کد خبر : 1630994 | 28 مرداد 1398 ساعت 09:33 | 761 بازدید | 0 دیدگاه

فغانی بهترین داور لیگ هجدهم

کمیته داوران قصد دارد علیرضا فغانی را به‌عنوان بهترین داور لیگ هجدهم معرفی کند اما به دلیل اینکه مراسم بهترین‌های لیگ هجدهم هنوز برگزار نشده این خبر به صورت رسمی منتشر نشده است.

فغانی بهترین داور لیگ هجدهم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ، لیگ هفدهم که تمام شد، علیرضا فغانی و کمک‌هایش از جام جهانی برگشتند، جام جهانی که اگر چه برای تیم ملی هیچ افتخاری در پی نداشت اما برای کوبل داوران ایرانی پر از دستاورد بود، فغانی در آن بازی‌ها به محور توجه تمام عکاسان مبدل شده به نوعی که انتشار چند عکس از او در فضای مجازی مثل بمب ترکید و چهره این داور پرافتخار را ویژه‌تر کرد.


نکته اینجا بود که برای مخاطب این فوتبال دیگر فغانی آن چهره خشک و سرد نبود، انگار جام جهانی دریچه‌ای بود تا زاویه دیگر شخصیتی او مشخص شود، حتی عکس این داور در فرودگاه موقع بازگشت نیز به سوژه طنز کاربران اجتماعی تبدیل شد، می‌توان اینطور گفت که فغانی دیگر یک داور معمولی نبود و خودش در نقش یک سلبریتی در اماکن عمومی حاضر می‌شد، این فضا و شرایط خاصی که برای فغانی به وجود آمد باعث شد تا در مراسم بهترین‌های فصل پیش همه نگاه‌ها به سمت او باشد، شاید هیچ کس در دلش تردیدی نداشت که کمیته داوران او را به‌عنوان بهترین داور انتخاب می‌کند اما در تهران فریدون اصفهانیان (رئیس سابق کمیته داوران) شخص دیگری را به تاج معرفی کرده بود. دکتر بیژن حیدری جراح ارتوپد، انتخاب اصفهانیان برای بهترین‌های لیگ هفدهم بود.


شاید به همین دلیل بود علیرضا فغانی شوکه شد و تمام گلایه خود از این انتخاب و بی‌‌توجهی‌ها را پشت میکروفون اعلام کرد اما یک سالی از آن ماجرا می‌گذرد، از روزی که فغانی توقع داشت که خستگی جام جهانی را با هدیه بهترین‌ها از تن بیرون کند، حالا کمیته داوران بعد از یک سال قصد دارد که او را به‌عنوان بهترین داور لیگ هجدهم به فوتبالی‌ها معرفی کند. شاید در مراسم امسال فغانی خیلی از اینکه انتخاب کمیته داوران بوده خوشحال نشود، مثل چند سال پیش، وقتی کمیته داوران او را به‌عنوان بهترین داور معرفی کرد، همراه خانواده‌اش به سفر رفته بود و پدرش هدیه او را به جایش دریافت کرد. خیلی‌ها معتقدند که علیرضا فغانی بعد از جام جهانی و افتخاراتی که طی سال‌های گذشته کسب کرده، اشباع شده و خیلی برای اینکه دیده شود به آب و آتش نمی‌زند، حتی خبر مهاجرتش به استرالیا هم برای مدت‌ها سوژه یک رسانه‌ها بود چون اکثر فوتبالی‌ها اعتقاد داشتند که فغانی به آنچه خواسته رسیده اما آنهایی که از نزدیک با او این روزها در ارتباط هستند به این نکته اشاره می‌کنند که فغانی خودش را برای جام جهانی قطر هم آماده می‌کند این یعنی اشباع نشدن این داور و تلاش برای رسیدن به افتخارات بعدی. در چنین حالتی مسئولان کمیته داوران هم سعی می‌کنند پرافتخارترین داور لیگ را لای زرورق بپیچند تا همچنان برایشان داوری کند.


 نکته اینجا است که مسئولان جدید کمیته داوران در تصمیم جدید خود قضاوت بازی هفته اول تراکتور را به او سپردند. برای اهالی فوتبال که خاطره جمعه 25 اردیبهشت94 (که به جمعه سیاه معروف شد) را هنوز از یاد نبرده‌اند و حساسیت تبریزی‌ها را روی داور می‌دانند این انتخاب کمیته داوران عجیب است.


البته یک سال و نیم بعد از آن ماجرا حسن کامرانی‌فر رئیس وقت دپارتمان داوری از امیر قلعه‌نویی سرمربی تراکتور اجازه گرفت تا فغانی را برای بازی سایپا و تراکتور انتخاب کند و با موافقت قلعه‌نویی، فغانی در مهرماه 95 بازی سایپا و تراکتور را در ورزشگاه دستگردی سوت زد اما بعد از این بازی یعنی چیزی نزدیک به سه سال و اندی دیگر فغانی برای تراکتور سوت نزد تا اینکه روز گذشته کمیته داوران این داور را برای بازی نفت مسجد سلیمان و تراکتور انتخاب کرد. بازی که در آن تراکتور میهمان نفت خواهد بود. فغانی بعد از جمعه سیاه سال 94 برای بازی‌های تراکتور دو بار انتخاب شده اما نکته اینجا است که در هر دو بازی تراکتور میهمان بوده و بازی در تبریز برگزار نشده است.


نکته کلیدی ماجرای رسیدن فغانی به تراکتور هم به همین موضوع برمی‌گردد که طی چهار سال و سه ماه این داور برای تراکتور فقط دو بار قضاوت کرده اما هر دو قضاوت بیرون از تبریز بوده و کمیته داوران همچنان صلاح نمی‌داند که در بازی‌هایی که تراکتور میزبان است قضاوت بازی این تیم را به فغانی دهد. شاید سال‌ها زمان ببرد تا این داور یک بار دیگر بتواند در تبریز قضاوت کند و شاید هم تا آخر عمر قضاوتش هم این شرایط برای او مهیا نشود.

دیدگاه‌ها