کد خبر : 1631195 | 29 مرداد 1398 ساعت 12:40 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

آمریکا- کوبا؛ فوتبال سیاسی در کونکاکاف

اولین دیدار تیم ملی آمریکا در رقابتهای لیگ ملتهای کونکاکاف در برابر کوبا خواهد بود و این بازی تاریخی با توجه به مشکلات سیاسی دو کشور از هم‌اکنون توجه زیادی برانگیخته.

آمریکا- کوبا؛ فوتبال سیاسی در کونکاکاف

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال آمریکا دیروز اعلام کرد تیم ملی این کشور در اولین دیدار رقابتهای جدید لیگ ملتهای کونکاکاف در پایتخت این کشور، واشنگتن دی‌سی به مصاف تیم ملی کوبا خواهد رفت. با توجه به مشکلات سیاسی دو کشور این دیدار توجه‌ زیادی برانگیخته و بسیاری از آن به عنوان دیداری تاریخی یاد کرده‌اند.

 

1427856

 

کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی، کونکاکاف، چندی پیش اعلام کرد که رقابتهای جدیدی شبیه به لیگ ملتهای یوفا در اروپا برگزار خواهد کرد. این رقابتها که لیگ ملتهای کونکاکاف نام دارد با بازی آمریکا و کوبا در واشنگتن آغاز خواهد شد.

 

در این رقابتها تیمهای حاضر بر اساس سطح فوتبالی‌شان در سه لیگ طبقه‌بندی شده‌اند و آمریکا در کنارکانادا و کوبا در یک گروه قرار دارد. مکزیک، دیگر تیم بزرگ کونکاکاف هم در همین لیگ و در گروهی دیگر با پاناما و برمودا همگروه است.

 

لیگ ملتهای کونکاکاف همچنین بخشی از شکل جدید انتخابی جام جهانی در این حوزه خواهد بود. شش تیمی که به رقابتهای اصلی انتخابی جام جهانی راه می‌یابند از این رقابتها یعنی لیگ ملتها انتخاب خواهند شد.

 

دیدگاه‌ها