کد خبر : 1631588 | 31 مرداد 1398 ساعت 12:57 | 4.7K بازدید | 0 دیدگاه

تذکرات رییس کمیته استیناف قبل از شروع لیگ

رئیس کمیته استیناف گفت: در فصل جاری سعی شده است تا ورزشگاههای محل انجام مسابقات از لحاظ رفاهی و امنیتی به سرحد مطلوب برسند.

تذکرات رییس کمیته استیناف قبل از شروع لیگ

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا صالحی که در این باره با سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفتگو می کرد، ادامه داد: با توجه به مسائلی که در لیگ گذشته از لحاظ پرخاشگری و خشونت تماشاگران فوتبال شاهد آن بودیم که متاسفانه حوادث ناخوشایندی را برای فوتبال ما رقم زد. لازم است مواردی را قبل از شروع مسابقات که از امروز شاهد و ناظر آن خواهیم بود، اعلام کنم.در فصل گذشته بیش از ۱۴۰ مورد تخلف ارتکابی منجر به محکومیت های متفاوت از قبیل توبیخ و جریمه و محرومیت از فعالیت فوتبالی در خصوص بازیکنان و کادر فنی تیم ها و بیش از ۸۲ مورد محکومیت برای تیم های حاضر در گردونه رقابت ها به لحاظ تخلف تماشاگرانشان داشتیم  که برخی از اتفاقات چهره ناخوشایندی از فوتبال ما در جامعه جهانی بر جای گذاشت. این اتفاقات ناخوشایند، شایسته و زیبنده مردمان سرزمینمان نیست.  مردمانی که دارای فرهنگی کهن و اسلامی هستند که همواره در تبلیغ منشور اخلاقی و روحیه صلح طلبی، زبانزد جهانیان بوده و خواهد بود.

 

صالحی با اشاره به صحبت های اخیر رئیس کمیته انضباطی در کنفرانس خبری گفت: همانگونه که آقای حسن زاده در نشست خبری که 27 مردادماه با حضور رسانه ها برگزار شد عنوان کردند، برخورد قاطع را در دستور کار کمیته قرار دادند، برآنیم که اجازه ندهیم تعداد انگشت شماری که به واقع نه تماشاگر بلکه تماشاگر نما و اخلالگران نظم و امنیت جامعه هستند موجبات خدشه بر ورزش کشور بالاخص فوتبال را فراهم کنند.

 

رئیس کمیته استیناف در پایان گفت: در فصل جاری سعی شده است تا ورزشگاه های محل انجام مسابقات از لحاظ رفاهی و امنیتی به سرحد مطلوب برسند تا اولا علل و عوامل ناخشنودی تماشاگران عزیز کمتر شود و ثانیا برقراری نظم، امنیت و شناسایی و برخورد با بی نظمان راحت تر باشد . در این بین اهتمام بیش از پیش باشگاه ها در فرهنگ سازی در مواجهه با تنش های به وجود آمده در هر بازی و فرو نشاندن خشم و هیجاناتی که باعث تحریک و تجری می شود مورد انتظار است. ضمن آنکه معتقدم اتاق فکری متشکل از پژوهشگران و اهالی فوتبال در فدراسیون فوتبال تشکیل شود تا با پیشبرد اهداف عالیه، بتوانیم نقایص احتمالی را نیز رفع کنیم. امیدوارم ارکان قضایی فدراسیون فوتبال فصل کم کاری پیش رو داشته باشند.

دیدگاه‌ها