کد خبر : 1631483 | 30 مرداد 1398 ساعت 20:27 | 112K بازدید | 0 دیدگاه

رحمتی؛ از زمین های حافظیه تا ثبت رکورد کلین شیت

19 سال با قدیمی ترین بازیکن لیگ برتر!

قدیمی ترین بازیکن لیگ برتر این فصل با چهره ای متفاوت و در تیمی به میدان می رود که شاید برای خیلی ها عجیب باشد.

19 سال با قدیمی ترین بازیکن لیگ برتر!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی رحمتی تنها بازیکن شاغل در فوتبال ایران است که قبل از شروع لیگ برتر فوتبالش را شروع کرد و در تمام 18 دوره قبلی لیگ برتر هم حضور داشته است. رحمتی در تمام این سال ها روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است، از زمانی که گم نام بود، تا سال هایی که به ستاره بی چون و چرای فوتبال ایران تبدیل شد تا دورانی که حواشی عجیبی در موردش به راه افتاد. رحمتی این فصل مهمترین بازیکن پدیده است، تیمی که کاپیتان سابق استقلال می تواند  در آن پنجمین قهرمانی خود را کسب کند.


در این گزارش 19 سال حضور رحمتی در فوتبال ایران را بررسی کردیم که خواندن آن به شما توصیه می شود:

 

استارت قبل شروع لیگ برتر

مهدی رحمتی در دوره آخر لیگ آزادگان خود را به عنوان یک چهره جوان به فوتبال ایران معرفی کرد. در آن سال علیرضا دلیخون دروازه بان اول فجر سپاسی بود ولی در بازی آخر لیگ آزادگان برابر استقلال رشت این مهدی رحمتی بود که در درون دروازه قرار گرفت و نمایش خوبش باعث شد در تمام بازی های جام حذفی در درون دروازه فجرسپاسی قرار بگیرد. در آن سال رحمتی در سه بازی رفت و برگشت برابر نساجی، استقلال و ذوب آهن در درون دروازه  فجر قرار گرفت و در نهایت زرد پوشان شیرازی موفق شدند قهرمان جام حذفی شوند.

 

1428165

 

 

آغاز درخشش رحمتی در فوتبال ایران
مهدی رحمتی از لیگ اول تا سوم لیگ برتر به عنوان یک چهره جوان در فجرسپاسی به عنوان دروازه بان اول حضور داشت و در آخر لیگ سوم دیگر آنقدر شناخته شده بود که پیشنهادهای جدی دریافت کند.

 

رحمتی سال اول با فجرسپاسی در رده دهم جدول رده بندی قرار گرفت، در لیگ دوم شاگردان غلام پیروانی توانستند شگفتی خلق کنند و در رده چهارم جدول رده بندی قرار بگیرند، اتفاقی که مهدی رحمتی هم در آن نقش مهمی داشت و نمایش های خوبی در این تیم داشت.

 

1428162


اما در لیگ سوم فجرسپاسی با حضور فیکس مهدی رحمتی در رتبه یازدهم جدول رده بندی قرار گرفت و این تیم کلا سال خوبی را سپری نکرد.

بعد از آن سال رحمتی از پرسپولیس پیشنهاد رسمی دریافت کرد اما فجرسپاسی برای او 550 میلیون رقم رضایت نامه درخواست کرد و همین مساله باعث شد او راهی سپاهان شود.

 

 

لیگ چهارم، حضور در جمع طلایی پوشان

مهدی رحمتی برای لیگ چهارم در نقش یک ستاره جوان به تیم فوتبال سپاهان آمد، تیمی که دو فصل  قبل برای اولین بار قهرمان لیگ برتر شده بود، فرهاد کاظمی چندان به آرمناک پتروسیان اعتقادی نداشت و به همین دلیل مهدی رحمتی را جذب کرد تا دروازه‌بان  ارمنی این تیم راهی ذوب آهن شود.

 

1428163

 

مهدی رحمتی به عنوان یک ستاره جوان با سپاهان قرارداد امضا کرد اما در عمل فصل برای او مطابق انتظار پیش نرفت و خودش بارها در مصاحبه هایش از آن به عنوان بدترین فصل فوتبالش یاد کرده است.
یکی از گل های بدی که رحمتی در آن سال دریافت کرد مربوط به بازی با سایپا می شود، جایی که پاس روبه عقب مدافعان تیم از بین دست هایش عبور کرد و یکی از مقصران شکست 4 بر یک این تیم برابر سایپا در اصفهان بود.   

 

 

رحمتی چطور آبی پوش شد؟

مهدی رحمتی بعد از یک فصل کابوس وار در سپاهان با نظر مثبت امیرقلعه نویی در لیگ پنجم راهی استقلال شد، در همان فصل برای اولین بار قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرد اما او در این سال زیر سایه وحید طالب لو بود، دروازه بانی که در آن سال در اوج دوران فوتبالش قرار داشت.

 

1428164

 

 

لیگ ششم؛ رحمتی و گل عجیب از معدنچی
مهدی رحمتی لیگ ششم با هدایت صمدمرفاوی را در شرایطی استارت زد که اوضاعش نسبت به لیگ پنجم به مراتب بهتر شده بود.
رحمتی لیگ را به عنوان دروازه بان ثابت شروع کرد و در آن سال به صورت چرخشی با وحید طالب لو در درون دروازه استقلال قرار می گرفت و همین موضوع باعث شروع اختلاف قدیمی بین این دو نفر شد.

اما رحمتی در بازی رفت دربی روی یک کرنر غافلگیر شد و مهرزاد معدنچی توانست دروازه استقلال را باز کند، اتفاقی که باعث شد مهدی رحمتی آن سال را به شکلی تلخ به پایان ببرد و این تیم را ترک کند.

 

1428166

 

 

لیگ هفتم و هشتم؛ پیراهن بوفون برتن رحمتی نشست
مهدی رحمتی بعد از جدایی از استقلال ترجیح داد همه چیز را از صفر شروع کند، او به مس کرمانی رفت که در آن زمان اصلا تیم مدعی نبود تا بتواند خودش را ثابت کند.
مهدی رحمتی در آن سال ستار بی چون و چرای مس بود و در نیم فصل دوم هم که امیرقلعه نویی بعد از جدایی از تیم ملی به عنوان سرمربی مس کرمان انتخاب شده بود، نقش مهمی در احیای نام این مربی داشت.مس در آن سال در نهایت به حضور در رتبه دهم جدول رده بندی رضایت داد اما این تیم در نیم فصل دوم نتایج بسیار خوبی گرفت و رحمتی در این نتایج نقش مهمی داشت. آنچه از رحمتی در آن سال در ذهن ها مانده این است که او لباس جان لوئیجی بوفون را به عنوان یک الگو برتن می کرد.

 

1428167

 

رحمتی در لیگ هشتم هم در مس باقی ماند و توانست با سرمربیگری مظلومی و درخشش لوسیانو ادینیو سوم شود و به پلی آف لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

 

 

بازگشت به سپاهان در قامت یک ستاره
مهدی رحمتی در لیگ نهم این بار در قامت یک ستاره به سپاهان پیوست و یکی از گران ترین نقل و انتفالات فوتبال ایران را رقم زد.
مهدی رحمتی در لیگ نهم و دهم با امیرقلعه نویی برای سپاهان بازی کرد و در هر دو فصل هم با این تیم به قهرمانی رسید، او در همان سال ها به بزرگترین دروازه بان فوتبال ایران تبدیل شد.

 

1428168

 

 


لیگ یازهم؛ قهرمانی با پیراهن حجازی

مهدی رحمتی در زمان سرمربیگری پرویز مظلومی  در لیگ یازدهم برای دومین سال به استقلال برگشت و دو سال با او در این تیم کار کرد. نکته مهم اینکه بعد از حضور رحمتی در استقلال مظلومی وحید طالب لو را از این تیم کنار گذاشت تا به نوعی اختلاف بین این دو دروازه بان مطرح به اوج خود برسد.
در سال دوم حضور مظلومی در استقلال آبی ها یکی از پرستاره ترین تیم های تاریخ خود را داشتند، حتی در نیم فصل اول با اختلاف در صدرجدول بودند اما در نهایت جدایی فرهاد مجیدی و اختلاف های درونی در این تیم باعث شد آبی ها از مسیر قهرمانی دور شوند.

 

1428169


اما آنچه از آن فصل مهدی رحمتی در ذهن ها مانده است این که رحمتی در بازی با شاهین بوشهر در فینال جام حذفی با پوشیدن پیراهن حجازی توانست تیمش را با مهار چند پنالتی به مقام قهرمانی این رقابت ها برساند.

 

 

لیگ دوازدهم، رحمتی و ثبت رکورد جادویی

در لیگ دوازدهم امیرقلعه نویی در نقش یک ناجی به استقلال برگشت و توانست این تیم را برای سومین بار قهرمان لیگ برتر کند.

در آن سال مهدی رحمتی بی تردید مهمترین بازیکن استقلال بود، بازیکنی که توانست در آن سال در 21 بازی دروازه تیمش را بسته نگه دارد، رکوردی که هنوز توسط هیچ دروازه بانی تکرار نشده است.

 

1428170

 

رحمتی در لیگ سیزدهم هم در استقلال حضور داشت و فصل تلخ این تیم در رتبه پنجم به پایان رسید اما او در پایان فصل به خاطر اختلاف با قلعه نویی یک بار دیگر از جمع آبی پوشان جدا شد و  راهی پیکان شد.

 

 

لیگ چهاردهم، فصل تلخ با پیکان

مهدی رحمتی لیگ چهاردهم را در پیکان آغاز کرد و یکی از بدترین فصول فوتبالش را در این تیم پشت سر گذاشت، او در این فصل 29 گل دریافت کرد و برای اولین بار طعم سقوط با یک تیم به لیگ یک را چشید.

 

1428171

 

 

 

آغاز حواشی در مورد آقای کاپیتان!
مهدی رحمتی در لیگ پانزدهم دوباره به استقلال برگشت و دقیقا از همین سال بود که حواشی در مورد کاپیتان استقلال آغاز شد.

در پایان لیگ پانزدهم که استقلال در لحظات آخرقهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را از دست داد، مظلومی تلویحا از دخالت رحمتی در این تیم صحبت کرد.

 

1428173

 

در لیگ شانزدهم مهدی رحمتی و منصوریان رابطه بسیار نزدیکی با هم داشتند اما در میانه راه رابطه بین این دو شکراب شد و سیدحسین حسینی در چند بازی به دروازه آبی ها نزدیک شد.

 

1428175

 

وقتی شفر  روی کار آمد مهدی رحمتی دروازه ذخیره استقلال بود اما کم کم دوباره جای ثابت خود را پس گرفت و به دروازه بان اول استقلال تبدیل شد تا جایی که با این تیم برای دومین بار به قهرمانی جام حذفی رسید.

 

1428174

 

او در لیگ هجدهم دروازه بان اول استقلال بود اما حواشی عجیبی که برای او در دربی برگشت پیش آمد باعث شد که این دروازه بان در پایان این فصل تصمیم بگیرد استقلال را ترک کند.

 

1428176

 

 

 

پدیده؛ جایی برای آرامش

مهدی رحمتی در لیگ نوزدهم با پدیده قرارداد امضا کرد تا به دور از حواشی های استقلال بتواند در آرامش سال های آخر فوتبالش را پشت سر بگذارد.

پدیده تیمی است که در نقل و انتقالات به خوبی توانست خود را تقویت کند و اگر همه چیز به شکل مناسب پیش برود، بعید نیست رحمتی پنجمین قهرمانی اش در لیگ برتر را در این تیم تجربه کند.

 

1428178

دیدگاه‌ها