کد خبر : 1631639 | 31 مرداد 1398 ساعت 22:40 | 69.7K بازدید | 0 دیدگاه

بازگشت شگفت‌انگیز در 12 دقیقه؛

ذوب‌آهن 2- سایپا 3؛ صادقی طلا رو کرد!

شاگردان صادقی در 12 دقیقه سرنوشت بازی با ذوب‌آهن را تغییر دادند و با زدن سه گل به برتری در اصفهان رسیدند.

ذوب‌آهن 2- سایپا 3؛ صادقی طلا رو کرد!

به گزارش "ورزش سه"، ذوب‌آهن که در نیم‌فصل دوم سال گذشته با علیرضا منصوریان متحول شد و علاوه بر لیگ برتر، در لیگ قهرمانان نیز  با نتایج قابل توجه در صدر جدول گروه ایستاد، در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات آسیایی برابر الاتحاد عربستان شکست خورد ولی سبزقباها امشب در نخستین میزبانی فصل به دنبال جبران آن باخت و شروع مقتدرانه بودند و حتی با دو گل کریستانتوس و بوحمدان از سایپا پیش افتادند ولی از دقیقه 60 به بعد با ورود معین عباسیان، تعویضی طلایی ابراهیم صادقی بازی را واگذار کردند و با سه گلی که از سلیمانی(2 بار) و عباسیان خوردند، در کسب امتیاز ناکام ماندند تا نارنجی پوشان در اصفهان صاحب برتری شوند.


هفته اول لیگ برتر؛ پنج‌شنبه: 98/05/31 ؛ ساعت 20:15
استادیوم: فولادشهر اصفهان/ تماشاگر: 200 نفر
داور: مرتضی منصوریان؛ کمک‌ها: رضا سخندان و یعقوب سخندان؛ داور چهارم: داریوش صابرمطلق/ کمک داوران خط: کیوان کمیل غلامی و مهدی مرجان‌زاده/ ناظر داوری: علیرضا کهوری.


ذوب‌آهن اصفهان

محمدباقر صادقی
ابیاببوی باکر(81- محمدزبیر نیک‌نفس)
هادی محمدی
میلاد فخرالدینی
حمید ملکی
حمید بوحمدان
قاسم حدادی‌فر
علیرضا چراغعلی
مجتبی حق‌دوست
محمدرضا عباسی(72- مهران درخشان‌مهر)
ماکالی کریستانتوس(75- رضا حبیب‌زاده)


سرمربی: علیرضا منصوریان

 

1428416


سایپا تهران

حامد فلاح‌زاده
طاها شریعتی(68- سعید محمدفر)
آرمین سهرابیان
مجتبی لطفی
امیرحسین حسین‌زاده
کمال‌الدین نیک‌خوی
روزبه شاه‌علی‌دوست
محمدرضا سلیمانی(77- رضا جعفری)
مجید علیاری(60- معین عباسیان)
محمد شریفی
آرمان رمضانی
سرمربی: ابراهیم صادقی

 

1428417

 

شرح گل

ذوب‌آهن 1 - سایپا صفر (دقیقه 41: ماکالی کریستانتوس): ارسال کوتاه قاسم حدادی‌فر از روی کرنر سمت راست زمین به مقابل تیرک اول را کریستانتوس وارد دروازه سایپا کرد.

ذوب‌آهن 2 - سایپا صفر (دقیقه 49: حمید بوحمدان): پاس به عقب کریستانتوس و شوت ناگهانی راه دور بوحمدان به گوشه دروازه سایپا رفت تا گل دوم ذوب‌آهن به زیبایی به ثمر برسد.

ذوب‌آهن 2- سایپا 1 (دقیقه 60: محمدرضا سلیمانی): سانتر عباسیان از روی کرنر با ضربه سر آرمان رمضانی به تیرک عمودی دروازه ذوب‌آهن برخورد کرد که در برگشت دوباره توپ به جناح چپ زمین رفت تا این بار ارسال عباسیان تعویضی را سلیمانی با ضربه سر تبدیل به گل اول نارنجی پوشان کند.

ذوب‌آهن 2- سایپا 2 (دقیقه 67: معین عباسیان): ضربه ایستگاهی سمت چپ محوطه جریمه ذوب‌آهن را معین عباسیان، بازیکن تعویضی سایپا با شوت استثنایی به کنج دروازه فرستاد تا گل تساوی سایپا به ثمر برسد.

ذوب‌آهن 2- سایپا 3 (دقیقه 73: محمدرضا سلیمانی): پاس در عمق تماشایی از میانه زمین به پشت مدافعان ذوب‌آهن به محمدرضا سلیمانی رسید که این بازیکن بعد از جای گذاشتن محمدباقر صادقی، با ضربه زمینی پای چپ دروازه ذوب‌آهن را برای سومین بار باز کرد.

 

 

اخطار


علیرضا چراغعلی(15 )، میلاد شیخ فخرالدینی(68) از ذوب‌آهن

محمد شریفی(58) حامد فلاح‌زاده(2+90) از سایپا

 

اخراج


علیرضا چراغعلی(61) از ذوب‌آهن

 

لحظات حساس


06:40- ارسال زیبای سلیمانی از جناح راست زمین و ضربه سر علیاری را صادقی در دو مرحله جمع کرد.

07:45- سانتر خطرناک از روی کرنر را فلاح‌زاده به خوبی بالاتر از مهاجمان ذوب‌آهن دراختیار گرفت.

15:53- شوت راه دور شریفی با اختلاف کمی از کنار دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

33:10 - ضربه ایستگاهی کریستانتوس به گوشه دروازه سایپا را فلاح‌زاده به خوبی جمع کرد.
35:10- ارسال زیبای ملکی را کریستانتوس نتوانست استفاده کند و شوت بی‌دقت او به بیرون رفت.

 40: سانتر حدادی‌فر از روی کرنر را فلاح‌زاده دفع کرد که در برگشت توپ به چراغعلی رسید ولی شوت او در راه دروازه سایپا بعد از اصابت به سهرابیان دوباره به کرنر رفت.

1+45: علیاری با سرعت بالا وارد محوطه جریمه ذوب‌آهن شد که شوت او در شرایطی نامتعادلی با اختلاف میلی‌متری از کنار دروازه به اوت رفت.

53:37- ارسال علیاری از سمت چپ زمین و ضربه سر سلیمانی را صادقی در دو مرحله جمع کرد.

86:00- حمله خطرناکی که ذوبی‌ها با حرکت حدادی‌فر از سمت چپ محوطه جریمه سایپا ایجاد کرده بودند، ثمری نداشت و شوت حبیب‌زاده را سهرابیان برگشت داد.

89:20- ارسال ملکی از جناح چپ بعد از یک ضربه سر روی پای حبیب‌زاده فرود آمد که شوت محکم و خطرناک او از روی دروازه سایپا به اوت رفت.

93:25- شوت بی‌دقت درخشان‌مهر از بالای دروازه سایپا راهی اوت شد.
94:00- شریفی پاس در عمق عالی به رمضانی داد که این مهاجم با شوت نه چندان خوب نتوانست دروازه ذوب را باز کند.

95:00 - شوت نیک‌نفس از روی ضربه آزاد را فلاح‌زاده به خوبی جمع کرد.

 


در حاشیه


* علیرضا منصوریان به دلیل محرومیت روی نیمکت ذوب‌آهن حضور ندارد.

1428366

* غیبت سه بازیکن سرباز ذوب‌آهن(دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی مهدی‌پور و احسان پهلوان) در فهرست این تیم برابر سایپا از نکات قابل توجه لیست تیم اصفهانی است.

 

بهترین بازیکن


معین عباسیان در زمانی که سایپا با 2 گل از ذوب‌آهن عقب بود، به‌عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه 60 وارد زمین شد که بعد از حضورش توانست سرنوشت بازی را تغییر دهد و ضمن اینکه پاس گل اول تیمش را با یک ارسال تماشایی داد، با یک ضربه ایستگاهی استثنایی بازی را به تساوی بکشاند و در نهایت هم نقش موثری در برتری تیمش در اصفهان ایفا کند؛ او با حضور 30 دقیقه‌ای ستاره زمین بود و نقش زیادی در برد نارنجی پوشان داشت.

 

اتفاق ویژه


شاگردان منصوریان که با دو گل از سایپا پیش افتاده بودند، در 30 دقیقه پایانی نه تنها برتری را از دست دادند، بلکه با یک اخراجی و دریافت 3 گل، شب عجیبی را در نخستین بازی لیگ برتر پشت سر گذاشتند؛ ابراهیم صادقی نیز توانست در اصفهان دست به کار بزرگی بزند و با سه امتیاز به تهران برگردد.

 

دیدگاه‌ها