کد خبر : 1631405 | 30 مرداد 1398 ساعت 14:02 | 22K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی دو دلیل عمده؛

افتتاحیه لیگ برتر؛ چرا فقط با 26 هزار نفر؟

سخت گیری های انجام شده برای آغاز لیگ نوزدهم در دیدار افتتاحیه تاثیر خود را نشان خواهد داد.

افتتاحیه لیگ برتر؛ چرا فقط با 26 هزار نفر؟

به گزارش "ورزش سه"، در نهایت از روز آینده مسابقات لیگ نوزدهم پس از سخت گیری های زیادی که از سوی فدراسیون وجود داشت، آغاز می شود و در اولین مسابقه تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از پارس جنوبی جم میزبانی خواهد کرد که آخرین دیدار لیگ هجدهم را مقابل آنها برگزار کرده بود و با پیروزی یک بر صفر از زمین خارج شد؛ نتیجه ای که حکم به قهرمانی آنها داد. با این حال از آخرین دیدار لیگ برتر در دوره هجدهم نزدیک به سه ماه می گذرد و سرانجام از روز آینده شاهد شروع رقابت ها خواهیم بود.

 

چرا فقط 26 هزار بلیت؟


طبق برنامه از پیش تعیین شده و طبق روال فصول گذشته، انتظار بر این بود که رقابت های لیگ نوزدهم از روزهای ابتدایی مردادماه شروع شود ولی تاکید فدراسیون برای استانداردسازی استادیوم ها سبب شد، تا شاهد تاخیری تقریبا یک ماهه در آغاز مسابقات باشیم و حالا آخرین خبر این است که ورزشگاه آزادی با 26 هزار نفر از بازی افتتاحیه میزبانی خواهد کرد و فقط 30 درصد ظرفیت استادیوم برای بازی در نظر گرفته شده است؛ اما دلیل موضوع چیست؟

 

نرسیدن طبقه دوم به بازی افتتاحیه


برای بررسی این موضوع می توان به دو نکته اساسی اشاره کرد؛ اول اینکه طبقه دوم استادیوم آزادی هنوز آماده نشده و تا دو هفته دیگر آماده بهره برداری با روش جدید است. در واقع هنوز نه گیت های الکترونیکی طبق دوم نصب شده و نه شماره گذاری صندلی ها که در حال انجام است، خاتمه یافته است؛ بنابراین امکان استفاده از ظرفیت طبقه دوم ورزشگاه وجود ندارد.

 

جمعیت کمتر برای آزمایش سیستم جدید


اما اختصاص 26 هزار بلیت به بازی افتتاحیه دلیل دیگری هم دارد و  آن اینکه مسئولان برگزاری مسابقه در فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و درنهایت شرکتی پیمانکار فروش بلیت های الکترونیکی، اولین تجربه خود را با روش جدید در دیدار افتتاحیه لیگ برتر پشت سر خواهند گذاشت و به هیچ وجه دوست ندارند، اجتماع بیش از حد تماشاگران در بازی اول، آنها را با مشکلات پیش بینی نشده ای مواجه کند؛ ضمن اینکه راه اندازی و آزمایش سیستم جدید، در دیداری که جمعیتی کمتر در آن به استادیوم بیایند، دشواری های کار را کمتر می کند.

 

موارد اشاره شده در بالا، مهم ترین دلایلی هستند که سبب شده تا مسئولان برگزاری مسابقات لیگ برتر در دوره نوزدهم، تصمیم به فروش تنها 26 هزار بلیت برای اولین بازی لیگ نوزدهم بگیرند. تصمیمی که مهم ترین پیامد آن می تواند برگزاری مناسب تر بازی و رفاه بیشتر تماشاگران باشند؛ موضوعی که پس از بازی روز آینده و اتمام هفته نخست بازی ها، بهتر می توانیم در مورد آن قضاوت داشته باشیم.

دیدگاه‌ها