کد خبر : 1630549 | 26 مرداد 1398 ساعت 12:59 | 6.4K بازدید | 0 دیدگاه

نود درصد مربیان آلمان عضو کانون هستند

ذوالفقارنسب: موضع ما نسبت به ویلموتس مثبت است

در حالی که در کشور آلمان نود درصد مربیان فوتبال این کشور عضو کانون مربیان هستند اما در ایران تنها 15 درصد مربیان لیگ برتری و لیگ یکی در این کانون عضویت دارند.

ذوالفقارنسب: موضع ما نسبت به ویلموتس مثبت است

به گزارش" ورزش سه" کانون مربیان ایران سال ها است که فعالیتش را آغاز کرده است. این کانون بیشتر تمرکزش برروی جنبه های آموزشی بوده است هرچند در مواقعی مثل انتخاب سرمربی تیم ملی نیز با انتشار بیانیه هایی به اظهار نظر پرداخته است. بیژن ذوالفقارنسب رئیس کانون مربیان در رابطه با شرایط این کانون گفت:« ما مطابق دستورالعمل ها و برنامه ریزی ها پیش می رویم.»


او در ارتباط با نقش کانون در شرایط امروز مربیان حاضر در سطح اول فوتبال ایران گفت:« مداخله در این امور در شرح وظایف کانون مربیان نیست. ما در درون خود کانون درباره مسایل مختلف و شرایط موجود بحث های کارشناسی داریم و خوشبختانه در بخش های مختلف انرژی خوبی جاری است. از طرف دیگر با کمیته آموزش در ارتباط هستیم و منتظریم اتفاقاتی رخ بدهد. ما افراد خبره ای در کانون داریم که می توانند در زمینه آموزش فعالیت کنند. می توانم بگویم الان ارتباط خیلی خوبی با کمیته آموزش داریم.»


ذوالفقارنسب در ادامه گفت:« ما تمایل داریم که شرایط مربیانی که به فوتبال ایران می آیند را بررسی کنیم. زمانی که آقای ویلموتس آمد در کمتر از ده روز و براساس اطلاعاتی که به دست آوردیم به عنوان یک مرجع بیانیه ای صادر کردیم و در آن اشاره کردیم که به این مربی با توجه به سبک کاری ،نوع قراداد و دو سه بازی اولی که روی نیمکت نشست خوش بین هستیم. اما بیش از این به خودمان اجازه نمی دهیم که ورود کنیم.»


رئیس کانون مربیان همچنین گفت:« در حال حاضر اتفاقات مثبتی رخ داده است ، فدراسیون های قبل از آقای تاج هیچگاه ارتباطی با کانون نداشتند و همیشه نگاهشان انتقادی و از موضع بالا به کانون بود اما از زمان حضورآقای تاج ارتباط حسنه و متقابلی وجود دارد. البته که مهمترین و تاثیرگذارترین بخش در تصمیم گیری ها مجمع فدراسیون فوتبال است که ما سال ها تلاش داریم در این جمع نماینده داشته باشیم. البته اساسنامه طوری طراحی شده که نماینده مربیان سرمربی تیم ملی است و زمانی که سرمربی خارجی باشد دستیار ایرانی او در مجمع حضور پیدا می کند. اما ما سعی داریم که در مجمع بتوانیم نماینده داشته باشیم.»


او اضافه کرد:« معتبرترین کانون مربیان دنیا متعلق به کشور آلمان است که یک کانون مستقل و گسترده است که قریب به نود درصد مربیان کشور آلمان در آن عضو هستند اما در کانون مربیان ایران ، 5200 تا 5300 عضو در تمامی سطح کشور داریم اما متاسفانه از مربیان بالاترین سطح یعنی لیگ برتر و لیگ یک تنها 15 درصد عضور کانون مربیان هستند. اما با مسیری که کانون می رود ضرف سه تا 5 سال آینده این رقم به بالای 50 درصد خواهد رسید.»


بازیکن سابق تیم ملی ایران درارتباط با حضور مربیان خارجی جدید در لیگ امسال هم گفت:« ما به این مساله ورود نکردیم چون فرهنگ مراودات حرفه ای و صنفی متاسفانه وجود ندارد. ما درباره ویلموتس اطلاعاتی به دست آوردیم و آن را تحلیل و بررسی کردیم اما درباره دیگر مربیان باشگاهی این کار را انجام ندادیم. »


او درباره موضع ضد مربی خارجی که  به این کانون نسبت می دهند هم گفت:« ما تلاش می کنیم که شاخصه های برجسته کار مربیگری را رواج بدهیم تا تیم‌ها مربیانی را انتخاب کنند که برای فوتبال ایران مفید باشند. خیلی از مربیان خارجی آمدند اما اثرگذار نبودند و پیشینه جالبی نداشتند و در نهایت حقوق بالایی را گرفتند. اما همانطور که گفتم موضع ما نسبت به ویلموتس مثبت بود.»

دیدگاه‌ها