کد خبر : 1630605 | 26 مرداد 1398 ساعت 16:37 | 12.7K بازدید | 0 دیدگاه

تحقق رویای بدنسازی بدون تزریق

نخستین دوره مسابقات فیزیک سلامت در ایران

در ورزش پرورش اندام مسابقات سلامت یا همان نچرال، اصولا به مسابقاتی اطلاق می‌شود که در آن‌ها استفاده از استروییدها ممنوع است.

نخستین دوره مسابقات فیزیک سلامت در ایران

به گزارش "ورزش سه"، از حدود 4 سال پیش مسابقاتی در دنیای بدنسازی ظهور کرد که در آن استفاده از مواد نیروزا یا همان استروییدها غیر قانونی بود؛ این رقابت‌ها که به نچرال یا همان طبیعی مشهور شده‌اند، از ظهر دیروز 25 مرداد ماه در ایران نیز به صورت رسمی راه‌اندازی شد.

 

 ساز و کار مسابقات نچرال بدین گونه است که از ورزشکاران تست های دوپینگ گوناگون که اغلب بالای 30 نمونه هستند، گرفته شده و در صورت مصرف استرویید، ورزشکاران از دور رقابت کنار می روند. لازم به ذکر است که آثار مصرف برخی استرویید ها تا 18 ماه نیز در بدن مشهود بوده و ورزشکاران می بایست به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

 

 نخستین دوره مسابقات فیزیک سلامت در کشورمان اما ظهر دیروز 25 مرداد توسط باشگاه اسکات در مجموعه ورزشی تلاش، واقع در پارک وی تهران برگزار شد. این مسابقات که طرح اصلی آن از حدود 8 ماه پیش توسط هیات پرورش اندام استان تهران ریخته شد ابتدا قرار بود در فرهنگسرای خاوران برگزار شود که به دلیل برخی مشکلات مکان آن به مجموعه ورزشی تلاش منتقل شد. گفتنی است این مسابقات به همت و تلاش دکتر رضا سلطانی نژاد که زحمات زیادی برای برگزاری این مسابقات و این رشته کشیده، برگزار شد. همچنین رضا لک از قهرمانان اسبق پرورش اندام برای هرچه بهتر برگزار شدن این مسابقات زحمات بسیاری کشید و  هماهنگی های این دوره از مسابقات نیز بر عهده احسان فلاحت پیشه بود.  

 

نخستین دوره مسابقات فیزیک سلامت در ایران 

 

 از حدود ساعت 10 صبح، بیش از 350 شرکت کننده در قالب 7 دسته رشته فیزیک در حالی پا روی استیج گذاشتند که از لحاظ سخت افزاری و شیوه برگزاری، کیفیت قابل توجهی به چشم می خورد. از استفاده از شماره های مغناطیسی برای نخستین بار در کشورمان گرفته تا برگزاری منظم رقابت و البته حضور بزرگان پرورش اندام کشور، همه و همه رقابتی ایده آل را مهیای برگزاری کرده بود. هرچند به نظر می رسید با توجه به حجم شرکت کنندگان و همچنین همراهان آن ها، فرهنگسرای خاوران محل به مراتب مناسب تری برای برگزاری این رقابت بود.

 

لازم به ذکر است که در پایان این رقابت، نفرات برتر 7 دسته مشخص شده و باز هم برای نخستین بار در کشورمان به 6 نفر برتر هر دسته مدال و لوح تقدیر اهدا شد.

دیدگاه‌ها