کد خبر : 1631307 | 30 مرداد 1398 ساعت 10:02 | 22.4K بازدید | 0 دیدگاه

کیمیاگری سرمربی سابق فولاد

لباس جدیدی که ایناسیو برتن مهرداد کرد

چه کسی فکر می‌کرد بعد از 3 فصل بازی برای سپاهان، مهرداد محمدی تصمیم به حضور در لیگ پرتغال بگیرد و در این مسیر موفق هم باشد؟

لباس جدیدی که ایناسیو برتن مهرداد کرد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ، محمدی که از نظر شهرت و البته موفقیت، پشت سر میلاد قرار دارد، این روزها و در لیگ برتر پرتغال کاری کرده کارستان، به طوری که همه نگاه‌ها به او خیره شده است. مهرداد که به دپورتیوو آوس رفته و پیراهن قرمز و سفید این باشگاه متوسط را پوشیده، در دو هفته نخست لیگ پرتغال به قدری درخشیده که بارها مورد تعریف و تمجید رسانه‌های خارجی و داخلی قرار گرفته.


مهرداد را حمید استیلی برای بازی در راه‌آهن پسندید، وقتی او و میلاد نه اسم و رسمی داشتند و نه باشگاهی. در راه‌آهن آنها به دوقلوهای با استعداد و دیگر شناخته‌شده فوتبال ایران تبدیل شدند و توانستند پله‌های ترقی را طی کنند. یکی بیشتر درخشید و به احمد گروژنی در لیگ روسیه رفت و دیگری پیراهن سپاهان در لیگ ایران را پوشید. هر دو البته مدتی را در تیم امید سپری کردند و میلاد به تیم ملی بزرگسالان رسید اما مهرداد نه.


در طول 3 فصل بازی برای سپاهان، کسی به این نکته پی نبرد که بهترین پست برای مهرداد محمدی حضور در کدام منطقه از زمین است. کرانچار از او به عنوان بال چپ و هافبک پشت مهاجم استفاده کرد و امیر قلعه‌نویی نیز اغلب اوقات او را در سمت راست خط میانی و هجومی قرار داد؛ به عنوان بازیکنی که به تو بزند و از پای چپ هنرمند خود استفاده کند. موردی که کارساز شد اما نه به اندازه‌ای که در پرتغال مؤثر بوده.


مهرداد اما در پرتغال زیر نظر مربی باتجربه‌ای کار می‌کند که خوب می‌داند او برای بازی در چه پستی ساخته شده. آگوستو ایناسیو را خوب به یاد داریم که به عنوان یک مربی موفق پرتغالی پا به فوتبال ایران گذاشت و حدود یک فصل سرمربیگری فولاد خوزستان را بر عهده گرفت. ایناسیوی 64 ساله با تجربه کار در باشگاه‌های بسیاری نظیر اسپورتینگ لیسبون، ویتوریو گیمارژ، بلننسه، الاهلی قطر، بیرامار، لونیکوس یونان، فولاد، اینتر آنگولا، ناوال، لکسیوس، واسلوی رومانی، موریرینسه و الزمالک مصر، از ابتدای همین فصل هدایت آوس را بر عهده گرفته است.


ایناسیو که قهرمانی در لیگ پرتغال و سوپرجام این کشور را همراه با اسپورتینگ به‌دست آورده، قهرمان لیگ آنگولا شده و نایب‌قهرمانی لیگ رومانی را نیز در کارنامه دارد و به دلیل حضور در لیگ ایران آشنایی کاملی با سبک بازی بازیکنان ایرانی دارد. شاید به همین دلیل است که از مهرداد محمدی با توجه به توانایی‌هایی که دارد، در پست مهاجم نوک استفاده کرده و به نتیجه هم رسیده. مهرداد مقابل بواویستا در هفته اول و ماریتیمو در هفته دوم، با شماره 23 نزدیکترین بازیکن آوس به دروازه حریفان بوده و روی قریب به اتفاق گل‌های تیمش هم اثر گذاشته.


مهرداد محمدی 2 گل زده، 2 پاس گل داده و این یعنی روی صد درصد از گل‌های آوس نقش داشته. او با این 2 گل بعد از زی‌لوئیز از پورتو و پیزی از بنفیکا که 3 گل زده‌اند، همراه با ویلسون ادواردو از براگا در رده دوم جدول بهترین گلزن‌های لیگ پرتغال قرار گرفته و از این حیث هم آمار ویژه‌ای به نام خود ثبت کرده است.


درخشش مهرداد محمدی و آمار او به قدری خیره‌کننده بوده که همه را وادار به تمجید کرده. آماری که اگرچه بعد از دو هفته نمی‌تواند تضمینی برای موفقیت محمدی در ادامه راه باشد اما تا این‌جای کار او را به یکی از موفق‌ترین لژیونرهای ایرانی تبدیل می‌کند. مهرداد و برادرش، علاقه زیادی به اصطلاح تیرهوایی برای تمجید دارند و حالا هیچ‌کس از مهرداد برای این تمجید شایسته‌تر نیست. بازیکنی که با ادامه همین روند و استعدادی که دارد می‌تواند زودتر از حد تصور پله‌های ترقی را طی کند و پیراهن باشگاهی بزرگتر در لیگی معتبرتر را بپوشد.

دیدگاه‌ها