کد خبر : 1629560 | 21 مرداد 1398 ساعت 13:46 | 182.9K بازدید | 0 دیدگاه

نامی که شاید هرگز نشنیده باشید، مجید بشکار

سونامی مارادونای ایرانی ایست بنگال در کلکته!

کلکته در سه دهه تغییر کرده است، مجید عوض شده، موهای سابقش دیگر وجود ندارند اما تغییری در جنون و احساسات هواداران با او ایجاد نشد، او مجید است، پادشاه فوتبال هند!

سونامی مارادونای ایرانی ایست بنگال در کلکته!

به گزارش"ورزش سه"، انتشار ویدئویی از استقبال هواداران تیم ایست بنگال هندوستان از مجید بشکار ستاره این تیم هندی در اواخر دهه 70و اوایل دهه 80 میلادی موجی از تعجب را در بین طرفداران فوتبال ایران برانگیخته است چرا که در بین اغلب آنها کمتر کسی تابحال اسم مجید بشکار را شنیده است.


این فوتبالیست خرمشهری که ساعت 3 صبح روز شنبه به کلکته رسید با حضور تعداد زیادی هوادار این تیم در فرودگاه غافلگیر شد تا جایی که با اسکورت پلیس در ساعت 4 و 30 دقیقه توانست از فرودگاه بیرون بیاید. بشکار فوتبالیست خرمشهری که در اواخر دهه 70 میلادی به هند رفت، در دوران حضور در این باشگاه افتخارات زیادی را با این تیم کسب کرد تا جایی که از او به عنوان مارادونای ایست بنگال یاد می کنند.

 

کلکته در سه دهه تغییر کرده است، مجید عوض شده، موهای سابقش دیگر وجود ندارند اما تغییری در جنون و احساسات هواداران با او ایجاد نشد، او مجید است، پادشاه فوتبال هند! بشکار برای جشن صدسالگی تیم ایست بنگال وارد کلکته می شود اما نمی دانست چه در انتظارش است و هواداران این تیم که از ظهر خبر آمدنش را شنیده اند چگونه به استقبال می آیند. هرکس می خواست هرجور شده دستش را به این ستاره سابق فوتبال برساند و اسطوره باشگاه شان را لمس کند، فرودگاه کلکته یک صدا می آمد و آن فریاد های مجید مجید بود.

 

1425894

 

1425890

 

1425891

 

باشگاه ایست بنگال تمام کاپیتان ها و ستاره های صد سال گذشته خود را برای جشن صدسالگی خود دعوت کرده اند، مجید بشکار که محبوب ترین بازیکن تاریخ این تیم و شاید فوتبال هند است، در فرودگاه این شهر مورد استقبال عجیب هندی ها و هواداران ایست بنگال قرار گرفته است. بشکار که با دو فرزند خود فرید و احمد به کلکته برگشته در گفت و گویش با رسانه های هندی می گوید شهر کنونی کلکته تفاوت زیادی با شهری داشته که بیست و چند سال پیش آنجا را ترک کرده اما شور و شوق هواداران به مانند قبل است.


او در اولین روز حضورش با دوست قدیمی خود جمشید نصیری دیدار کرد، دو بازیکنی که در یک زمان در این تیم حضور داشتند اما سرنوشت آنها متفاوت بود، بشکار به ایران بازگشت و نصیری در هند ماند تا ادامه زندگی را در این کشور زیبا بگذراند، نصیری مهاجم خرمشهری در دو دوره در تیم ایست بنگال حضور داشته است.

 

1425893


بشکار در این گفت و گو از سفر طولانی اش برای بازگشت به این شهر گفته و همچنین درباره یکی از مدیران سابق باشگاه پرسیده که به او گفته اند، در گذشته است و از این خبر به شدت ناراحت شد. این فوتبالیست سابق تیم ملی ایران درباره نحوه پیوستنش به تیم ایست بنگال اینچنین می گوید: اوایل علاقه نداشتم برای بازی به هندوستان بیایم اما حضورم در کلکته و استقبال هواداران مرا مجاب کرد تا پیراهن این تیم را بر تن کنم و این تصمیم یکی از بهترین و پرخاطره ترین دوران زندگی ام را ساخت.

 

1425889


گفتنی است بشکار 63 ساله در بین سالهای 1979 تا 1981 در تیم ایست بنگال حضور داشته و در 71 بازی برای این تیم هندی موفق به زدن 62 گل شده است، مجید بشکار به همراه جمشید نصیری در تمرین تیم ایست بنگال حاضر شد و مورد استقبال بازیکنان و کادرفنی کنونی این تیم قرار گرفت، روزنامه و حتی تلویزیون شهر کلکته حضور بشکار در این شهر را بطور مفصل پوشش داده تا مشخص شود تا چه اندازه احترام به پیشکسوتان در دستور کار هواداران، مدیران و رسانه های هندی است.

دیدگاه‌ها