کد خبر : 1630509 | 26 مرداد 1398 ساعت 11:22 | 7.8K بازدید | 0 دیدگاه

استارت لیگ یک با 8 مربی آبی و قرمز

فصل جدید رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور امروز در شرایطی آغاز می شود که هدایت 8 تیم بر عهده بازیکنان سابق آبی و قرمز است.

استارت لیگ یک با 8 مربی آبی و قرمز

به گزارش "ورزش سه"، در این بین حضور مربیان استقلالی در جمع تیم های دسته اولی نسبت به مربیان پرسپولیسی پر رنگ تر است. در بین 5 مربی استقلالی محمود فکری و داوود مهابادی با تجربه تر از بقیه هستند و در سال های اخیر هم موفقیت های خوبی داشتند. صعود به همراه تیم نفت مسجد سلیمان در کارنامه محمود فکری دیده می شود. او اگر فصل گذشته در تیم شاهین شهرداری بوشهر می ماند چه بسا در پایان فصل یک بار دیگر در قامت مربی صعود به لیگ برتر را جشن می گرفت. حضور او در تیم سرخپوشان پاکدشت موفقیت آمیز نبود. محمود فکری این فصل هم به بهانه صعود به لیگ برتر هدایت تیم آلومینیوم اراک را برعهده گرفته است. آلومینیوم اراک سال های سال است که برای صعود به لیگ برتر تلاش می کند اما تا کنون به این موفقیت بزرگ دست نیافته است.

 

داوود مهابادی اگر چه در سال های اخیر نتوانسته تیمی را به لیگ برتر رهنمون کند اما صعود به همراه تیم گهر دورود در کارنامه او دیده می شود. تیمی که امروز وجود خارجی ندارد. به طور حتم داوود مهابادی این فصل در تیم فجر سپاسی به دنبال ماجراجویی و بازگشت به روزهای خوب گذشته است.

 

اما می رسیم به دیگر مربیان استقلالی. امید رضا روانخواه در ابتدای مسیر مربیگری به همراه نیروی زمینی به لیگ یک صعود کرده و به طور حتم این تیم می تواند سکوی پرتاب خوبی برای او باشد. امید در تیم خود به بازی ترکیبی و فوتبال تیکی تاکا اعتقاد خاصی دارد و امیدوار است این فصل به همراه تیمش در لیگ یک سبک نوینی از فوتبال را به نمایش بگذارد. غلامرضا عنایتی هم به همراه تیم قشقایی میهمان تازه وارد لیگ یک است. حضور در لیگ یک قطعا آزمون خوبی برای غلامرضا عنایتی در مسیر مربیگری است. البته نباید فراموش کرد او در این تیم آزمون و خطاها را پشت سر می گذارد.

 

اما هدایت یکی از محبوب ترین تیم های دسته اول به بازیکن سابق استقلال واگذار شده است. ملوان؛ علی لطیفی که پیش از این شاهد حضورش در تیم اکسین البرز بودیم در ملوان فرصت خوبی دارد که توانمندی های مربیگری اش را به نمایش بگذارد و این راه سخت و پرتلاطم را با موفقیت آغاز کند. هر چند باید به این نکته اشاره کرد در ملوان خیلی به مربی آنهم از جنس غیر بومی فرصت داده نمی شود.


مربیان استقلالی تیم های دسته اولی

 

1-غلامرضا عنایتی (قشقایی)
2-داوود مهابادی (فجر سپاسی)
3-محمود فکری (آلومینیوم اراک)
4-علی لطیفی (ملوان)
5-امید رضا روانخواه (نیروی زمینی)

 

اما مربیان پرسپولیسی؛ محسن عاشوری فصل گذشته به همراه خوشه طلایی قهرمان لیگ 2 شده و به این بهانه به لیگ یک صعود کرده است. محسن عاشوری که کار در کنار مصطفی دنیزلی در پرسپولیس و هم چنین حضور در راس کادر فنی تیم پاس در دسته اول را در کارنامه دارد از جمله مربیانی است که آهسته آهسته جلو آمده و به نظر می رسد برنامه های خوبی برای آینده اش داشته باشد. هافبک سابق پرسپولیس که در دوران بازیگری اش یکی از بهترین های فوتبال ایران بود و پاس های بدون نقصی می داد علاقمند به بازی با سیستم 2-4-4 و فوتبال روی زمین است و تزش در مربیگری هم این است که بازیکن باید از حضور در زمین فوتبال و بازی ای که می کند لذت ببرد.

 

محمد نصرتی به همراه تیم گل ریحان اولین حضور جدی اش را در فضای مربیگری تجربه خواهد کرد. فضایی که قطعا آینده مربیگری او را رقم خواهد زد. از آنجایی که محمد هدایت تیمی را برعهده گرفته که شخصی است طبیعتا در کوتاه ترین زمان ممکن باید به دنبال موفقیت باشد و این کمی کار را برای او سخت می کند. هر چند عبور از سختی ها مربیگری، مربی را آبدیده و باتجربه خواهد کرد.

 

حتما بازی های یونس باهنر در خط دفاعی تیم پرسپولیس را به یاد دارید. مدافع با اخلاق و بدون حاشیه این فصل مربی تیم علم و ادب شده است که امتیاز تیم شهرداری تبریز را خریده. این یک فرصت خوب برای یونس است که توانمندی های خود را در مربیگری نشان دهد و آینده کاری اش را به گونه ای که می خواهد ترسیم کند.

 

مربیان پرسپولیسی تیم های دسته اول

 

1-محسن عاشوری (خوشه طلایی)
2-محمد نصرتی (گل ریحان)
3- یونس باهنر (علم و ادب تبریز)

 

گفتنی است در فصل جدید رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور 18 تیم حضور خواهند داشت که در پایان دو تیم به لیگ برتر صعود می کنند و سه تیم انتهای جدول هم موقعیت ادامه حضور در جمع تیم های دسته اولی را از دست خواهند داد.

دیدگاه‌ها