کد خبر : 1630876 | 27 مرداد 1398 ساعت 15:43 | 4.8K بازدید | 0 دیدگاه

الکسون رسما چینی شد (عکس)

مقامات چینی با تسهیل قوانین اعطای تابعیت به خارجی‌ها، به لیپی این فرصت را دادند تا تیم ملی چین را برای نخستین بار بعد از سال ۲۰۰۲ به جام جهانی برساند؛ دوره ای که تنها حضور چینی‌ها در این تورنمنت بزرگ لقب گرفت.

الکسون رسما چینی شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه" ، کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) امروز در تارنمای رسمی خود نام «الکِسون» را در فهرست تیم ملی چین اعلام کرد و بدین ترتیب به هفته‌ها گمانه‌زنی در خصوص اعطای تابعیت چینی به وی پایان داد؛ بر این اساس مهاجم ۳۰ ساله برزیلی، تیم تحت هدایت «مارچلو لیپی» را در دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ همراهی خواهد کرد.


«نیکو یناریس» هافبک زاده انگلیس که مادری چینی دارد، نخستین بازیکن متولد خارج از چین بود که در تیم تحت هدایت لیپی در یک بازی دوستانه در ژوئن به فهرست وارد شد و با نام «لی کی» ۵۵ دقیقه برای این تیم به میدان رفت.

 

الکسون در سال ۲۰۱۳ به باشگاه گوانگژو اورگراند در سوپر لیگ چین ملحق شد و گل‌های وی به این تیم کمک کرد تا در همان سال و سال ۲۰۱۵ جام قهرمانی لیگ قهرمانان را بالای سر ببرد؛ علاوه بر این گوانگژو با مهاجم زاده برزیل خود سه بار پیاپی سوپرلیگ چین را فتح و الکسون هم در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ عنوان آقای گل را تصاحب کرد.

 

ورود الکسون به ترکیب تیم لیپی قوای تهاجمی این تیم را در مواجهه به سوریه، فیلیپین، مالدیو و گوآم در گروه اول انتخابی جام جهانی قطر در منطقه آسیا افزایش خواهد داد.

دیدگاه‌ها