کد خبر : 1629629 | 21 مرداد 1398 ساعت 19:40 | 123.6K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه احتمال بازگشت نیمار به لالیگا؛

رئال مادرید- بارسلونا؛ این جنگ سر دراز دارد!

رئال مادرید و بارسلونا سالهاست برای خرید ستاره های بزرگ با یکدیگر مبارزه می کنند.

رئال مادرید- بارسلونا؛ این جنگ سر دراز دارد!


به گزارش "ورزش سه"، نیمار، ستاره برزیلی پاری سن ژرمن به دنبال جدایی از این تیم است و دو غول بزرگی لالیگایی برای خرید وی وارد عمل شده اند. البته رقابت رئال مادرید و بارسلونا بر سر امضای قرارداد با نیمار اتفاق جدیدی نیست و این مبارزه پیشینه ای طولانی مدت دارد.

 

نیمار؛ بارسا، پیروز اولین جنگ

 

در سال 2011، هر دو تیم به دنبال راه حلی برای خرید ستاره برزیلی بودند و در حقیقت ابتدا این فلورنتینو پرز بود که با سانتوس به توافق اولیه رسید. قرار شد نیمار پس از بازی های المپیک 2012 لندن به رئال مادرید منتقل شود اما تیم کاتالونیایی موفق شد شرایط را تغییر داده و ستاره برزیلی را جذب کند و به این ترتیب که نیمار سرانجام در سال 2013 راهی  نیوکمپ شد.

 

1425982

 

دیوید بکام؛ وعده ای که عملی نشد

 

در تابستان سال 2003 سر الکس فرگوسن و منچستریونایتد تصمیم به فروش دیوید بکام، ستاره انگلیسی خود گرفتند. بارسلونا و رئال مادرید برای دیوید بکام رقابت شدیدی داشتند و ابتدا این بارسا بود که برای بکام وارد عمل شد و حتی شعار انتخاباتی خوان لاپورتا، جذب این ستاره خوش سیما بود اما در نهایت رئال مادرید با دیوید بکام این تیم به توافق رسید و او را جذب کرد. اگرچه برخی بر این باورند که بارسلونا خوش شانس بود که در این مبارزه مغلوب شد زیرا در آن مقطع بارسا در نهایت رونالدینیو را به خدمت گرفت.

 

کریستن کارمبئو؛ انتقالی کم سر و صدا

 

هافبک جوان فرانسوی در آن زمان برای سمپدوریا توپ می زد ، اما ستون نشریات اسپانیایی هر روز نام او را با بارسلونا و رئال مادرید مرتبط می دانستند. در پایان رئیس باشگاه رئال مادرید لورنزو سانز، بود موفق به خرید کریستن کارمبئو شد و بارسلونا در این مبارزه ناکام ماند.

 

1425981

 

دنی سبایوس؛ پیروزی بدیمن کهکشانی ها

 

پس از نمایش فوق العاده در مسابقات قهرمانی زیر 21 سال اروپا، دنی سبایوس مورد توجه دو تیم بارسلونا و رئال مادرید قرارگرفت. بارسا زودتر برای خرید این هافبک اسپانیایی وارد عمل شد اما خود دنی سبایوس در آن زمان تصمیم گرفت به پیشنهاد مدافع عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا پاسخ مثبت دهد. البته سبایوس هیچ وقت فرصت زیادی برای بازی کردن در استادیوم سانتیاگو برنابئو پیدا نکرد و حالا نیز به صورت قرضی راهی آرسنال شده است.

 

داوید ویا؛ پیروزی بزرگ بارسا

 

اوضاع وخیم مالی والنسیا باعث شده بود خفاش ها چاره ای جز فروش داوید ویا، گلزن آماده خود در آن روزها را نداشته باشند. در تابستان سال 2009 هم رئال مادرید و هم بارسلونا برای خرید داوید ویا علاقه نشان دادند و در واقع این لوس بلانکوس بود که با او به توافق رسید اما داوید ویا در پایان تصمیم گرفت تا یک فصل دیگر در والنسیا بماند و یک سال بعد وی راهی نوکمپ شد.

 

1425980

 

مارکو آسنسیو؛ فرصت سوزی بزرگ بارسا

 

در تابستان سال 2014 بارسلونا برای خرید مارکو آسنسیو از مایورکا اقدام کرده بود اما تردیدهای این باشگاه در مورد کیفیت ستاره اسپانیایی باعث شد آنها پروسه خرید مارکو آسنسیو را به تعویق اندازند و در نهایت رئال مادرید از اشتباه بارسا نهایت بهره را برده و آسنسیو را به خدمت گرفت.

 

دیگر بازیکنانی که تغییر مسیر دادند

 

دانیلو، آندره گومس، وینیسیوس جونیور و دنی آلوس دیگر بازیکنانی بودند که ابتدا برای انتقال به یک تیم موافقت کرده و در همان پنجره نقل و انتقالاتی به دیگری ملحق شده اند. نیمار نیز اولین بازیکنی نیست که بین دو رقیب گرفتار شده و آخرین نفر هم نخواهد بود.

دیدگاه‌ها