کد خبر : 1629934 | 23 مرداد 1398 ساعت 09:00 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

علی‌نژاد: تکرار نایب قهرمانی آسیا اتفاق خوبی است

کار سخت‌تری نسبت به مسابقات جهانی داریم

رئیس فدراسیون ووشو گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور اگر بتوانیم نایب قهرمانی آسیا در دوره گذشته را تکرار کنیم اتفاق خوبی رخ خواهد داد.

کار سخت‌تری نسبت به مسابقات جهانی داریم

به گزارش "ورزش سه" مهدی علی‌نژاد در گفت‌و‌گو با تسنیم، در خصوص برگزاری مراسم روز جهانی ووشو همزمان با عید سعید قربان در میدان آزادی اظهار داشت: حدود 2 سال پیش در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو در کازان روسیه تصمیم گرفتیم برای گسترش ووشو در دنیا و معرفی این رشته به مردم، یک روز را به عنوان روز جهانی ووشو قرار بدهیم. فدراسیون‌های ملی نیز به اقتضای شرایط کشور خود این روز را با هدف گسترش ورزش همگانی گرامی بدارند.

 

وی ادامه داد: مراسم امسال دومین سال برگزاری این روز بود، با این تفاوت که مراسم سال گذشته مختصر برگزار شد. در دومین سال برگزاری این روز، تصمیم گرفتیم کار نویی انجام بدهیم و در میدان آزادی که در چهل و چند سال گذشته یادآور خاطرات زیادی برای مردم بوده است، این روز را برگزار کنیم. در طی این سال‌ها هیچ مراسم ورزشی در این میدان رخ نداده بود و از لحاظ مرکزیت نیز با توجه به شرایط خاص این میدان،  تصمیم گرفتیم از نماد میدان آزادی استفاده و مراسم را آنجا برگزار کنیم.

 

رئیس فدراسیون ووشو تصریح کرد: بچه‌های تهران، کرج و سبک‌های 20 گانه ما مسئول برگزاری این مراسم بودند و خدا را شکر استقبال خوبی نیز صورت گرفت و مردم این رشته را دیدند. اینکه از داخل سالن به محیط باز و یکی از مهمترین میدان‌های تهران آمدیم اتفاق مهم ومبارکی بود. البته این مراسم تنها برنامه ما نبود و در تمام مراکز استان‌های و حتی برخی شهرها چنین مراسم برگزار شد که کار بزرگی و نمایش خوبی از ووشو بود.

 

علی‌نژاد در خصوص شرایط تیم‌های پایه ووشو در آستانه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: پنجشنبه شب با 24 ورزشکار در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان به مسابقات قهرمانی آسیا در برونئی اعزام خواهیم شد. در دوره گذشته ما نایب قهرمان آسیا شدیم و در این دوره نیز تمام تلاش خود را انجام دادیم که تدارکات خوبی داشته باشیم و تیم کامل اعزام شود.

 

وی ادامه داد: علی‌رغم تمام مشکلات مالی که این روزها گریبان‌گیر فدراسیون‌ها است، با حمایت وزارت ورزش و کمیته المپیک تیم خود را کامل اعزام می‌کنیم که بابت این اتفاق از سلطانی‌فر و صالحی‌امیری تشکر می‌کنم.  برای این مسابقات سه ماه اردو برگزار کردیم و برای اولین بار خیلی از اردوهای خود را در استان‌ها برگزار کردیم که بابت کمک استان‌ها از آنها تشکر می‌کنم. امیدوارم با توجه به آمادگی تیم اتفاقات خوبی را در این دوره رقم بزنیم.

 

رئیس فدراسیون ووشو در پاسخ به این سوال که احتمال تکرار عنوان قهرمانی تیم‌های پایه در آخرین دوره مسابقات قهرمانی جهان در آسیا وجود خواهد داشت، گفت: هر مسابقه شرایط خاص خود را دارد و فکر می‌کنم با توجه به بحث‌های داوری شرایط مسابقات آسیایی از جهانی برای ما سخت‌تر است. تمام قدرت‌های دنیا نیز در آسیا حضور دارند، اما در مسابقات جهانی داوری‌های بهتری داریم اما اینجا فضا بسته‌تر است و معمولا کار در آسیا سخت‌تر است.

 

علی‌نژاد تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور اگر بتوانیم نایب قهرمانی آسیا در دوره گذشته را تکرار کنیم اتفاق خوبی افتاده است. از طرفی رده‌های سنی گذرا هستند و نسل‌ها تغییر می‌کنند و ترکیب تیم سال گذشته با امسال خیلی فرق می‌کند و تیم‌های دیگر نیز چنین شرایطی دارند. در این جا به جایی‌ها ممکن است اتفاقات جدیدی رقم بخورد، کما اینکه در مسابقات جهانی برزیل این اتفاق به نفع ما رقم خورد و قهرمان جهان شدیم. 

 

وی در خصوص حضور تیم ووشو لبنان در ایران گفت: برگزاری این اردوی مشترک درخواست فدراسیون ووشو لبنان بود و در حال حاضر سه ورزشکار مرد این تیم در سمنان مشغول تمرین با تیم بزرگسالان هستند و 2 ورزشکار دختر این تیم نیز در آکادمی ووشو در حال تمرین هستند. در سالیان گذشته اردوهای مشترک با کشورهای دوست خود زیاد داشتیم و با توجه به مرکزیت ایران از لحاظ فنی از این درخواست‌ها زیاد داریم. کما اینکه یک ماه دیگر نیز یکی از بازیکنان کرواسی به همراه مربی خود به ایران می‌آید.

 

رئیس فدراسیون ووشو در خصوص درآمدزایی برگزاری اردوهای مشترک گفت: از این تیم‌ها پولی نگرفتیم و بیشتر به دنبال گسترش روابط و کمک به آنها بودیم. این اتفاقات در مناسبات ما با این کشورها موثر است. با توجه به ریاست غرب آسیا  و حضور لبنان در منطقه غرب آسیا و آسیایی میانه به آنها کمک کردیم. درخواست حضور بازیکن کرواسی نیز در زمان حضور رئیس کمیته المپیک این کشور در ایران مطرح شود و ما هم به واسطه ارتباطات ورزشی خوب دو کشور با آن موافقت کردیم.

دیدگاه‌ها