کد خبر : 1631401 | 30 مرداد 1398 ساعت 13:53 | 18.2K بازدید | 0 دیدگاه

نقش اصلی را فیفا بازی می کند نه AFC

چرا لیگ قهرمانان با حضور زنان برگزار نمی شود؟

دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در مصاحبه ای اعلام کرده است در رقابتهای انتخابی جام جهانی فوتبال مردان در ایران زنان نیز باید به ورزشگاه بروند اما او درباره حضور زنان در بازی های بین المللی باشگاهی چنین چیزی رانگفت.

چرا لیگ قهرمانان با حضور زنان برگزار نمی شود؟

به گزارش" ورزش سه" جان ویندروز دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در مصاحبه ای که با خبرگزاری رویترز انجام داده اعلام کرده است که این کنفدراسیون خواهان حضور زنان در رقابت های تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی است. اما موضوع مهمی که می توان درباره حرف های دبیرکل AFC گفت این است که او هیچ اشاره ای به بازی های باشگاهی داخلی و بین المللی نکرده است و درواقع به نظر می رسد ورود زنان برای مسابقات باشگاهی دستکم در این فصل از رقابت ها امکان پذیر نخواهد بود.


اما چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا در مساله ورود زنان به ورزشگاه روی بازی های ملی و تحت نظر فیفا تاکید دارد و رقابت هایی مثل لیگ قهرمانان آسیا را که زیر نظر خودش برگزار می شود را لحاظ نکرده است.


آنچه در این رابطه به گوش می رسد این است که اصولا در موارد کلان و مهمی چون مساله ورود زنان به ورزشگاه این فیفا است که تصمیم گیرنده است و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در نهایت نقش مکمل و پیگیری را ایفا می کند. به همین دلیل است که دستور فیفا تنها بازی هایی که زیرنظر مستقیم خودش برگزار می شود را لحاظ کرده و از فدراسیون فوتبال خواستار ورود زنان به ورزشگاه شده است.


کنفدراسیون فوتبال آسیا می گوید در حال حاضر گزینه های متفاوتی روی میز قرار دارد اما ماجرای اصلی این است که تا الان فدراسیون فوتبال مجبور است که ورود زنان را برای بازی های مقدماتی جام جهانی به ورزشگاه آزاد کند. این می تواند شرایط را برای فدراسیون با توجه به فشارهای داخلی و خارجی که در این رابطه وجود دارد تعدیل کند چرا که بازی های مقدماتی جام جهانی به همیشه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و این مدیریت کار را برای مجموعه فدراسیون در مساله ورود زنان آسان تر می کند.

دیدگاه‌ها