کد خبر : 1631266 | 29 مرداد 1398 ساعت 22:02 | 41.2K بازدید | 0 دیدگاه

از برزیل تا آرژانتین در جستجوی خوشبختی

براندائو نمی‌خواهد پریموف باشد (گزارش)

براندائو جونیور مهاجمی که در تیم های اخیر خود نتوانسته آمار خوبی را داشته باشد، امیدوار است در پرسپولیس سنت شکنی کند و معادلات خط حمله این تیم را بر هم بزند.

براندائو نمی‌خواهد پریموف باشد (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس 98-99 یک زوج ویژه را در خود دارد. یک آرژانتینی که مرد اول نیمکت در دوران پسا برانکو است و یک برزیلی که با پافشاری این مربی به تهران رسید و تست پزشکی را هم باموفقیت پشت سر گذاشت و روز سه شنبه هم به تمرین رفت؛ آیا این دو در لیگ نوزدهم «برنده» خواهند بود؟

 

سایه سنگین آقای گل روی خارجی ها

 

پیش از سرمربیگری برانکو در پرسپولیس، سرخپوشان پایتخت در 14 دوره لیگ برتر تنها دو آقای گل داشتند اما در دوران ایوانکوویچ مهدی طارمی و علی علیپور روی هم سه بار کفش طلای لیگ ایران را به دست آوردند و در همین سال آخر نیز مهاجم شماره 70 این تیم فرصت کسب عنوان آقای گلی را داشت.

 

در این مدت جری بنگستون، ولادیمیر پریموف، گادوین منشا و ماریو بودیمیر به عنوان مهاجمان خارجی تیم پرسپولیس روی هم 12 گل لیگ برتری به ثمر رساندند؛ یعنی کمتر از آمار یک فصل گلزنی علی علیپور و مهدی طارمی در دوران برانکو. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که خارجی های پرسپولیس در این سال ها زیر سایه ستاره های داخلی قرار گرفتند. اما این در حالی است که باتوجه به محدودیت جذب بازیکن خارجی و همچنین وضعیت ارزی، باشگاه های ایرانی برای رفع نقایص خود دست به خرید بازیکنان خارجی می‌زنند و طبیعتا باشگاه پرسپولیس هم که حالا با هزینه چند صد هزار دلاری به سراغ «براندائو جونیور» رفته، دوست ندارد او را در طول فصل یک نیمکت نشین صرف ببیند و در نهایت کار به جایی برسد که از او به عنوان یک خرید اشتباه نام برده شود.

 

در واقع مسئله اصلی، اصلاح عامیانه «جا افتادن» این بازیکنان خارجی در تیم است. شاید جری بنگستون و ولادیمیر پریموف خیلی فرصت بازی پیدا نکردند اما منشا و بودیمیر شاید به اندازه طارمی و علیپور به کار گرفته شدند و انتظار می رفت در قامت یک ستاره ظاهر شوند اما چرا این اتفاق نیفتاد؟ آیا چنین اتفاقاتی برای براندائو نیز رخ خواهد داد؟

 

1427933

 

معادله خط حمله به هم می‌خورد؟

 

اگرچه براندائو آمار خوبی در تیم سابقش نداشت، اما گابریل کالدرون درباره او گفت: «ویژگی هایی که ما لازم داریم را دارد.» شاید یکی از ویژگی های مدنظر سرمربی آرژانتینی قد 187 سانتی متری باشد که می تواند در ضربات ایستگاهی به پرسپولیس یاری برساند.

 

پرسپولیس علی علیپور را به عنوان آقای گل در اختیار دارد و پس از او امیر روستایی، مهدی عبدی و محمدامین اسدی به عنوان مهاجم در فهرست سرخ ها جای دارند. در سال گذشته بسیاری اعتقاد داشتند نبود یک آلترناتیو برای علیپور سبب بی انگیزگی این بازیکن و اطمینان او از حضور در ترکیب اصلی شده. حالا احتمالا مهم ترین وظیفه براندائو برهم زدن این معادله باشد.

 

شاید باتوجه به تاخیر در زمان حضور مهاجم جدید پرسپولیس در تمرینات و غیبت او در اردوی ترکیه، عده ای از هواداران پرسپولیس نسبت به این بازیکن بدبین باشند اما نکته مثبت درباره مهاجم برزیلی این است که براندائو در ماه های اخیر به همراه تیم گویاس در «شرایط بازی» قرار داشت و حالا فقط باید تلاش کند تا با دیگر بازیکنان هماهنگ شود که بی تردید فقط با نمایش و عملکرد خوب این  اتفاق خواهد افتاد.

 

1427931

 

آمار نگران کننده؛ خوش‌بینی به پله و نیمار!

 

اما آمار گلزنی براندائو جونیور برای پرسپولیسی ها نگران کننده به نظر می‌رسد. براندائو تنها در یکی از تیم هایش توانست تعداد گل هایش را دو رقمی کند. او سال 2015 با یوونتوس برزیل در 13 بازی ده گل زد و پس از آن روند گلزنی اش کاهش یافت و هیچگاه در قامت مهاجم شماره یک ظاهر نشد.

 

نکته منفی دیگر این که پرسپولیس تجربه خوبی از خرید بازیکنان برزیلی نداشته. دی کارمو مهاجم پرنده فروش که با از دست دادن دروازه خالی ها در فوتبال ایران شهرت یافت و تادئو که 11 کیلو اضافه وزن داشت، برزیلی هایی بودند که نتوانستند در پرسپولیس عملکرد خوبی داشته باشند.

 

حالا این پسر اهل «ایبیئونا» که شهر محل تولد او به زادگاه نیمار و رشدگاه پله نیز نزدیک بوده، در 24 سالگی انتقالی جدید را تجربه کرده و امیدوار است مثل دو اسطوره فوتبال برزیل یعنی پله و نیمار، در این سن روزهای خوبی را تجربه کند. ستاره فعلی تیم PSG در 24 سالگی لالیگا را فتح کرد و در تیم برتر جهان نیز جای گرفت. پله هم به قهرمانی لیگ رسید و کفش طلای این تورنمنت را نیز به دست آورد؛ حالا آیا براندائو می تواند در لیگ خلیج فارس و با پیراهن پرسپولیس به این رویاها دست پیدا کند؟

محمد همتی

 

1427934

دیدگاه‌ها