کد خبر : 1629763 | 22 مرداد 1398 ساعت 12:50 | 18.9K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت: سولسشر چگونه برنده دوئل با لمپارد شد؟

منچستر یونایتد لیگ برتر انگلیس را مقتدرانه شروع کرد و پیروزی چهار بر صفر آنها برابر چلسی می تواند نمایانگر نحوه آماده شدن این دو تیم برای فصل جدید این رقابت ها باشد.

یادداشت: سولسشر چگونه برنده دوئل با لمپارد شد؟

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه ورزشی دیلی‌میل در یادداشتی به تحلیل اولین دوئل بزرگ لیگ برتر و پیروزی شیاطین سرخ و سرمربی‌اش اوله گنار سولسشر در جدال با چلسی و فرانک لمپارد پرداخته است.

 

یونایتد در این بازی در حمله بسیار بی رحم بود و اولگنار سولسشر توانست با تصمیمات درست خود از اشتباهات اساسی فرانک لمپارد نهایت استفاده را ببرد.

 

فضاهای خالی در میانه زمین چلسی

چلسی این بازی را به ضعفش در پر کردن فضای خالی در میانه زمین و  سرعت بالای یونایتد در ضد حمله باخت چرا که هر چهار گل منچستری ها روی ضد حمله و استفاده از این فضا به ثمر رسید. گل اول بازی برای یونایتد از روی نقطه پنالتی حاصل شد که با خطای زوما روی راشفورد به دست آمد، ولی ماجرا از جایی شروع شد که یونایتد در میانه میدان توپ را به دست آورد و لحظاتی بعد مدافع چلسی در محوطه جریمه در مصاف تک به تک با مهاجم حریف بود. در این صحنه وقتی یونایتد صاحب توپ شد و به سمت دروازه چلسی یورش برد، دفاع چلسی کاملا آشفته و در هم ریخته بود.

 

1426139

هربار چلسی توپ را در میانه میدان از دست می داد، فضای خالی زیادی برای حمله یونایتد وجود داشت.

 

1426140

با حمله یونایتد ساختار دفاعی چلسی به هم ریخت و زوما از سایرین مدافعین جدا شده و آفساید را پر کرده است.

 

در هر سه گل بعدی چلسی توپ را در موقعیت حمله از دست داد و یونایتد با استفاده از سرعت بازیکنانش از جمله مارسیال و راشفورد توانست به گل برسد.آنچه  مشهود بود وقتی یونایتد توپ را تصاحب می کرد، با کمترین میزان فشار و مقاومت از سمت چلسی برای بازپس گیری توپ روبرو می شد که علت اصلی آن را باید در نحوه چیدمان تیم توسط لمپارد جستجو کرد. وقتی چلسی در موقعیت حمله قرار می گرفت، یک فضای خالی بسیار زیادی در میانه میدان ایجاد می شد که یونایتد در ضد حمله ها از این فضای خالی نهایت بهره را برد.

 

1426133

 

1426132

 

1426138

 

تغییر تاکتیک سولسشر

گل اول یونایتد بر خلاف جریان بازی به ثمر رسید و اوضاع را برای آنها خوب کرد، ولی بهترین تصمیم سولسشر زمانی گرفته شد که چلسی در نیمه دوم حمله هایش را از سر گرفته بود.

 

در 60 دقیقه ابتدایی بازی راشفورد در هنگام حمله چلسی برای کمک به مدافعین کناری به عقب بر نمی گشت. احتمالا قصد سولسشر از این تاکتیک استفاده از توپ های مستقیم در ضد حمله بود ولی با افزایش حملات چلسی سولسشر باید ساختار دفاعی تیمش را تقویت می کرد. بنابراین سیستم یونایتد را به 1-1-4-4 تغییر داد و از هر دو وینگر خواست کمی عقب تر و دفاعی تر بازی کنند. این تغییر تاکتیک مانع خلق موقعیت های بیشتر توسط چلسی شد.

 

1426140

 

1426136

در یک ساعت ابتدایی بازی راشفورد در هنگام حمله چلسی برای کمک به لوک شاو به عقب بر نمی گشت و آزپیلیکوئتا فضای خوبی در کناره های زمین داشت. پس از تغییر تاکتیک سولسشر این فضا از چلسی گرفته شد.

 

 

1426142

این تصمیم سولسشر باعث شد یونایتد در ضد حمله به جای توپ های بلند، از سرعت و قابلیت بالای بازیکنانش در حمل توپ استفاده کند و از همین طریق به گل های بیشتری دست پیدا کرد.

 

مدافعین مرکزی

شاید بتوان گفت اصلی ترین تفاوت دو تیم در قلب خط دفاعی آنها رقم خورد: در یک سمت کورت زومای پر اشتباه و در سمت دیگر  هری مگوایر مستحکم.

 

نباید فراموش کرد زوما در دو فصل قبل دفاع اصلی تیم استوک سیتی بود که در همان سال به دسته پایین تر سقوط کرد. با اینکه زوما در فصل قبل سال خوبی را با اورتون سپری کرد، ولی عملکرد بسیار ضعیفی در بازی ابتدایی این فصل داشت. اشتباهات زوما در قلب خط دفاعی، لو دادن های توپ، جاگیری اشتباه و از همه مهمتر دادن یک پنالتی به حریف نشان داد لمپارد حساب اشتباهی روی او باز کرده است.

 

ولی در سمت دیگر زمین گرانترین مدافع تاریخ فوتبال قرار داشت. هری مگوایر، مدافعی که پل پوگبا به او لقب هیولا داده است، یک شنبه شب به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. مگوایر در دفاع مستحکم و بدون اشتباه بود و مجموعاً با 11 بار دفع و قطع توپ، بهترین آمار را در بین تمامی بازیکنان زمین داشت. 

 

1426135

 

تفاوت سطح کیفیت بازیکنان چلسی

چلسی لحظات خوبی در بازی مقابل منچستر داشت ولی دقیقا در جایی که باید کار را تمام می کرد، بازیکنان قادر به انجامش نبودند. آنها بهترین بازیکنشان یعنی ادن هازارد را در حالی به رئال مادرید فروختند که از سوی فیفا از خرید بازیکن در پنجره نقل و انتقالات محروم بودند. به همین علت لمپارد تصمیم گرفت از دو بازیکن جوان در ترکیب اصلی تیمش استفاده کند که پیش فصل خوبی را با چلسی گذرانده بودند یعنی میسون مونت و تامی آبراهام.

 

1426134

 

مونت و آبراهام در بازی های قبلی نشان داده اند بازیکنان با استعدادی هستند ولی نباید فراموش کرد هر دوی آنها فصل قبل در یک رده پایین تر و در لیگ چمپیونشیپ بازی می کردند و برای تطبیق با لیگ برتر نیاز به زمان دارند. مونت و آبراهام موقعیت های خوبی در بازی مقابل منچستر داشتند که نتوانستند از آن استفاده کنند، حتی آبراهام در دقیقه 4 بازی فرصت بسیار خوبی برای گلزنی داشت که توپ را به تیرک دروازه ده خیا کوبید. شوتی که اگر منجر به گل می شد، شاید همه چیز در شب کابوس وار لمپارد عوض می شد.

محمد علی عسکری

دیدگاه‌ها