کد خبر : 1631426 | 30 مرداد 1398 ساعت 15:13 | 17.8K بازدید | 0 دیدگاه

خداحافظی با بلیت کاغذی؛

مهم ترین تغییر لیگ نوزدهم در مقایسه با گذشته

رقابت های لیگ برتر از روز آینده با برگزاری 4 دیدار در شهرهای مختلف پیگیری می شود و مهم ترین تغییر آن را می توان عدم فروش بلیت کاغذی دانست.

مهم ترین تغییر لیگ نوزدهم در مقایسه با گذشته

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس، گل گهرسیرجان، ذوب آهن و نفت مسجد سلیمان میزبان های روز آینده لیگ نوزدهم هستند که به ترتیب در ورزشگاه آزادی، امام علی سیرجان، فولادشهر و بهنام محمدی از حریفان خود که پارس جنوبی جم، نساجی مازندران، سایپا و تراکتورسازی هستند، پذیرایی خواهند کرد.


لیگ قرار بود از روزهای ابتدایی مردادماه آغاز شود ولی به دلیل سخت گیری هایی که فدراسیون برای ایجاد استانداردهای مورد نظرش داشت، از 31 مردادماه رقابت ها آغاز می شود و مهم ترین تغییر را می توان در عدم دسترسی به بلیت کاغذی عنوان کرد.


فدراسیون فوتبال در حال تلاش برای نزدیک کردن سطح امکانات فوتبال ایران به کشورهای پیشرفته است و استفاده از بلیت های الکترونیکی و شماره دار کردن صندلی ها را به عنوان پیش نیازهای اصلی در نظر گرفته است.


براساس تغییرات انجام شده، هواداران حتما باید با کارت ملی به ورزشگاه ها بروند و هر کارت ملی و شماره ملی، امکان خرید بیش از یک عدد بلیت و یک صندلی را ندارد؛ موضوعی که به برگزارکنندگان مسابقات فوتبال برای کنترل جو ورزشگاه ها و ایجاد امنیت در ورزشگاه کمک می کند.


البته در گذشته و در برخی بازی ها شاهد بلیت فروشی اینترنتی بوده ایم ولی بلیت کاغذی نیز در گیشه های در نظر گرفته شده، به فروشی می رسید. با این حال مسئولان فدراسیون فوتبال و به ویژه انتظارخیر مدیر شرکت هوشمند سازی ورودهای استادیوم ها در ایران، تاکید می کنند که دیگر خبری از بلیت فروشی کاغذی تحت هیچ شرایطی نخواهد بود و هواداران چهار تیمی که روز آینده نیز میزبان هستند باید از سایت هایی که توسط باشگاهشان معرفی می شود، با شماره ملی اقدام به تهیه بلیت کنند و با کارت ملی به استادیوم مراجه کنند.

 

کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی ضمن تاکید بر این نکته که بساط بازار سیاه دیگر برچیده خواهد شد، در رابطه با بلیت فروشی اینترنتی و مزایای آن با اشاره به بازی روز آینده پرسپولیس برابر پارس جنوبی جم در ورزشگاه آزادی می گوید :« 48 گیت ورودی در درب شرقی و 30 گیت هم در درب غربی ورزشگاه آزادی طراحی و اجرا کردیم که نیازهای تماشاگران را براورده می کند. طراحی بلیت الکترونیک هم انجام شده و به راحتی توسط هر شخصی با ارائه کد ملی از منزل خریداری می شود و علاوه بر سهولت در امر خرید برای تماشاگران مشکلات بازار سیاه هم به این صورت از بین می رود. صندلی ها شماره گذاری شده و افراد یک یا دو ساعت قبل از مسابقه بدون دغدغه به استادیوم می آیند و سر جای خود می نشینند.»

دیدگاه‌ها