کد خبر : 1629970 | 23 مرداد 1398 ساعت 11:42 | 9.4K بازدید | 0 دیدگاه

کار کردن با تیم ملی جوانان را دوست دارم

پورموسوی: در دوشنبه همه 2-4-4 بازی می کنند

تیم ملی جوانان که در تورنمنت کافا شرکت کرده است به سه برد متوالی در برابر تیم های ازبکستان، ترکمنستان و افغانستان دست پیدا کرده و روز پنج شنبه در آخرین دیدار به مصاف تیم میزبان می رود.

پورموسوی: در دوشنبه همه 2-4-4 بازی می کنند

به گزارش "ورزش سه"، سیروس پورموسوی، سرمربی تیم ملی جوانان در خصوص بازی در برابر افغانستان که با برتری دو بر صفر ایران همراه بود، گفت: برای این بازی کمی نگران بودم چرا که روز قبل در برابر ترکمنستان بازی کرده بودیم و از سویی با 17 بازیکن به شهر دوشنبه آمدیم چون به دلیل محدودیت ها مجبور بودیم 18 بازیکن را برای این بازی ها لیست کنیم و یک بازیکن هم در لحظه آخر برای خروج از کشور مشکل پیدا کرد. با این حال خوشبختانه بچه ها ارایه گر بازی خوبی بودند و به سومین پیروزی متوالی خود دست پیدا کردیم. باید این نکته را اضافه کنیم زمین چمن منصوعی استادیوم مرکزی شهر دوشنبه خیلی با کیفیت نیست و از سویی توپی که با آن بازی ها برگزار می شود یک توپ خاص و البته سنگین است که بیشتر تاجیک ها به بازی با آن عادت دارند. با این حال شرایط تا اکنون برای ما خوب پیش رفته است.

 

سرمربی تیم ملی جوانان در مورد سطح کیفی بازی ها از جمله تیم افغانستان گفت: این بردها ما را مغرور نکرده است و ما زمانی می توانیم خوشحالی کنیم که اول در بازی های مقدماتی جام ملتها اول شویم و در ادامه سهمیه حضور در جام جهانی را به دست بیاوریم. بنابراین اکنون جایی برای خوشحالی و مغرور شدن نیست و باید به تلاش خود ادامه دهیم اما بی تعارف می گویم همه پیشرفت کرده اند. من همیشه می شنیدیم که ازبک ها یک تیم فیزیکی و درگیر شونده هستند اما در بازی با ما این تیم خیلی خوب روان و ترکیبی فوتبال می کرد. حتی افغانستان و ترکمنستان هم به خوبی بازی می کردند و توپ را راحت به گردش در می آورند و انواع کار ترکیبی را امتحان می کردند. جالب است بدانید دراین جا همه با سیستم 2-4-4 بازی می کنند. البته حریفان با سیستم 2-4-4 خطی بازی می کنند و تنها تیم ما است که با سیستم 2-4-4 لوزی بازی می کند. تاجیک ها در حمله سیستمشان تبدیل به 3-3-4 می شود و در دفاع هم اکثر تیم ها آرایش 1-5-4 می گیرند.

 

سیروس پورموسوی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ایران در بازی آخر در برابر تاجیکستان از آنجایی که با یک مساوی قهرمان می شود، به دنبال مساوی است؟ گفت: ما از شروع بازی ها به دنبال برد یا مساوی نبودیم. خطاب به بچه ها گفته بودم باید در هر بازی بهترین کیفیت را از خود به نمایش بگذاریم و بازی به بازی بهتر شویم. خوشبختانه بچه ها با درک این موضوع هم در تمرینات خوب بودند و هم در بازی ها و اکنون هم بعد از یک روز استراحت و ریکاوری تلاش خواهیم کرد در بازی با تاجیکستان هم نمایش خوبی داشته باشیم.

 

1426435

 

سرمربی تیم ملی جوانان در مورد دوری از بازی های لیگ برتر در فصل پیش رو گفت: من از چند تیم خوب لیگ برتری پیشنهاد داشتم اما واقعیت این است بعد از حضور در تیم ملی جوانان به کار کردن در این تیم علاقمند شدم و تلاش می کنیم با کمک هم نتایج خوبی بگیریم. حضور شایسته در بازی های جام ملت ها و صعود به جام جهانی و از همه مهمتر آماده کردن چند بازیکن خوب برای حضور در ترکیب تیم های لیگ برتری و تیم ملی  کار کوچکی نیست و من وهمه همکارانم به کار خود در تیم ملی جوانان افتخار می کنیم.

 

سیروس پورموسوی در پایان از کمیته تعیین وضعیت خواست نسبت به هشدارهایی که به تیم های دسته اولی برای تسویه حساب به طلب کاران داده پایبند باشد و گفت: کمیته تعیین وضعیت گفته تیم ها اگر بدهی های خود را پرداخت نکنند حق جذب بازیکنان جدید را نخواهند داشت. من ماه هاست که از کمیته تعیین وضعیت حکم گرفته ام و امیدوارم این کمیته با پایبندی به شرایطی که ایجاد کرده زمینه احقاق حق ما را به وجود بیاورد. من از استقلال خوزستان طلب کار هستم و با وجود اینکه ماه هاست حکم گرفته ام اما هنوز به طلب خود دست پیدا نکرده ام و بی تعارف اگر این باشگاه بدون پرداخت حق و حقوق ما قرارداد بازیکنان جدید خود را ثبت کند به من و امثال من جفا می شود و مسبب آن قطعا کمیته تعیین وضعیت خواهد بود. هر چند بعید می دانم که کمیته تعیین وضعیت دست به چنین رفتاری بزند.

دیدگاه‌ها