کد خبر : 1631199 | 29 مرداد 1398 ساعت 13:12 | 4.8K بازدید | 0 دیدگاه

4 میلیارد بدهی جهانی در برابر کل بدهی ها عددی نیست!

واکنش دبیر به خطر تعلیق کشتی ایران

رییس فدراسیون کشتی گفت: در مسابقات جهانی پیش رو علاوه بر حق ورودی که باید به یورو پرداخت کنیم، باید در یکی از قسط های 20 هزار یورویی را هم به اتحادیه جهانی بدهیم.

واکنش دبیر به خطر تعلیق کشتی ایران

به گزارش "ورزش سه"، از مدت ها قبل اتحادیه جهانی کشتی به خاطر بدهی های عقب افتاده، فدراسیون ایران را تهدید کرده است. البته بهروز نعمتی در دوران سرپرستی خود ملاقاتی با لالوویچ، رییس اتحادیه جهانی داشت و وعده داد این مبالغ به صورت قسطی به آن ها پرداخت می شود؛ اتفاقی که بعد از ورود علیرضا دبیر به فدراسیون به خاطر حجم بالای بدهی ها هنوز رخ نداده است.


در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر تهدید جدی تر اتحادیه جهانی به گوش رسیده که حتی ممکن است باعث تعلیق کشتی ایران و حذف از رقابت های جهانی 2019 شود!


علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی در این باره گفت: مسجدی، سرپرست دبیری فدراسیون که در مسابقات جهانی جوانان در استونی حضور داشت، با بنده تماس گرفت و گفت آقای لالوویچ اعلام کرده ایران باید بدهی های خود را پرداخت کند. این بدهی ها از فدراسیون های قبلی به ما رسیده و حدود 4 میلیارد تومان است. دلیل آن هم پرداخت نشدن ورودی مسابقات بین المللی، هزینه کلاس های داوری، جریمه دوپینگ و... است.


وی افزود: نعمتی در زمان سرپرستی فدراسیون با لالوویچ جلساتی را داشته و وعده داده تا این بدهی ها به صورت قسط بدنی پرداخت شود. در چند مسابقه اخیر این اتفاق رخ نداده و رییس اتحادیه جهانی هم تهدید کرده که اگر این روال ادامه دار باشد، برای مسابقات جهانی قزاقستان تصمیم جدی تری خواهد گرفت.


رییس فدراسیون کشتی گفت: پیرو همین اتفاقات با سلطانی فر جلسه مفصلی را داشتیم. توضیحات کامل را به وزیر ورزش و داورزنی دادم. فدراسیون بدهی های فراوانی دارد که به موقعش درباره آن به مردم گزارش می دهیم تا بدانند ما کشتی را با چه وضعیتی تحویل گرفتیم. تصمیمات لازم اتخاذ شده و نامه نگاری خواهیم کرد. انشاالله که اجازه نمی دهیم اتفاق بدی برای کشتی ایران بیفتد.


دبیر درباره میزان بدهی های فدراسیون و قسط هایی که باید به اتحادیه جهانی پرداخت شود، گفت: این 4 میلیارد در برابر بدهی های فدراسیون عددی نیست! هر روز یک فرد جدید می آید و بدهی جدیدی ثبت می شود. ما مسابقات جهانی را در پیش داریم و علاوه بر حق ورودی که باید به یورو پرداخت کنیم، باید در هر قسط 20 هزار یورو هم به اتحادیه جهانی بدهیم.

دیدگاه‌ها