کد خبر : 1631327 | 30 مرداد 1398 ساعت 10:34 | 50.9K بازدید | 0 دیدگاه

در ایران چند سناریو روی میز است

دبیرکل AFC: زنان باید بازی‌های تیم ملی ایران را ببینند

جان ویندزور، دبیر کل AFC در مصاحبه با رویترز می‌گوید در رقابتهای انتخابی جام جهانی که امسال در ایران برگزار می‌شود زنان باید در استادیوم‌ها حضور داشته باشند.

دبیرکل AFC: زنان باید بازی‌های تیم ملی ایران را ببینند

به گزارش "ورزش سه"، جان ویندزور، دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز درباره ممنوعیت حضور زنان در مسابقات فوتبال مردان در ایران صحبت کرده و گفت امسال در جریان رقابتهای انتخابی جام جهانی فوتبال مردان که در ایران برگزار خواهد شد زنان باید در ورزشگاه‌های این کشور به عنوان تماشاچی حضور داشته باشند.

 

بعد از آنکه سال گذشته در فینال لیگ قهرمانان آسیا چند صد زن ایرانی توانستند در استادیوم آزادی حاضر شده و بازی را از نزدیک تماشا کنند AFC اعلام کرد در تلاش است تا فیفا راه‌حلی دوستانه پیدا کند که به زنان ایرانی اجازه دهد در بازی‌های آینده‌ که در ایران برگزار خواهد شد نیز شرکت کنند.

 

دیروز جان ویندزور، دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت:" همه باید حضور داشته باشند. فوتبال یک بازی فراگیر است. در ایران هم زنان فوتبال بازی می‌کنند و هم مردان. پس همه باید بتوانند فوتبال تماشا کنند. ما در نهایت به قوانین محلی احترام می‌گذاریم ولی در عین حال می‌خواهیم فوتبال را ترویج کنیم".

 

1427998

 

فیفا در ماه ژوئن طی نامه‌ای خطاب به فدراسیون فوتبال ایران درخواست کرد این فدراسیون برنامه زمان‌بندی‌ای ارائه دهد که بر اساس آن زنان بتوانند برای تماشای مسابقات انتخابی جام جهانی که از روز پنجم سپتامبر آغاز خواهد شد بلیط خریداری کرده و در استادیومها حاضر شوند.

 

جان ویندزور از حضور زنان ایرانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال گذشته قدردانی کرد ولی گفت وضعیت فعلی شامل چند سناریوی مختلف است.

 

دبیر کل AFC در این باره گفت:" نگرانی این است که اگر این اقدام از فوتبال شروع شود ممکن است تاثیری موجی داشته باشد و دیگران را هم به درخواست امتیازات مشابه ترغیب کند. در حال حاضر خیلی چیزها روی میز است و ما واقعا نمی‌دانیم اوضاع در کدام جهت حرکت می‌کند".

 

ویندزور می‌گوید فوتبال زنان در آسیا پتانسیل عظیمی برای پیشرفت دارد و تغییراتی که در کشوری محافظه‌کار مثل عربستان سعودی اتفاق افتاده می‌تواند به این پیشرفت کمک کند. عربستان سعودی سال گذشته به زنان اجازه داد برای تماشای مسابقات فوتبال در استادیومها حاضر شوند.

 

دبیر کل AFC می‌گوید یک زن از عربستان سعودی به ریاست کمیته‌ای منصوب خواهد شد که بر توسعه فوتبال زنان نظارت خواهد داشت اما او از مطرح کردن نام گزینه مورد نظر AFC خودداری کرد.

 

دیدگاه‌ها