه سهمیه المپیک می‌گیرد؟

تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های انتخابی قاره آسیا شانس رسیدن به المپیک را دارد.

تیم ملی والیبال چگونه سهمیه المپیک می‌گیرد؟

به گزارش "ورزش سه" از خبرآنلاین، تیم ملی والیبال با شکست برابر روسیه در مرحله اول رقابت‌های انتخابی المپیک شانس صعود به بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ را از دست داد. شاگردان کولاکوویچ با دو پیروزی برابر کوبا و مکزیک و یک شکست برابر روسیه از رسیدن به المپیک بازماندند.

 

از همان ابتدا هم پیش بینی می‌شد که والیبالیست‌های ایران در خانه روسیه قدرتمند کار سختی برای گرفتن تنها سهمیه گروه خود دارند؛ با این حال هنوز فرصت کسب سهمیه برای ایران وجود دارد.

 

رقابت‌های انتخابی قاره‌ها دیگر فرصتی است که تیم‌های ناموفق در مرحله اول می‌توانند برای رسیدن به المپیک تلاش کنند. به غیر از ژاپن میزبان المپیک، ۶ تیم در مرحله اول راهی المپیک شدند و ۵ سهمیه دیگر در رقابت‌های قاره‌ای آسیا، آفریقا، اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی مشخص می‌شود. در واقعا تیم‌های قهرمان رقابت‌های انتخابی هرقاره به المپیک می‌روند.

 

تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های گزینشی قاره آسیا شانس نخست محسوب می‌شود رقابت‌هایی که با حضور ۸ تیم ۱۶ تا ۲۲ دی برگزار می‌شود. ملی پوشان والیبال ایران در این مسابقه‌ها می‌توانند به عنوان بهترین تیم قاره سهمیه المپیک را کسب کنند. ۸ تیم حاضر در رقابت‌های انتخابی المپیک ۸ تیم اول رقابت‌های قهرمانی آسیا هستند که شهریور به میزبانی ایران برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها