کد خبر : 1629835 | 22 مرداد 1398 ساعت 16:48 | 157.9K بازدید | 0 دیدگاه

پشت پرده فن تماشایی کشتی‌گیر جوان ایرانی

ادبیات عجیب کنار تشک؛ این قسمت: «بی‌غیرت»!

مربی تیم کشتی آزاد جوانان در حین مبارزه امیرحسین مقصودی از کلمات عجیبی برای تحریک او استفاده می کند.

ادبیات عجیب کنار تشک؛ این قسمت: «بی‌غیرت»!

به گزارش "ورزش سه"، چند هفته قبل بود که نوشتیم سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان در جریان کشتی جنجالی یکی از ملی پوشان که در نهایت به دیسکالیفه شدن او و به از دست رفتن قهرمانی جهان منجر شد، بارها با جمله «برو گمشو» سعی کرد او را به وسط تشک هدایت کند. البته امیر توکلیان بعد از بازگشت از مسابقات جهانی نوجوانان از خودش دفاع کرد و گفت که راهی جز استفاده از این کلمات در آن حالت عصبانیت نداشته است!


حالا بعد از گذشت چند هفته در حالی که مسابقات جهانی جوانان کشتی آزاد در استونی در جریان است، متاسفانه بازهم از سوی مربیان تیم ملی الفاظ اینچینی در حین کشتی می شنویم. روز گذشته امیرحسین مقصودی، آزادکار وزن 65 کیلوگرم در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف حریف آذربایجانی خود رفت و در حالی که تا یک دقیقه مانده به پایان از حریف 7-1 عقب بود، با اجرای یک فن 5 امتیازی و گرفتن یک اخطار از حریف برنده شد.


احسان لشکری به عنوان مربی تیم ملی در کنار تشک قرار داشت و محمد طلایی هم به عنوان سرمربی دورتر ایستاده بود. این 2 مربی هم از اجرای سالتوی دیدنی توسط مقصودی به وجد آمدند؛ فنی که حتی تمجید اینستاگرام اتحادیه جهانی را هم در پی داشت و در نهایت باعث فینالیست شدن این کشتی گیر شد.

 

1426236


با این حال ثانیه هایی قبل از اجرای این فن و هنگامی که مقصودی از حریفش عقب افتاده بود، الفاظ عجیبی از دهان مربی تیم ملی خارج شد. احسان لشکری وقتی فکر می کند همه چیز از دست رفته و کشتی گیر جوان ایرانی در فاصله یک دقیقه مانده به پایان 7-1 از حریفش عقب است، از چنین جمله هایی استفاده می کند:


*‌ مقصودی نیا بیرون که شهیدت می کنم!


* بی‌غیرت!


*‌ انقدر بی‌وجودی...وجود نداری به پاش برسی!


این کلمات که خیلی عادی و محترمانه حتی در امر مربیگری کشتی به نظر نمی آید، تنها ثانیه هایی بعد 180 درجه تغییر می کند. بعد از اجرای فن 5 امتیازی توسط مقصودی، لشکری از این جمله ها برای روحیه دادن به این کشتی گیر استفاده می کند:


* درود به شرفت!


* غیرت کن!

 

1426235


به نظر می رسد ادبیات مربیگری در تیم های ملی کشتی در وضعیت خوبی قرار ندارد و علیرضا دبیر که اخیرا اداره فدراسیون را در دست گرفته و نقشی هم در انتخاب این مربیان نداشته، باید اصلاح این شرایط را در دستور کار خود قرار دهد؛ به ویژه اینکه 2 اتفاق اخیر در بخش پایه رخ داده و به شدت می تواند روی کشتی گیرانی که زیر 20 سال سن دارند، تاثیرگذار باشد.
شاید هم مربیان تیم های ملی حواسشان به این نیست که دوربین های اتحادیه جهانی همه تصاویر و اتفاقات مبارزه های مختلف را ضبط می کنند و تنها چند دقیقه بعد همه فیلم ها روی سایت اتحادیه جهانی قابل دسترس است!

دیدگاه‌ها