کد خبر : 1631699 | 31 مرداد 1398 ساعت 20:50 | 11.8K بازدید | 0 دیدگاه

بازیکنان من از اسم استقلال قوی‌ترند

خطیبی: مدیرعامل ماشین سازی برادرم نیست

رسول خطیبی می گوید در 10 روز آینده دو مهاجم به تیمش اضافه می شود و به همین دلیل و نداشتن ابزار نمی تواند در دو بازی پیش رو تهاجمی بازی کند.

خطیبی: مدیرعامل ماشین سازی برادرم نیست

به گزارش "ورزش سه"، رسول خطیبی سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال در هفته نخست لیگ برتر حاضر شد و ضمن آرزوی سلامتی برای جمشید خطیبی و تشکر از هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه که تیم را آماده حضور در مسابقات کرده اند، صحبت هایش را آغاز کرد.


او در این باره گفت: آقای جمشیدی متاسفانه هفته قبل دچار مشکل شدند و همه ما را ناراحت کردند. یک تشکر از هیئت مدیره و اقای نصیر زاده دارم که در این مدت که شرایط خیلی سخت بود، کمک حال تیم شدند.

مشروح صحبت های خطیبی را در ادامه می خوانید.

 

تیمی جوان و بومی داریم


سوال اول از خطیبی در مورد تقابل با استقلال بود و اینکه آیا این قرعه را مناسب می داند یا خیر. همچنین از او در رابطه با این موضوع پرسیده شده که چه زمانی هواداران آذربایجانی می توانند تیم آماده ماشین سازی را ببینند. خطیبی پاسخ داد: تیم ما با اهدافی که باشگاه تعیین کرده جلو می رود. تیمی جوان و بومی داریم که فکر می کنم جوانترین تیم لیگ برتر است. یک تیم تازه تشکیل داده ایم. آنهایی که از سال گذشته ماندند تنها 4 نفر هستند.

 

بازیکنانی داریم که تجربه لیگ منطقه ای هم ندارند


او ادامه داد: اگر توسعه در شهری نباشد؛ من در مورد فوتبال صحبت می کنم. اینطور اگر بشود، باید رفت از شهر دیگر بازیکن آورد. متاسفانه در فوتبال تبریز و آذربایجان این اتفاق افتاده است. حالا من دارم سعی می کنم که این شرایط را تغییر دهم و مطمئن باشید که شرایط تغییر می کند. در لیست 18 نفره‌مان از بازیکنان امید هم استفاده کردیم که حتی تجربه لیگ منطقه ای را هم ندارند. اگر می خواهیم موفق باشیم، باید برای تیم های پایه خود وقت گذاشته و فرصت دهیم تا بتوانیم از آنها بازیکنان پدیده ای را استعدادیابی کنیم تا در شهر آقایی کنند.

 

بازیکنانم مقابل استقلال انگیزه دارند


او در مورد بازی استقلال گفت: مقابل استقلال بازیکنان تیم ماشین سازی انگیزه ای به اندازه قله دارند. انگیزه‌ای که آنها دارند باعث خواهد شد مقابل استقلال بازی منطقی و تماشاگرپسند داشته باشیم. امیدوارم با حمایت همه شاهد موفقیت تیم باشیم تا نتیجه خوبی بگیریم. مطمئنا شما اگر نباشید این بازیکنان پیشرفت نمی‌کنند. هواداران بیایند و حمایت کنند.

 

1428372

 

بعد از بازی با سپاهان خوب می شویم


خطیبی در پاسخ به سوال دوم خبرنگار تبریزی نیز گفت: 2 بازیکن اصلی مصدوم و محروم هستند. مسیح زاهدی مصدوم است و عزیز معبودی محروم. ما دنبال بازیکنان باکیفیت هستیم. اگر می‌خواهیم بازیکن خارجی بیاوریم باید بتوانند به تیم ما کمک کنند و از سطح تبریز بالاتر باشند. بعد از بازی با سپاهان تیم ما یکی از تیم‌های خوب لیگ خواهد بود.

 

حتی بازیکن خارجی ما هم جوان است


از خطیبی در مورد رفت و آمد بازیکنان ماشین سازی پرسیده شد و اینکه این شرایط مشکلی ایجاد نمی کند. او گفت: ما تابع باشگاه و با نظر هیئت مدیره هستیم. اگر بازیکنانی الان در کنار ما نیستند، بازیکنانی داریم که می‌توانند به تیم کمک کنند. باشگاه متکی به یک بازیکن خاص نیست. باشگاه اگر متکی به یک بازیکن باشد دیگر باشگاه نیست. بازیکنانی که من دارم، همه بزرگ هستند. شاید از نظر اسمی بزرگ نباشند اما بهترین بازیکنان ایران برای من هستند و شما در طول فصل خواهید دید که اسم آنها در سال های بعد بیشتر شنیده می شود. ممکن است اسم آنها در روزنامه و سایتی نبوده اما سالهای بعد بیشتر از آنها می‌شنوید. مشکل ما این است چون قرارداد یک ساله نداریم و همه از 3-4 سال به بالاست. بازیکن خارجی ما 23 سال دارد و می‌تواند در سالهای آینده به ما کمک کند. ادواردو به خاطر جوانی می تواند به بحث توسعه ما کمک کند. به هر حال دو سه نفر به تفاهم نرسیدند و نماندند.

 

مدیرعامل ماشین سازی برادر من نیست


خطیبی در پاسخ به این سوال که خبر بیماری برادرش جمشید خطیبی او را ناراحت کرده و اینکه این موضوع آیا لطمه ای به روحیه تیمی می زند یا خیر تاکید کرد: اول اینکه آقای خطیبی برادرم نیست ولی مثل برادرم از بیماری او ناراحت شدم. خیلی تلاش کردند در مدتی که بودند و بعد هم آقای نصیرزاده آمدند تا کارها نماند.

 

هر کس می گوید برد نمی خواهد دروغ می گوید


از رسول خطیبی در بازی پیش فصل (ماشین سازی در بازی پیش فصل با نتیجه 4 بر صفر برابر استقلال مغلوب شد) پرسیده شد و اینکه در بازی فردا با چه دیدگاهی به زمین می رود، بیان کرد: هر کسی بگوید برای برد به زمین نمی رود، دروغ است. همیشه روحیه برد داشتم و همیشه برای برد و پیروزی تیمم را به میدان می فرستم. ما هم فردا برای برد مقابل استقلال به میدان می‌رویم. بازی دوستانه ما با استقلال با بازی فردا تفاوت دارد. ما تغییرات زیادی داشتیم، استقلال هم تغییرات زیادی داشت اما آنها 60 درصد ترکیب خود را حفظ کردند. این بازی با بازی قبلی خیلی فرق دارد. چند بازیکن تستی در آن بازی داشتیم. مطمئن باشید بازی با کیفیت را فردا شاهد خواهید بود.

 

ابزار فوتبال هجومی را نداریم باید دفاع کنیم


از خطیبی در مورد این موضوع پرسیدند که طرفدار فوتبال هجومی است یا خیر. او گفت: باید ابتدا بگویم، ما بازیکن میلیاردی نداریم، چون هدف توسعه فوتبال ماشین‌سازی و آذربایجان است. واقعیت این است دوست ندارم تیم من هجومی بازی کند؛ چون ما یک فوروارد داریم و ابزار نداریم. تیمی که می‌خواهد هجومی بازی کند باید خط حمله‌اش قوی باشد. هفته بعد یا 10 روز آینده 2 فوروارد خارجی مد نظر داریم که جذب کنیم اگر اضافه شوند مطمئن باشید در 2 بازی آینده فوتبال تهاجمی و تماشاگرپسند را شاهد خواهید بود. در یکی 2 بازی آینده باید تیم را مدیریت کنیم تا نتایج خوبی بگیریم و حداقل باخت نیاوریم. به بازیکنانم ایمان دارم. شاید استقلال از نظر اسمی بزرگ باشد اما بازیکنان من از تمامی بازیکنان استقلال و اسم استقلال قوی‌تر هستند و فردا در بازی این را نشان می دهند.

 

 

هواداران تبریزی صبور باشند


خطیبی در پایان از هواداران خواست صبور باشند و در این باره گفت: دهه 70 تبریز 3 تیم در لیگ برتر داشت، یک بازیکن غیر بومی نداشتیم. تماشاگران صبور باشند، مطمئن باشید ماشین سازی و تراکتورسازی یکی دو سال آینده بین 10 تا 15 بازیکن به فوتبال ایران تقدیم می‌کنند. از هواداران می‌خواهم فردا فارغ از نتیجه در ورزشگاه حضور داشته و تیم را تشویق کنند.

دیدگاه‌ها