کد خبر : 1630761 | 27 مرداد 1398 ساعت 02:50 | 6.1K بازدید | 0 دیدگاه

یخچالی: در جام‌جهانی باید بدون اشتباه بازی کنیم

گارد راس تیم ملی بسکتبال گفت: همه تیم‌ها با قدرت به جام جهانی می‌آیند و باید بدون اشتباه بازی کنیم.

یخچالی: در جام‌جهانی باید بدون اشتباه بازی کنیم

به گزارش "ورزش سه"، بهنام یخچالی در گفت‌وگو با فارس، در مورد شرایط تیم ملی بسکتبال پس از اردوی اروپایی اظهار داشت: خوشبختانه اردوی بسیار خوبی را در اروپا داشتیم و 9 بازی تدارکاتی را انجام دادیم. همه مسابقاتی که برگزار کردیم، کمک زیادی به هماهنگی و آماده سازی تیم ملی انجام داد. تیم‌های اروپایی همیشه با سازماندهی بازی می‌کنند، مخصوصا تیم‌هایی مانند روسیه و یونان. هر بازی شرایط خاص خودش را داشت.

 

* اگر مثل دیدار با روسیه بودیم، مقابل یونان هم بازی خوبی می‌کردیم

وی ادامه داد: اگر همانند بازی با روسیه مقابل یونان قرار می‌گرفتیم و کم اشتباه تر بودیم، می‌توانستیم نتیجه بهتری بگیریم. با توجه به اینکه سفر طولانی شده بود، نتوانستیم در بازی آخر مقابل یونان آنطور که باید ظاهر شویم.

 

*داوران هوای آنتتوکومپو را داشتند

گارد  راس تیم ملی بسکتبال در مورد اینکه رویارویی با یانیس آنتتوکومپو،‌ ارزشمندترین بازیکن NBA چقدر در کار بازیکنان تیم ملی تاثیرگذار بود، گفت: نمی‌توان گفت که تاثیرگذار نبود، اما ما تلاش‌مان را کردیم که خیلی کمتر باشد. نمی خواهم بازی را به داوری ارتباط دهم، اما طبیعی بود که داوران هوای این بازیکن را داشته باشند.

وی ادامه داد: تیم در این مدت تمرینات به شرایط خوبی رسیده و در تورنمنت چین هم پس از دو سه دیدار به آمادگی صد درصد خواهیم رسید.

یخچالی در مورد اردوی این دوره بهتر بود یا دوره قبل گفت: فکر می‌کنم در این دوره با تیم‌های بهتر و سطح بالاتری بازی کردیم.

 

* حریفان را آنالیز کردیم/ بای بدون اشتباه بازی کنیم

وی در مورد شرایط حریفان در جام‌جهانی گفت: همه تیم‌ها با قدرت می‌آیند. در اردو که بودیم بازی حریفان خود را دنبال و ارزیابی می‌کردیم و نقاط ضعف و قوت شان را می‌شناسیم.

گارد راس تیم ملی بسکتبال در مورد جدال حساس با پورتوریکو در دیدار نخست گفت: اسپانیا شرایطش مشخص است، اما پورتوریکو و تونس هم سطح خودمان هستند و قطعا بازی‌ها نزدیک خواهد بود. باید بدون اشتباه بازی کنیم و در این صورت می‌توانیم نتیجه خوبی بگیریم.

 

* تلاش می‌کنم نماینده خوبی برای بسکتبال ایران در چین باشم/ از حامد و صمد مشورت گرفتم

لژیونر جدید بسکتبال ایران در مورد پیوستن به لیگ چین عنوان کرد: دو هفته بود که مذاکره می‌کردم و در نهایت قطعی شد. تیمی که رفتم دو سال قبل صمد نیکخواه بهرامی آنجا بازی می کرد و چند سال قبل هم مهدی کامرانی در آن تیم بود. تمام تلاشم را می‌کنم که نماینده خوبی برای بسکتبال ایران باشم. با صمد و حدادی صحبت کردم و مشورت گرفتم و امیدوارم بتوانم استفاده کنم.

وی در مورد اینکه آیا از شرایط تیم و هدف آن اطلاعی دارد، یا خیر، گفت: فعلا فقط قرارداد را بسته‌ام و اینکه چه هدفی دارند و چه بازیکنانی جذب می‌کنند را باید بعد از جام جهانی مطلع شوم. الان تمام تمرکزم روی تیم ملی است.

دیدگاه‌ها