کد خبر : 1629720 | 22 مرداد 1398 ساعت 10:54 | 9.6K بازدید | 0 دیدگاه

آخرین اخبار از پرونده میزبانی عراق

میزبانی شیرهای بین النهرین از ایران در بصره

بازدید هیات عالی فیفا از امکانات و زیرساخت های امنیتی و رفاهی در سه شهر معرفی شده برای میزبانی مقدماتی جام جهانی 2022 گمانه زنی ها در خصوص بازی های عراق را به اوج خود رساند.

میزبانی شیرهای بین النهرین از ایران در بصره

به گزارش "ورزش سه"، عدم رفع تعلیق عراق از میزبانی در خاک این کشور باعث شد تا فوتبالدوستان این کشور چند روز پرتنش را تجربه کنند به خصوص که قرعه کشی مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر مشخص و عراق حریفان خود در این مرحله را شناخت.


در حالی که رویارویی با ایران باعث شد تا اخبار میزبانی عراقی ها برای فوتبالدوستان داخلی هم جذابیت و حساسیت خاصی داشته باشد آخرین اخبار از این پرونده جنجالی از احتمال برداشته شدن این تعلیق توسط فیفا و برگزاری بازی های خانگی در شهر بندری بصره حکایت دارد به خصوص که هیات عالی فدراسیون جهانی به ریاست مرد مشهور اردنی ها در حال بازدید از این شهر است.

 

طلال سالمین؛ گزارش ها نسبت به عراق مثبت است


کاندیدای اردنی ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا که جنگ را به شیخ سلمان باخت به عنوان رئیس کمیته اعزامی فیفا به عراق برای بررسی امکانات و امنیت این کشور در صحبت های کوتاه خود مدعی شد طی دو سه روز اقامت در عراق و بازدید از سه شهر و ورزشگاه تازه تاسیس نگاه بدی به میزبانی وجود ندارد و احتمال زیاد گزارش های مثبتی به فیفا ارسال خواهد شد.

 

1426079

 

نماینده آلمانی در حال ارزیابی مسائل امنیتی


از میان سه ورزشگاه اربیل، کربلا و بصره هیات اعزامی فیفا روی میزبانی احتمالی بازی های عراق توسط ورزشگاه بصره به جمع بندی رسیدند اما بنا به ادعای سالمین اردنی، نماینده آلمانی حاضر در هیات فیفا روی مسائل امنیتی در حال تحقیق و بررسی است تا گزارش کاملی از این موضوع به عنوان خط قرمزهای فیفا آماده و تنظیم کند.

 

بسیج عمومی در عراق


سه نهاد بزرگ در عراق به حالت بسیج عمومی درآمدند تا موضوع رفع تعلیق از بازی های خانگی را برای همیشه حل و فصل کنند. رسانه های بغداد مدعی شدند دولت، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال این کشور طی دو هفته گذشته با تخصیص بودجه لازم سخت در تلاش هستند تا مشکلات موجود و خواسته های فیفا را برآورده کنند تا سایه شوم از دست رفتن میزبانی برای همیشه از روی سر عراق برداشته شود.

 

1426080

 

تصمیم جدید فیفا تا یک هفته دیگر


فدراسیون جهانی فوتبال فیفا که 10 روز قبل بار دیگر در برگزاری بازی های خانگی عراق در زمین بی طرف تاکید کرده بود قرار است بعد از دریافت گزارش هیات اعزامی خود به بغداد تا روز 20 آگوست 2019(29 مرداد 98) حکم نهایی خود در این خصوص را منتشر کند. رسانه های عراقی همگی با مثبت ارزیابی کردن وضعیت به سود این کشور از برگزاری بازی های خانگی در خاک این کشور خبر می دهند.

 

بصره؛ میزبان احتمالی ایران


علی نوری خبرنگار مشهور عراقی در آخرین توئیت خود از پرونده میزبانی این کشور مدعی شد در بازدیدهای صورت گرفته توسط هیات اعزامی فیفا، در حال حاضر بصره شانس بیشتری نسبت به کربلا و اربیل برای برگزاری بازی ها دارد از همین رو باید منتظر سفر کاروان تیم ملی ایران و شاگردان مارک ویلموتس به این بندر جنوبی برای مصاف با عراق بود.

دیدگاه‌ها