کد خبر : 1630129 | 23 مرداد 1398 ساعت 22:24 | 26.1K بازدید | 0 دیدگاه

سرمربی سابق ژاپن در راه مراکش

سرمربی ژاپن در جام ملت‌های آسیا به احتمال فراوان هدایت تیم ملی مراکش را برعهده می‌گیرد.

سرمربی سابق ژاپن در راه مراکش

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی مراکش بعد از شروع فوق‌العاده در جام ملت‌های آفریقا که توانست سه برد پیاپی برابر ساحل عاج، آفریقای جنوبی و نامیبیا کسب کند و صدرنشین گروه D شود، بیش از پیش خود را به‌عنوان یک مدعی قهرمانی در این رقابت‌ها معرفی کرد ولی آنها در نخستین بازی دور حذفی برابر تیم کم نام و نشان بنین مغلوب شدند تا نتوانند به جمع هشت تیم برتر آفریقا راه پیدا کنند.

 

هروه رنار که بعد از ناکامی با مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ ، نتوانست در جام ملت‌های آفریقا نیز تیمش را به موفقیت برساند، یک ماه قبل از هدایت شیرهای اطلس کناره‌گیری کرد که از آن مقطع تاکنون گزینه‌های مختلفی برای جانشینی او معرفی شده است.

وحید هلیل‌هودزیچ که سابقه زیادی در عرصه مربیگری دارد و هدایت تیم‌هایی همچون لیل، پاری‌سن‌ژرمن، ساحل عاج، الجزایر، ژاپن و ... را در کارنامه دارد و فصل قبل در نانت فرانسه سرمربیگری می‌کرد، به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه جانشینی هروه رنار انتخاب شده و احتمالا به زودی روی نیمکت مراکش می‌نشیند.

 

هلیل‌هودزیچ که از تابستان ۲۰۱۵ هدایت تیم ملی ژاپن را برعهده داشت، در فاصله دو ماه مانده به جام جهانی روسیه، بخاطر نتایج ضعیف در دیدارهای تدارکاتی به شکل عجیبی از سمت خود برکنار شد تا سامورایی‌ها را در این رقابت‌های مهم همراهی نکند.

 

این سرمربی ۶۶ ساله و اهل بوسنی و هرزگوین، بعد از دوران کوتاه مدتی که هدایت تیمی را عهده‌دار نبود، پس از هفته هشتم لیگ یک فرانسه به‌عنوان جانشین میگل کاردوسو در تیم نانت انتخاب شد و تا پایان فصل روی نیمکت این تیم نشست.

 

هلیل‌هودزیچ از هفته نهم تا پایان فصل، در ۳۰ مسابقه لیگ یک فرانسه هدایت نانت را برعهده داشت که در این مدت توانست ۱۲ پیروزی و ۶ تساوی در کنار ۱۲ باخت در کارنامه خود ثبت کند و با رساندن این تیم از رده هفدهم به رتبه دوازدهم به کارش در نانت پایان دهد.

 

او که سه مقطع هدایت تیم‌های ملی را برعهده داشته، اکنون از سوی رسانه‌های خارجی و عرب زبان به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه جانشینی هروه رنار معرفی شده و احتمالا به زودی سرمربی تیم ملی مراکش خواهد شد.

دیدگاه‌ها